وام فوری | وام فوری جدید | وام فوری بدون ضامن

پرداخت وام فوری بدون ضامن به حساب سرپرستان خانوار | واجدین شرایط چه کسانی هستند؟

اگر شما هم متقاضی دریافت وام اشتغال زنان سرپرست خانوار هستید این گزارش را بخوانید

وام
ویکی گردی:

حدود شش ماه از تصویب وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام فوری  توسط دولت پرداخت خواهد شد. وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از گذشته برای کمک به هزینه های زندگی گرفته می شده. امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند.  

زنان سرپرست خانوار در بسیاری از موارد به دلیل نداشتن ضامن و پشتوانه‌های مالی، از تسهیلات مرتبط با زنان سرپرست خانوار محروم میشوند. در این راستا چند روز پیش بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پیامی توییتری عنوان کرد: دولت با پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده مبنی بر تسهیل ضمانت وام اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار (دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی) با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، موافقت کرد.

البرز محمدی سرپرست صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز با بیان اینکه صندوق در ازای دریافت اعتبار تودیع شده از محل اعتبارات بانک، پنج برابر مبلغ را جهت صدور ضمانتنامه برای متقاضیان معرفی شده از سوی معاونت زنان تخصیص می دهد، گفت: ضمانت‌نامه‌های صادره از محل این تفاهم‌نامه برای اشتغال خرد بوده و تا سقف ۱۰۰۰ میلیون ریال به صورت ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات از سوی صندوق تضمین می‌شود.

بر این اساس زنان سرپرست خانوار (دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی) میتوانند تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن وام دریافت کنند.

به گفته‌ی حمیده محدث، معاون اشتغال، مشارکت‌های مردمی و نظارت بر مؤسسات غیردولتی بهزیستی خراسان رضوی بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی می‌توانند با داشتن مدارک معتبر فنی‌وحرفه‌ای و دیگر مراکز معتبر آموزشی، پرونده اشتغال تشکیل دهند. این زنان با داشتن مجوز کار و پس از تشکیل پرونده، صلاحیت فعالیتشان در کمیته اشتغال بهزیستی شهرستان‌ها بررسی می‌شود و در نهایت با معرفی به بانک‌های عامل، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد و بازپرداخت هفت‌ساله دریافت خواهند کرد.

نرجس خاتون اسعدی خلیلی سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی درمورد افراد تحت پوشش این سازمان گفت: درمجموع ۲۴۷ هزار و ۵۰۰ خانوارشناسایی و تحت پوشش این دفتر ‌‌‌قرارگرفتند که سرپرست آنان، زنانی هستند که همسرشان فوت شده یا طلاق گرفته اند و یا اینکه همسر آنها زندانی، معتاد و یا مفقودالاثر هستند. همچنین در این گروه تحت پوشش، دخترانی که خود سرپرست خانوار هستند نیز ‌وجود دارد.

وی در ادامه افزود: دسته ای دیگراز گروه‌ تحت پوشش، خانواده‌های دارای چند‌قلو زیر شش سال نیز هستند که به آنان نیزخدمات ارائه می گردد که در کل تعداد زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای چند قلو که تحت پوشش سازمان هستند ۲۶۴ هزار می باشد.

در طی اخرین اخبار، امروز معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت درباره تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار را ابلاغ کرد و بنابراین پرداخت این وام امکان پذیر شد.

در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد است و طی ۲۴ ساعت در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد. همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون هرگونه کارمزد، پرداخت می‌کند.

 در حال حاضر ۳ شعبه این صندوق قرض الحسنه در سطح استان تهران به مشتریان خدمات ارائه می دهند؛ همچنین در تمامی ادارات کمیته امداد سطح استان تهران نیز خدمات قرض الحسنه به مشتریان ارائه می شود.

از سوی دیگر در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد است و طی ۲۴ ساعت در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد. همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود.

زنان سرپرست خانواده به منظور اشتغالزایی می‌توانند اقدام به پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی کنند.

سخنگوی دولت گفت: به موجب مصوبه دولت، وزارت کار موظف شده نسبت به صدور ضمانت‌نامه به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن اقدام کند.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، با اشاره به طرح مصوب هیئت وزیران برای تسهیل ضمانت وام های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار، با پیگیری معاونت امور زنان، وزارت کار و کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: به موجب مصوبه دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده اقدامات لازم برای صدور ضمانت‌نامه به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار دهک‌های کم‌درآمد (دهک های ۱ تا ۵ درآمدی) از محل اعتبارات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن غیر اقدام کند.

پرداخت وام فوری تصویب شد

شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

با این حال بعضی بانکها از جمله بانک سپه پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده‌اند. مسئولان بنیاد مسکن در برخی مناطق کشور مثل ایلام نیز اعلام کرده‌اند روند پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تسریع شده است.

بنا به گفته حبیب الله محبی ـ مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، طرح تسهیلات مسکن روستایی در روستاها افزایش یافته و متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: طرح تسهیلات مسکن روستایی با سود و کارمزد ۵ درصد و سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر نفر برای احداث مسکن روستایی در سطح روستاهای استان به تصویب رسیده است.

رییس بنیاد مسکن از دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی از ابتدای تیر خبر داد.

وام فوری مسکن به چه کسانی پرداخت خواهد شد؟ 

اکبر نیکزاد گفت: در جلسه ای که دیشب با حضور رئیس‌جمهور، مسوولان سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد آقای رئیسی دستور دادند تا تسهیلات 200 میلیون‌ تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد هرچه سریع‌تر پرداخت شود.    

متقاضیان در شهرهای بزرگ می توانند همزمان از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز ۱۲۰میلیون تومان استفاده کنند. تسهیلات از محل اوراق برای زوجین هنرمند نیز متناسب با شهر محل زندگی تا دو برابر این میزان قابل افزایش است.

مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده ۱۰ ساله و تسهیلات از محل اوراق ممتاز نیز ۱۲ساله است.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در این‌باره گفت: پس از درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تامین تسهیلات هرمندان حوزه صنایع دستی، با کمال میل پذیرفتیم و مقدمات امضای تفاهم نامه با این وزارتخانه را سریعا ترتیب دادیم.

وی افزود: امیدواریم امضای این تفاهم نامه سرآغاز همکاری خوب بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد.

وی تاکید کرد: بانک مسکن تلاش خود را می کند تا اقداماتی را در جهت افزایش رفاه کارکنان و هنرمندان انجام دهد.

 سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: در حال حاضر ۵۲۰ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند که : ۷۵ درصد از این هنرمندان را بانوان به خود اختصاص می دهند. از این میزان سهم نیز، ۶۰ درصد بانوان خودسرپرست هستند.

وی ادامه داد: بنابراین برکات تفاهم نامه ای که بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امضا شده، در زندگی این گروه از جامعه مشهود است./تسنیم

‎یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهادی برای افزایش وام ازدواج جوانان و پرداخت وام فرزندآوری خبر داد و گفت که پیشنهاد افزایش وام ازدواج جوانان به ۱۵۰ میلیون تومان و پرداخت وام فرزندآوری به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را مطرح کرده است.

مجتبی توانگر در گفت و گو با ایسنا درباره وام ازدواج و پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی طی سال های اخیر، در اقدامی شایسته تقدیر، مبلغ وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان را متناسب با هزینه‌های این سنت پسندیده، در قانون بودجه بهبود داده که نتیجه این اقدام، تسهیل شرایط ازدواج برای جوانان بوده است.

وی ادامه داد: افزایش وام ازدواج از ۳ به ۱۰ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۵، از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۷، از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۸، از ۳۰ به ۵۰ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۹ و از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۰ مسیری بوده که در این سالها طی شده که در این راستا مدت بازپرداخت این تسهیلات نیز از ۳ سال به ۱۰ سال رسیده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در ابتدای امر، بانک‌ها با افزایش وام ازدواج مخالف بودند و افزایش این تسهیلات را به معنای افزایش صف وام ازدواج عنوان می‌کردند اما نظارت بانک مرکزی و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی سبب شد بانک‌ها تخلفات خود در این زمینه را کاهش دهند و با تخصیص منابع قرض‌الحسنه به اموری که در قوانین مورد تاکید قرار گرفته از جمله ازدواج، «صف وام ازدواج» را نیز کاهش دهند و به یک سوم برسانند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • زهرا

    والا من الان ۷ ماه ازطریق بانک رسالت ۵ میلیون درخواست وام دادم ،ضامن هم بردم هنوز واریز نشده هروقت تماس میگیرم میگن آخر این ماه واریز میشه ،چرا دروغ میگن به زنان سرپرست خانواده وام فوری میدن