قیمت مرغ در بازار | جدیدترین قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ پر کشید!! | آخرین قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار امروز

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران خواستار اصلاح قیمت مرغ و تخم مرغ هستند که قرار است در هفته پایانی شهریور نرخ ها اصلاح شود.

قیمت تخم مرغ
ویکی گردی:

بعد از افزایش قیمت مرغ، با کاهش قدرت خرید مردم رو به رو شدیم. بر همین اساس قیمت مرغ روند کاهشی پیش گرفت. قیمت مرغ هم اکنون ۴۱ تا ۴۲ هزارتومان است. قیمت مرغ نسبت به ماه های گذشته روند تعادلی خود را حفظ خواهد کرد. 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر وعده مسئولان جهاد کشاورزی، نرخ مرغ تا پایان شهریور اصلاح و ابلاغ می شود.

آقای حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان و مرغ گرم ۶۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به کاهش محسوس تقاضا نسبت به سال گذشته در بازار، تولید هم کاهش یافته اما هم اکنون تعادل نسبی میان عرضه و تقاضا برقرار است. 

فال تاروت امروز 13 مهر 1401

اسداله نژاد می گوید: طی ماه های اخیر مرغداران در برخی روزها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان متضرر شدند که طبق وعده مسئولان نرخ مرغ تا پایان شهریور اصلاح و ابلاغ شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار ماه گذشته ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که براساس مجوزهای صادر شده تاکنون ۷۱ میلیون قطعه جوجه ریزی شده است. پیش بینی می شود که میزان تولید در شهریور نسبت به ماه گذشته کمتر باشد.

بنابر گفته اسداله نژاد، با توجه به افزایش هزینه های تولید نرخ مرغ زنده بالای ۵۰ هزار تومان است که براین اساس مرغ گرم در بازار ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان خواهد بود. در شرایط کنونی قیمت هر کیلو مرغ با نرخ تمام شده ۷ تا ۱۰ هزار تومان اختلاف دارد.

بنابر آمار سامانه سماصط در اردیبهشت ۱۲۳ میلیون قطعه و خرداد ۱۰۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است، میزان جوجه ریزی در ماه های مرداد و شهریور بیانگر کاهش حدود ۳۰ درصدی تولید است که این موضوع هشدار جدی برای امنیت غذایی و به خطر افتادن تولید به شمار می رود.

بنابر اعلام مرکز پژوهش های مجلس بعد از مردمی سازی یارانه ها، سرانه مصرف مرغ ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشت، هرچند معاون تولیدات امور دامی وزارت جهاد رقم ۵۰ درصد را قبول ندارد، اما میزان ۳۰ درصد را تایید می کند.

فال قهوه امروز 13 مهر 1401

این درحالی است که به رغم گذشت ۴ ماه از افزایش قیمت ها، مرغداران مجدد خواستار اصلاح قیمت بواسطه افزایش هزینه های تولید هستند که این موضوع در شرایط فعلی اقتصاد بر مصرف اثر منفی می گذارد، اما مسئولان ‌اتحادیه و تشکل های تولیدی خواستار تخصیص کالابرگ پروتئینی هستند تا کاهش تقاضا از این طریق جبران شود.

آقای دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد می گوید: هفته آخر شهریور جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور قرار است برگزار شود که در این جلسه قیمت بررسی و اصلاح قیمت تعیین تکلیف می شود.

اسداله نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده ۵۰ هزار تومان است که دولت در هفته پایانی شهریور قرار است نرخ را اصلاح و اعلام کند.

بنابر گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، افزایش مجدد قیمت بر معیشت و سرانه مصرف اثر منفی می گذارد، اما تولیدکنندگان در زیان قرار دارند، قادر به ادامه روند فعلی نیستند؛ بنابراین کالابرگ تنها راه حل جبران کاهش مصرف است.

آمارها نشان می دهد که در اردیبهشت ۱۲۳ میلیون قطعه، خرداد ۱۰۸ میلیون قطعه، تیر ۹۱ میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه و مرداد ۹۰ میلیون و ۷۲۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که این موضوع کاهش ۳۰ درصدی تولید را نشان می دهد.

قیمت مرغ

قیمت مرغ

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر