افزایش حق عائله مندی بازنشستگان | جزئیات جدید حق اولاد و حق عائله مندی بارنشستگان

حق اولاد در افزایش حقوق‌ها صددرصد افزایش یافت! | بازنشستگان بخوانند

نمایندگان مردم در خانه ملت با افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصد حق عائله مندی کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در راستای قانون حمایت از خانواده موافقت کردند.

حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

حق اولاد بازنشستگان افزایش یافت! نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با ردیف ۳ این لایحه و همچنین در ادامه با رفع ابهام ردیف مذکور به پیشنهاد مجتبی یوسفی با ۱۳۱ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. جزئیات بیشتر حق عائله‌مندی کارکنان و بازنشستگان را در ادامه این مطلب بخوانید.

حق اولاد در افزایش حقوق‌ها صددرصد افزایش یافته است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی :

حداقل افزایش حقوق بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق آنها ۲ میلیون تومان است.

همچنین برای کارمندان دولت نیز حداقل افزایش حقوق ۱ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

حق اولاد در افزایش حقوق‌ها بالغ بر صددرصد افزایش یافته است و به ازای همسر نیز مجددا افزایش ۵۰ درصدی لحاظ خواهد شد.

براساس ردیف۳ اصلاح و رفع ابهام شده ماده واحده این لایحه؛ 

- در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰، حق عائله‌مندی وکمک هزینه اولاد تمامی گروههای مختلف حقوق‌بگیر در دستگاههای مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، به ترتیب به میزان پنجاه درصد (۵۰٪) وصد درصد (۱۰۰٪) افزایش می‌یابد. 

مبلغ ریالی حق عائله مندی و حق اولاد مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت همسان با مشمولان قانون خدمات کشوری افزایش و تعیین می‌گردد. 

در ادامه نمایندگان با ردیف ۴ ماده واحده لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری نیز موافقت کردند. 

براساس ردیف ۴ ماده واحده لایحه مذکور؛ 

- فوق العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۲) نمی‌باشد./ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر