فیلترینگ گوگل | فیلترینگ تا چه زمانی ادامه دارد؟

فیلترینگ با فروشگاه‌های اینستاگرامی چه کرد؟ | سرانجام فیلترینگ به کجا می رسد؟

از ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ که فیلترینگ اینترنت در ایران آغاز شد، برخی شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی همچون اینستاگرام در ایران فیلتر شدند.

فلترینگ اینستاگرام
ویکی گردی:

فیلترینگ تا کجا ادامه دارد؟  باری دیگر بخشی از ابزار های گوگل در لیست فیلترینگ قرار گرفت و ابتدا گوگل پلی و سپس گوگل مپ و حتی گوگل ترنسلیت از دسترس خارج شدند. سایت زومیت که اخبار حوزه فناوری را پوشش می دهد از فیلترینگ گوگل مپ فیلتر خبر داد.

به دنبال فیلتر شدن اینستاگرام و اتفاقات جامعه، فعالیت کاربران در اینستاگرام فارسی کاهش یافت؛ همچنین حضور فعال کسب‌وکارهای اینستاگرامی که از طریق این شبکهٔ اجتماعی فروش محصولات خود را انجام می‌دهند، کم‌رنگ شد. در این گزارش از سامانهٔ تحلیل دادهٔ لایف‌وب فعالیت فروشگاه‌های اینستاگرامی را در ۱.۵ ماه قبل تا ۱.۵ ماه بعد از فیلترینگ زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. با لایف‌وب همراه باشید.

حراج پژو ۲۰۷ زیر قیمت بازار | فروش ویژه پژو 207 + جزئیات

 

فعالیت فروشگاه‌های اینستاگرامی بعد از فیلترینگ چه تغییراتی داشته است؟

سامانهٔ تحلیل داده لایف‌وب با بررسی بیش از ۳۹۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی یعنی فروشگاه‌هایی که از طریق شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام محصول می‌فروشند و ارسال می‌کنند، وجه دریافت می‌کنند و... میزان انتشار محتوای تجاری آنها را از ۱۵ مرداد تا ۳۰ شهریور با ۳۱ شهریور تا ۱۵ آبان مقایسه کرده است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی فعال قبل از فیلترینگ حدود ۳۹۰ هزار بوده که بعد از اعمال محدودیت‌های دسترسی به اینستاگرام به ۱۰۶ هزار حساب کاربری کاهش یافته و ۷۳٪ افت را تجربه کرده است.

فیلترینگ

بررسی تعداد پست منتشر شده توسط فروشگاه‌های اینستاگرامی نشان می‌دهد بعد از فیلترینگ، انتشار پست توسط فروشگاه‌های اینستاگرامی ۶۹٪ کاهش یافته است. متقابلا محتوای منتشر شده توسط فروشگاه‌های اینستاگرامی، تعداد لایک‌ها و تعداد کامنت‌های کمتری نسبت به قبل از فیلترینگ دریافت کرده‌اند؛ به طوری که تعداد لایک دریافتی فروشگاه‌های اینستاگرامی ۷۲٪ و تعداد کامنت‌های دریافتی ۸۷٪ کاهش داشته است.

واریز سهمیه بنزین آذرماه امشب! + جزئیات

در نظر داشته باشید که کاهش فعالیت فروشگاه‌های اینستاگرامی الزاما به علت فیلترینگ نیست و دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد.

بازگشت فروشگاه‌های اینستاگرامی به چرخهٔ تولید محتوای تجاری در اینستاگرام

در نمودار زیر روند انتشار پست‌های تجاری فروشگاه‌های اینستاگرامی را مشاهده می‌کنید؛ فعالیت کسب‌وکارهای فروشگاهی اینستاگرام از ۳۰ شهریور با اعمال فیلترینگ اینستاگرام، افت چشمگیری داشته است به طوری که مجموع محتوای هفتگی در اولین هفتهٔ مهر نسبت به هفتهٔ آخر شهریور، تفاوت قابل توجهی دارد.

فیلترینگ

اما نکتهٔ جالب توجه در این نمودار، روند انتشار پست توسط فروشگاه‌های اینستاگرامی بعد از فیلتر شدن اینستاگرام است که هر چند آهسته اما پیوسته روندی صعودی را آغاز کرده است. شاید هنوز زمان اعلام نتیجهٔ قطعی تاثیر فیلترینگ بر کسب‌وکارهای اینستاگرامی نرسیده باشد اما به نظر می‌رسد فیلترینگ، ضربهٔ مهلکی به کسب‌وکارهای اینستاگرامی بوده که آنها را نکشته است!

جزئیات مهم در مورد قیمت برنج! | قیمت برنج کاهش می یابد؟

 

جمع‌بندی:

در این گزارش از سامانهٔ تحلیل دادهٔ لایف‌وب به بررسی فعالیت بیش از ۳۹۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی در ۳ ماه اخیر پرداختیم و تاثیر فیلتر شدن اینستاگرام بر آنها را تحلیل کردیم.

سامانه تحلیل دادهٔ لایف‌وب با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، تصویری از موضوعات و عبارات دلخواه شما میان کاربران را برایتان به نمایش می‌گذارد.

شما نیز می‌توانید از طریق محصولات لایف‌وب، با رصد توییتر، اینستاگرام، گروه و کانال‌های تلگرام و... در جریان محتوای منتشر شده در رابطه با سازمان یا برند خود در بسترهای گوناگون قرار بگیرید و گزارش‌هایی از تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده دریافت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر