ته چین مرغ | روش پخت ته چین مرغ | طرز تهیه پخت ته چین مرغ

روش پخت اصولی ته چین قالبی و مجلسی | علت خشک شدن ته چین مرغ چیست؟

فوت و فن ته چین مرغ و راز خوشمزگی آن + زمان دم کشیدن و منسجم شدن ته چین موضوع یکی از مطالب سایت ویکی گردی است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

ته چین مرغ
ویکی گردی:

ته چین مرغ یکی از غذاهای لذیذ و دوست داشتنی است که در این مطلب از سایت ویکی گردی سعی کرده ایم فوت و فن ته چین مرغ و راز خوشمزگی آن + زمان دم کشیدن و منسجم شدن ته چین مرغ را به شما آموزش دهیم. پس در ادامه با نکات طلایی پخت ته چین مرغ با ما همرا باشید.

نکات تهیه ته چین مرغ

ته چین در فر

برای درست کردن ته چین داخل فر، از ظرف های نچسب استفاده نمایید و پس از ریختن ته چین درون ظرف، رویش را با فویل آلومینیومی پوشش بدهید تا به طور کامل پخته شود، روی فویل چند سوراخ کوچک ایجاد کنید. دمای ۱۷۵ درجه برای پخت ته چین مناسب است و باید بعد از حدود ۱ تا ۱/۵ ساعت فر را خاموش نمایید. اگر می خواهید روی ته چین تان طلایی شود، در اواخر پخت فویل روی ظرف را بردارید.

برای ته چین از چه برنجی استفاده کنیم

ته چین را می توانید با هر نوع برنجی که در خانه دارید پخته و حاضر کنید. اگر از برنج ایرانی و محلی استفاده می کنید، اجازه ندهید خیلی پخته شود و آن را به شکل زنده تری آبکش نمایید تا در حین پخت با مواد دیگر شفته نشود اما برنج دانه بلند و هندی را بیشتر پخته و نیم پز کنید.

ادویه ته چین

۱۰ قاشق فلفل سیاه را به همراه ۱ قاشق زیره سبز و ۲ قاشق زیره سیاه ترکیب کنید سپس گوشت یا مرغ ته چین را با کمی از این ادویه مخصوص مزه دار نموده و به شکل لایه لایه میان برنج بریزید تا عطر خوبی به ته چین شما بدهد.

برای ته چین زرده یا سفیده

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا ته چین تان بو میدهد؟ جواب این سوال به نحوه استفاده شما از تخم مرغ برمیگردد. استفاده از سفیده تخم مرغ در ته چین موجب بوی زحم آن می شود پس برای ته چین فقط از زرده تخم مرغ استفاده نمایید. استفاده از مقداری زیره به رفع بوی بد ته چین کمک می کند.

فوت کوزه گری ته چین مرغ

یکی از نکات مهم این است که باید اجازه دهید برنج نیم پز شده خنک شود سپس آن را به مایه ماست و تخم مرغ اضافه کنید. برای پخت ته چین از روغن مایع استفاده نمایید. بهتر است ته چین را درون فر بپزید تا فرم و طعم ایده آل تری پیدا کند. می توانید مرغ را مزه دار کنید تا ته چین خوشمزه تری داشته باشید. توصیه می شود به جای قابلمه، ته چین را درون ماهیتابه پخته و حاضر کنید. اگر مواد ته چین را درون تابه بریزید، قطر کمتری خواهد داشت، در نتیجه راحت تر بیرون می آید.

زرشک ته چین

برای آماده کردن زرشک، مقداری روغن درون تابه ریخته و اجازه دهید گرم شود سپس زرشک را به روغن اضافه و مقدار کمی تفت بدهید. در پایان شکر را بیافزایید و کمی با زرشک مخلوط کنید سپس شعله را خاموش نموده و از زرشک استفاده کنید. به این نکته دقت داشته باشید که زرشک و مرغ، باید با دیواره قابلمه ته چین فاصله داشته باشند زیرا به سرعت می سوزند.

میزان ماست برای ته چین

میزان ماست به میزان مواد دیگر بستگی دارد. به ازای ۲۷۵ گرم برنج، ۱ سینه مرغ و ۱ عدد تخم مرغ نیاز به ۵ قاشق غذاخوری ماست دارید.

برگرداندن ته چین

برگرداندن ته چین یکی از مهم ترین بخش های آماده کردن این غذاست و می تواند تمام زحمات شما را به باد بدهد. بعد از پخت ته چین، دسته های قابلمه را گرفته و به آهستگی در جهت افقی تکان بدهید. با این کار ته چین از ته قابلمه جدا شده و آماده برگرداندن می شود. اگر احساس کردید ته چین به کف قابلمه چسبیده است روش دیگری را امتحان نموده و با سایت ویکی گردی همراه باشید. درب قابلمه را برداشته و کف قابلمه را به مدت چند ثانیه درون آب سرد بگذارید سپس ته چین را برگردانده و تزیین نمایید.

علت خشک شدن ته دیگ ته چین

شما می توانید با به کار گیری نکته ای از خشک شدن ته چین جلوگیری نمایید. برای این منظور به مایه ماست و تخم مرغ چند قاشق روغن مایع اضافه کنید تا ته چین نرم و لذیذی داشته باشید.

از کجا بفهمیم ته چین آماده است

اگر ته چین را با شعله ملایم و دم کنی بپزید، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان می برد تا به طور کامل مغزپخت و حاضر شود. پس از سپری شدن ۴۵ دقیقه می توانید ته چین را بررسی نمایید و از چک کردن ته دیگ آن متوجه آماده شدنش شوید.

علت وا رفتن ته چین

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در زمان پخت ته چین رخ می دهد، وا رفتن و از هم پاشیده شدن آن است. این اتفاق دلایل متعددی دارد ممکن است مقدار تخم مرغ به مقدار مواد ته چین زیاد باشد. اگر تایم پخت ته چین کم باشد یا مواد ته چین به طور کامل ترکیب نشوند ته چین شما از هم می پاشد. بعد از ریختن مواد ته چین درون قابلمه یا تابه، فشرده سازی را به خوبی انجام بدهید تا مواد ته چین به خوبی منسجم شده و وا نرود.

ماست ته چین ترش باشه یا شیرین

می توانید ته چین تان را با ماست ترش درست کنید، استفاده از ماست ترش یا شیرین به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

جایگزین ماست در ته چین

این غذا را می توانید بدون ماست هم درست کنید اما کمی از ته چین بودن فاصله گرفته و به برنج و مرغ با ته دیگ زعفرانی شباهت پیدا می کند. اگر به دنبال جایگزینی برای ماست هستید، از سفیده تخم مرغ کمک بگیرید. برای این روش باید سفیده را هم بزنید تا کش دار و به طور کامل سفید شود. زرده تخم مرغ را هم به شکل جداگانه هم بزنید تا سفت و کرم رنگ شود سپس سفیده و زرده را به برنج اضافه نمایید و بقیه مراحل را مانند ته چین انجام بدهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    عالی بود مرسی