رابطه جنسی | سردرد پس از رابطه جنسی | رابطه جنسی سالم

دلیل سردرد بعد از رابطه جنسی چیست؟ | سردرد پس از رابطه جنسی را جدی بگیرید! | متاهلین بخوانند + جزئیات

چرا برخی از زوج‌ها بعد از رابطه جنسی سر درد می‌گیرند؟ جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید

رابطه جنسی
ویکی گردی:

رابطه جنسی و سردرد!! برخی از زوج‌ها بعد از رابطه جنسی که دارند احساس سر درد داشته و از این موضوع رنج می‌برند و حتی خیلی از آنها شدت سردرد بالایی دارند و همواره نگران این موضوع هستند که می‌تواند حتی روی کیفیت رابطه جنسی آنها تاثیر داشته باشد. در مورد سردردهای بعد از رابطه جنسی باید گفت علل مختلفی باعث بروز آنها می شود.

برخی از سردردها ناشی از فشاری است که در حین نزدیکی به گردن و عضلات نگهدارنده گردن و پس سر وارد می شود. برخی ناشی از باز شدن عروق خونی مغز و افزایش جریان خون مغز هستند.

برای جلوگیری از تکرر ادرار در شب چکار کنیم؟ | درمان شب ادراری

 

 برخی ناشی از مصرف برخی داروها در حین یا قبل از نزدیکی می‌باشد و برخی ناشی از پارگی عروق خونی داخل مغزی است. برخی از سردردها نیز ناشی از افت قند خون بعد از رابطه جنسی می‌باشد.

علت سردرد بعد از رابطه زناشویی چیست؟ در رابطه جنسی ممکن است، بعضی دردهایی در ناحیه سر خود، در حین رابطه جنسی با بعد از ارگاسم داشته باشند. که گاهی با گرفتگی عضلات گردن و درد ناخوشایندی همراه است. اغلب سردردهای رابطه جنسی بی خطر و به خاطر هیجان های رابطه رخ می دهد، اما بعضی ممکن است خطرناک بوده و نیاز به پیگیری داشته باشند. 

سردرد بعد از رابطه جنسی

سردردهای جنسی مشخصات مخصوص خود را دارد، که باعث تمایز آن از سایر سردردها است. سردرد جنسی، سردردی است که معمولا در حین رابطه جنسی شروع می شود یا بعد از اتمام رابطه و رسیدن به ارگاسم اتفاق می افتد. معمولا این سردردها جدی نیستند و جای نگرانی ندارند، اما بعضی از آنها، می توانند نشانه یک بیماری باشند، که باید جدی گرفته شوند.

این نوع سردرد می تواند، در هر فردی به گونه ای متفاوت باشد. از خفیف تا شدید، ممکن است مانند سردرد میگرنی یک طرف سر را درگیر کند، یا درد در دو طرف پس سر احساس شود، در منطقه بینایی باشد، تمام سر را فرا بگیرد، بعضی از علائم سردردهای جنسی به شرح ذیل است. برای آشنایی با انواع سردرد کلیک کنید.

درد سردرد جنسی به شکلی مبهم شروع می شود.

غذاهای ممنوعه قبل از رابطه جنسی!! | هرگز این غذاها را نخورید

مدت زمان آن می تواند بین 5 تا15 دقیقه متغییر باشد.

این درد ممکن است، با گرفتگی و انقباض عضلات ماهیچه های گردن، همراه باشد.

فرد ممکن است بعد از این سردرد، چند ساعت تا چند روز، حس ضعف در ناحیه سر داشته باشد.

در ابتدا سردرد آرام و کم و قبل از ارگاسم زنان و مردان شروع می شود و بعد از آن، شدت می یابد و هرچه هیجان جنسی بیشتر باشد، سردرد هم بیشتر می شود.

به صورت منظم و دفعات پشت سر هم اتفاق نمی افتد. ممکن است در طول ماه چند بار رخ بدهد.

انواع سردرد بعد از رابطه زناشویی

سردردهای جنسی با توجه به عامل و محرک سردرد، به سه دسته تقسیم می شوند.

سردرد حین رابطه: سردردی است که دراثنای رابطه زناشویی به آرامی شروع می شود. و عموما در شرایط استرس و خستگی اتفاق می افتد و ممکن است درد به ناحیه گردن هم کشیده شود. که البته این نوع درد جدی نیست و به خودی خود از بین می رود.

2 ناگفته مهم مردان در رابطه جنسی! | آقایان حتما بخوانند

 

سردرد ارگاسم: این سردرد زمانی  اتفاق می افتد و چندین ساعت ادامه دارد و شدیدتر از سردرد نوع اول است. علت آن، افزایش ضربان قلب و متعاقب آن افزایش جریان خون و ترشح آدرنالین و بالا رفتن فشار مغز است، که به آن سردرد ارگاسمی می گویند و معمولا همراه درد شدید دراطراف چشم و سر و گردن است.

سردرد بعد از رابطه جنسی: آخرین نوع سردرد بعد از اتمام رابطه جنسی سراغ فرد می آید و علت آن، به وجود یک بیماری زمینه ای برمی گردد و ارتباطی با هیجانات رابطه و افزایش جریان خون یا فشار مغز ندارد. در این سردرد که معمولا شدت بالایی دارد، فرد ممکن است دچار تهوع و انقباض عضلات گردن شده یا هوشیاری خود را از دست بدهد.  و ممکن است تا چندین ساعت طول بکشد. که به دلیل وجود یک عارضه جدی اتفاق می افتد و درمان جدی می طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر