آّبله میمون

آمار مبتلایان آبله میمون سر به فلک کشید | چند نفر به آبله میمون مبتلا شدند؟

بعد از کم شدن ویروس کرونا در ایران و جهان، حالا خبر شیوع ویروس جدید به نام آبله میمون به گوش می رسد. تا الان آمار مبتلایان به این ویروس زیاد نبوده اما این آمار در هفته ی پیش رشد چشمگیری داشته است.

آمار مبتلایان آبله میمون
ویکی گردی:

آمار مبتلایان آبله میمون به طرز عجیبی زیاد شد و نگرانی هایی برای مردم جهان ایجاد کرد. دولت ها برای جلوگیری از همه گیری این بیماری سعی در اطلاع رسانی در مورد علائم بیماری آبله میمون و راه های انتقال آن دارند.اگرچه آبله میمون معمولا یک بیماری خفیف است، اما برای اولین بار شاهد شیوع آن در خارج از آفریقای مرکزی و غربی هستیم.

یک هفته پیش سازمان بهداشت جهانی از  257 مورد مبتلا به این بیماری خبر داده بود و حالا این آمار رشد نزدیک به سه برابری داشته. به گفته WHO، این آمار که برای سه هفته اخیر است، احتمالا از رقم واقعی پایین‌تر است. این سازمان میزان ریسک جهانی این بیماری را «متوسط» ارزیابی می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید 780 مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در کشورهایی خارج از آفریقا، شناسایی شده است.

به گفته WHO، این بیماری در 27 کشوری شناسایی شده که انتظار نمی‌رود این بیماری در آن‌ها پیدا شود. اکثر موارد ابتلای جدید مربوط به اروپا و آمریکایی شمالی هستند و شماری از آن‌ها در آرژانتین، مکزیک، مراکش و امارات متحده عربی گزارش شده‌اند. بیشترین شمار مبتلایان با 207 مورد مربوط به بریتانیا می‌شود و پس از آن کشورهای اسپانیا و پرتغال به ترتیب با 156 و 138 مورد ابتلا قرار گرفته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی انتظار دارد این بیماری در کشورهای دیگری هم شناسایی شود و شیوع این ویروس ادامه یابد و حتی گسترش یابد.

اگرچه در حال حاضر آبله میمون خطر بزرگی برای سلامت عمومی به حساب نمی‌آید، اما اگر در کشورهای بیشتری شناسایی شود و نرخ ابتلا افزایش یابد، می‌تواند یک خطر بزرگ محسوب شود. به گفته WHO، تا به امروز مرگ در اثر موج شیوع اخیر گزارش نشده است.

افراد مبتلا به آبله میمون علائمی مانند تب، سردرد، تورم، کمر درد، درد عضلانی و همچنین بثورات پوستی را تجربه می‌کنند که پس از چندین هفته از بین می‌روند. البته احتمال ابتلای شدید به این بیماری هم وجود دارد و در گذشته گزارش‌های مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری در آفریقای غربی گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر