اصلاح صورت | اصلاح صورت خانم ها | اصلاح صورت با ژیلت

خانم ها صورتشونو با تیغ بتراشن یا نه؟ | نکات اصلاح صورت با ژیلت + فیلم

بین افراد مختلف، اختلاف نظر زیادی درباره اصلاح صورت خانمها با ژیلت هست. اگه میخواید بدونید این کار درسته یا نه، حتما این مطلب رو بخونید.

اصلاح صورت
ویکی گردی:

شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از خانمها به جای استفاده از روش های مختلف اصلاح صورت مثل وکس، بند انداختن و ...، از اصلاح با تیغ ژیلت استفاده می کنند. اصلاح صورت با تیغ، موافق و مخالف های زیادی داره، اما اینکه کدوم گروه درست میکن رو در اینجا خواهید فهمید. در این مطلب ویکی گردی درباره این صحبت میشه که اصلاح صورت با تیغ درست هست یا نه؟

باید بدانید که برخلاف نظر مخالفان اصلاح صورت با تیغ، تمام افرادی که از این روش استفاده می کنند نه تنها موهای صورتشان زبر و کلفت نشده و موی صورتشان زیاد هم نشده، بلکه علاوه بر صاف شدن پوستشان، و راحت تر بودن این شیوه نسبت به دیگر روش های اصلاح، لایه های مرده پوست هم از صورت جدا شده و پوستی صاف و تمیز را به شما هدیه می دهد. اصلاح صورت با تیغ، پوست را لایه برداری می کند و باعث می شود تا درخشان تر و صاف تر به نظر برسد. 

در ویدیوی زیر در خصوص اصلاح صورت با تیغ و اینکه آیا مفید هست یا نه، توضیح داده ایم:

 

بنابراین فواید این روش به شرح زیر است:

 فواید اصلاح صورت با تیغ:

  • راحتی و بدون درد
  • صرف زمان کم در اصلاح صورت
  • اصلاح همه موهای بسیار نازک و کرک
  • جوش نزدن بعد از اصلاح
  • پوست دچار التهاب نمی شود
  • لایه برداری پوست و برداشتن سلول های مرده
  • صاف و درخشان شدن پوست صورت
  • روش ارزان در مقایسه با دیگر روش ها

در این مطلب ویکی گردی، نگاه دقیق تری به فواید اصلاح موهای صورت با ژیلت و روش درست انجام این کار می اندازیم. 

آیا اصلاح صورت با ژیلت برای خانم ها خوب است؟

اصلاح موهای صورت انتخاب فردی است. در حالی که برخی از خانم ها طرفدار اصلاح هستند، برخی دیگر از عوارض جانبی آن می ترسند. برخی تصور می کنند که اصلاح باعث ضخیم تر و تیره تر شدن موهای صورت می شود و در برخی از موارد، قرمزی و حساسیت صورت را به همراه دارد. اما واقعیت این است که اصلاح صورت، پوست خشک و مرده را لایه برداری می کند و در نتیجه، پوست صاف و شفاف می شود. آرایش صورت برای کسانی که پوست صاف و نرمی دارند، بسیار آسان تر است. 

با این وجود، پوست های حساس ممکن است واکنش خوبی نسبت به اصلاح با تیغ نداشته باشند؛ به خصوص اگر لکه های قرمز و حساس پوستی داشته باشید. علاوه بر این، ممکن است اصلاح موهای صورت با ژیلت برای کسانی که مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه یا پسوریازیس دارند، گزینه مناسبی نباشد. اصلاح در چنین موارد منجر به بدتر شدن مشکل و حتی عفونت می شود. 

چرا خانم ها باید صورت خود را اصلاح کنند؟

اصلاح صورت نه تنها موهای زائد را از بین می برد بلکه سلول های پوستی مرده را نیز لایه برداری می کند. این امر منجر به پوستی صاف و درخشان می شود. این یک روش خانگی موثر برای دستیابی به صورتی نرم و درخشان است. اما، پیش از پرداختن به فواید آن، تفاوت بین دو نوع موی صورت (موهای ضخیم و موهای کرک) را بیان می کنیم. موهای کرک، موهای نازک و ظریفی هستند که اکثر قسمت های صورت را پوشش می دهند. آن ها به ندرت دیده می شوند. از سوی دیگر، موهای ضخیم، موهای تیره و ضخیمی هستند که در ناحیه گردن، چانه، لب های پایین و بالا رشد می کنند. شما می توانید با اصلاح هم موهای کرک و هم موهای ضخیم صورت خود را از بین ببرید. 

در میان تمام روش های مختلف حذف موهای صورت، اصلاح با ژیلت یا تیغ ابرو به عنوان ساده ترین، موثرترین و سریع ترین روش در نظر گرفته می شود. این کار بدون درد است و موها بسته به سرعت رشد، تا چند روز بیرون نمی آیند. برای اصلاح موهای صورت خود هم می توانید از ریش تراش برقی و هم از ریش تراش یکبار مصرف استفاده کنید. 

راهنمای اصلاح موهای صورت زنان با تیغ:

 پوست صورت با پوست قسمت های دیگر بدن متفاوت است و در نتیجه، به مراقبت بیشتری نیاز دارد. در ادامه، یک راهنمای گام به گام روش صحیح اصلاح صورت با ژیلت برای خانم ها برای شروع آورده شده است. 

1- صورت خود را بشویید

پیش از شروع اصلاح، صورت خود را خوب بشویید تا گرد و غبار و آرایش به طور کامل از بین برود. در صورتی که پوست خود را بریده باشید، این کار می تواند از حساسیت و التهاب پوستی جلوگیری کند. 

2- برای از بین بردن پوست مرده لایه برداری کنید

برای تجربه یک اصلاح نرم و خوب، از یک اسکراب ملایم برای از بین بردن پوست مرده استفاده کنید. لایه برداری همچنین می تواند به جلوگیری از رشد موهای زائد کمک کند. 

3- پوست خود را آبرسانی کنید

قبل از اصلاح، یک پارچه مرطوب و داغ را برای 2 تا 3 دقیقه نزدیک پوست خود نگه دارید. این کار به آبرسانی پوست و نرم شدن فولیکول های مو کمک می کند و در نتیجه، اصلاح نرم و خوبی خواهید داشت. علاوه بر این، می توانید صورت خود را پیش از اصلاح با آب ولرم بشویید. 

4- ژل اصلاح استفاده کنید

از کرم یا ژل اصلاح در نواحی که می خواهید اصلاح صورت را انجام دهید، استفاده کنید. ژل اصلاح به حفظ رطوبت کمک می کند و اجازه می دهد تا ژیلت یا تیغ ابرو به آرامی روی پوست حرکت کند. 

5- ابزار مناسبی انتخاب کنید

برای اصلاح موهای صورت، یک ژیلت تیز تک تیغه با لبه صاف انتخاب کنید. تیغ ابرو هم ابزار مناسبی است و کمک می کند اصلاح را راحتتر انجام دهید. تیغ تیز می تواند موها را به آسانی از ریشه درآورد و در کنار اصلاح نرم، احتمال ایجاد بریدگی را کاهش می دهد. علاوه بر این، تیغ اصلاح صورت باید جدا از تیغ های دیگر باشد و از آن برای اصلاح موهای قسمت های دیگر بدن استفاده نکنید. این کار باعث می شود تیغ برای مدت زمان طولانی تری تیز بماند. به یاد داشته باشید که تیغ کند منجر به برآمدگی، سوزش و بریدگی بیشتر می شود. 

6- مراقب حرکت ژیلت باشید

هنگام اصلاح موهای صورت، مراقب حرکت تیغ باشید. لبه ایغ را با زاویه 45 درجه نگه دارید و به سمت پایین به آن کمی فشار بیاورید. به منظور جلوگیری از حساسیت، حرکت کوتاه و ثابتی داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید موها را در جهت رشد اصلاح کنید. 

7- مرطوب کردن پوست را فراموش نکنید

بلافاصله بعد از اصلاح صورت با ژیلت، صورت خود را بشویید و با روغن یا کرم مرطوب کنید. از آرایش کردن بلافاصله بعد از اصلاح بپرهیزید. 

8- اصلاح بعد از دوش یا در حین دوش گرفتن

در حالت ایده آل، می توانید اصلاح را بلافاصله بعد از دوش یا در حین دوش گرفتن انجام دهید. در این مدت، پوست آبرسانی می شود و موها نرم باقی می مانند. در نتیجه، فرآیند اصلاح آسان تر و نرم تر صورت می گیرد. 

نکته: این که اصلاح هر چند وقت یکبار باید صورت گیرد، به رشد موها بستگی دارد. اصلاح دوبار در هفته برای صورت مناسب است. اما اگر موهای صورتتان سریع تر رشد می کنند، اصلاح را می توانید یک یا دو روز درمیان انجام دهید. 

همچنین بخوانید: بعد از اصلاح صورت چه ماسکی بزنیم که جوش نزنیم

بایدها و نبایدهای اصلاح صورت خانم ها با ژیلت

بایدها

  • همیشه صورت خود را پیش از اصلاح آبرسانی کنید. این کار باعث کاهش اصطکاک و جلوگیری از تحریک پوستی می شود
  • همواره موهای صورت خود را در جهت رشد اصلاح کنید تا تحریک پوستی به حداقل برسد. 
  • همیشه از یک پارچه مرطوب برای آرام تمیز کردن صورت خود استفاده کنید. این کار باعث نرم ماندن موها می شود.
  • تیغ را بعد از اصلاح بشویید. 

نبایدها

  • هیچ وقت صورت خود را با تیغی که برای اصلاح پا یا زیربغل بکار می برید، اصلاح نکنید. اگر از همان تیغ استفاده کنید، احتمال عفونت وجود دارد.
  • مرطوب کردن را فراموش نکنید. در غیر اینصورت، پوست بیش از اندازه خشک می شود. 
  • اگر پوستی حساس یا بیماری پوستی جدی دارید، اصلاح صورت نکنید.

 

سخن پایانی

 

اگر به دنبال یک روش موثر، بدون درد و مقرون به صرفه برای از بین بردن موهای زائد صورت خود هستید، اصلاح موهای صورت با ژیلت ارزش امتحان کردن را دارد. در کنار حذف موهای زائد، اصلاح می تواند به حذف سلول های پوستی مرده، چربی اضافی و گرد و غبار از روی صورت کمک کند و در نتیجه، پوست شفاف تر و نرم تر به نظر می رسد. اما پیش از اصلاح، باید نوع پوست خود را بدانید. اگر پوستی حساس یا مشکل پوستی جدی دارید، ابتدا روی قسمتی از پوست تست انجام دهید. علاوه بر این، اگر فکر می کنید که رشد موهای صورتتان افزایش یافته است، برای کشف دلایل احتمالی به پزشک مراجعه کنید. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    آخه عزیزم صورت زن را نباید اصلا با تیع اصلاح کرد این چرت و پرت چی است صورت زن لطیف است میکی نه از یک پزشک پوست و مو برسید من پرسیدم مسخره کرد

    • ناشناس

      برای بعضی خانم ها که پوست فوق العاده حساسی دارند استفاده از هرنوع اصلاح باعث خرابی و آسیب پوستی میشه، اکثرا هم اینجور افراد دچار پدیده پوست مرغی هستن که دراینصورت مو به هیچ وجه نباید از ریشه کنده بشه، پس این دوستان ناچار هستن مو رو از سطح پوست اصلاح کنند که تنها راهش استفاده از تیغ هست البته لیز هم میتونن انجام بدن

  • ناشناس

    سلام من صورتم آکنه داره اصلاح صورت با ژیلت برا پوستم ضرری نداره؟

    • مریم

      هیچ ضرری نداره عزیزم من خودم گاهی باژیلت اصلاح میکنم صورتم و.چون بانخ صورتم جوش میزنه گوشه پیشونیم پشت ابروهام دوطرف صورتم بسمت گوشم هم جوش میزنه هم حالت زخم میشه باوکس یبار کردم اونم پشت لبم گفتم ببینم چطوره از نخ بدتر بود برام چون فقط بانخ پشت لب و وسط پیشونیم جوش نمیزنه اما ژیلت خیلی خوبه موهای صورتم هم هیچ اضافه یاضخیم نشدن تاثیر بدی ندیدم تاحالا

  • سویل

    این حرف هارو طبق چی می‌زنید
    خودم و چند نفر دیگه امتحان کردن با تیغ موها کلفت و باعث رشد سریع میشه
    اصلا همچنین کاری نکنید

    • مریم

      ممکنه بستگی به پوست هم داشته باشه به بعضیا نسازه من که زیاد استفاده نمیکنم وصورتم درکل کم موداره الکی هم بکسی اطلاعات غلط نمیدم چیزیم که گفتم عین واقعیته.اینکه سریع رشدمیکنه بخاطراینه مو ازسطح زده میشه نه از ریشه تیغ مثل نخ و وکس و...مو رو ازریشه نمیکنه

  • ناشناس

    من که جرات به امتحانش هم ندارم،🙄

  • مرضیه

    والا حقیقتاً نمیدونم ولی من یکی دونفر رو دیدم که در سال ۳یا ۴ باری اینکار رو کردن و مشکلی نبوده حالا شاید ژنتیک اونا کم مو بوده نمیدونم ولی سالی به ماهی که خیلی عجله داشته باشیم عیبی نداره نه اینکه دایم،

  • سارا

    من از وقتی یادم میاد. صورتم رو با تیغ میزنم هیچیمم نشده. اخه شماها اپی لیدی میخری میزنی نمیدونی اونم یه مدل تیغ زدنه منتها برقی. هست چرا خودتونو فریب میدید. بند انداختن. وکس کردن تیغ زدن هیچ فرقی در نتیجه نداره فقط جیب بعضیا پر میشه با بقیه روشها

  • ناشناس

    سال هاست با ژیلت اصلاح می کنم و بسیار راضی هستم پوستم هم عالی خواهر هام هم همین طور البته جوش ندارم

  • فاطمه

    صورتم خراب است

  • سالن پروانه

    سلام دوستان من روز اول عروسیم بند اناختم الان سی وهشت سال که صورتمو تیغ می کشم وبعد ها ژیلت مد شد واز ژلت استفاده کردم وحالا هم استفاده می کنم البته جز پر موهام والان خیلی موهای صورتم ضعیف شده به مشتر ی هام هم توسیه می کنم

  • پروانه

    بند یا وکس خوبه اگه تحمل کنی خوبیش اینه که دوهفته دیر رشد می کنه ولی تیغ دو سه روزه در میاد همش به یک اندازه

  • ناشناس

    من نظر خودمو میدم واقعا ،کلا پوست صورت خیلی شفاف تمیز بود همه میگفتن خوش بحالت از ترس درد اصلاح از ژیلت استفاده کردم واقعا پوست صورتم داغون شده بخدا بستگی ب پوست داره لطفا نظر الکی ندین بعدشم من از وقتی ژیلت استفاده کردم موهای صورتم خیلی زخیم شده راهنمایی درست بجا بکنید لطفا

  • ناشناس

    من دو ساله موهای صورتم رو با ژیلت اصلاح میکنم ، خیلی هم خوبه و اصلا مو ها ضخیم تر یا بیشتر نشدن ، اصلا هم جوش نمیزنم

  • شهین

    اصلاح صورت با ژیلت فقط برای خانم هایی خوبه که موهای صورتشون نازک و کرکی هست. برا خانم هایی که موهای صورت شون زیاده و موهاشون سیاه و کلفت اصلا مناسب نیست.

  • ناشناس

    این مطالب دردسترس همگان قرار میگیره دخترای جوان میخونن اگر استفادن کنن ممکن هست به صورت خودشون آسیب غیر جبران بزن لطفا مطالب بهتر را بیان کنید درظمن تیغ برارای مردها هم منع شده چه رسیده به پوست ظریف خانمها
    قرارنیست هرچه هرکسی گفت تقلید کنیم بیاید مواظب سلامتی خودواطرافیانمون باشیم

  • بینام

    بنظرمن‌ اصلاخوب‌ نیست‌ مردابایداصلاح‌ کنن‌ باتیغ‌ خانوماصورتشون‌ ظریفه‌ اگربا‌ تیغ‌ اصلاح‌ کنن‌ مثل‌ مردا‌ موی‌ صورتشون‌ زبروخشن‌ درمیادحالاچرااصلاح‌ بانخ‌ نکنه؟‌ یه‌ زنی گفتن‌ یه‌ مردی‌ گفتن‌ کارای‌ زنانه‌ بارداره باید‌ فرقی‌ باشه والاتواین‌ چندسال‌ همه‌ اصلاح‌ بانخ‌ میکردن با‌ تیغ‌ یاژیلت‌ خوب‌ نیست‌ اصلا‌ خانومافقط بانخ‌

  • مهران

    ولی تجربه نشون داده با ژیلت مو تقویت شده ضخیمتر شده حتی پر پشت تر از خودتون در میارین

  • ناشناس

    این چرت وپرت رت برا تبلیغ و فروش ژیلت های باد کرده رو دستشان می کنند اصلآ زدن صورت زن با ژیلت یا تیغ اشتباه محض است وتجربه افراد زیادی این و تایید نکرده واصلآ خوب نبوده وحتی باعث چروک و جوش در صورت در دراز مدت می‌شود پس گول این تبلیغات و پیشنهادات بدون پشتوانه علمی را نخورید

  • ناشناس

    من همیشه توخونه باژیلت انجام میدم مشکلی هم نداره

  • ناشناس

    ماشین صورت از همه این روش ها بهتره
    هم سریع عه
    هم مثل تیغ نیست رشد رو سریع کنه و..