پیاز | پیاز داغ | روش پخت پیاز داغ

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی رو اینجا یاد بگیر + فیلم آموزشی

نکات مهم برای تهیه پیاز داغ خشک و مجلسی را در این مطلب از سایت ویکی گردی بیاموزید

پیاز داغ
ویکی گردی:

همانطور که میدانید پیاز داغ خشک و مجلسی پایه ی اصلی همه یا اکثر غذاهای ایرانی است. از خورش گرفته تا املت همگی با پیازداغ خوش طعم تر میشود. درست کردن یک پیاز داغ طلایی و با ظاهری زیبا کار سختی است. پیاز داغ ترفندهای خاصی دارد که در این مطلب با شما به اشتراک می گذاریم.

 

فیلم آموزش تهیه پیاز داغ خشک و مجلسی

پیازداغ

طرز تهیه پیاز داغ ترد مجلسی

پیاز داغ پفکی، پیازداغ متفاوت و خشک و خوش طعمی است که طرفداران زیادی دارد. روش های متفاوتی برای چیپسی شدن پیازداغ وجود دارد ولی اینجا با بهترین و کامل ترین طرز تهیه پیازداغ خشک و مجلسی آشنا میشوید.

پیاز را کباب شده بخورید + دلایل و فواید

دستور تهیه پیازداغ خشک و مجلسی

زمان مورد نیاز: 30 minutes.

آماده کردن پیاز

پیاز را خلالی خرد کرده و میشوییم و سپس در آب در حال جوشیدن میریزیم. بعد از 2 دقیقه آبکش میکنیم. روی آن آب سرد میریزیم. کنار میگذاریم تا خشک شود.

تهیه پیازداغ خشک

در این مرحله از تهیه پیازداغ، در تابه ای مقدار تقریبا زیادی روغن ریخته و وقتی داغ شد پیازهای آماده شده میریزیم بعد از کمی سرخ شدن نمک و کمی زردچوبه میزنیم. سپس بعد از اینکه سرخ و طلایی شد، روی قابلمه ای یک آبکش استیل قرار داده و پیاز را درون آن میریزیم. هم میزنیم تا روغن آن خارج شود. سپس در سینی استیل یا فلزی میریزیم تا سرد شود.

نکات مهم برای تهیه پیازداغ خشک و مجلسی

این نوع ترفند پیازداغ درست کردن، باعث میشود پیازها روغن نگیرند و نرم نشوند و کاملا پفکی و خشک شوند.

پیاز را هرگز نشویید! | چرا شستن پیاز وقت تلف کردن است؟

میتوانید پیاز را به شگل نگینی خرد کنید.

دقت کنید پیاز فقط کمی طلایی شود و نسوزد. (چون قرار است در آبکش استیل بریزیم بهتر است کمی کمتر طلایی شود، زیرا وقتی در آبکش بریزیم هم کمی طلایی میشود.)

نکته بسیار مهم و قابل توجه

اگر می خواهید پیاز داغ شما ترد شود، حتما باید از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید. و مورد بعدی که باید دقت داشته باشید، این است که به تناسب اندازه تابه پیاز در آن بریزید. یعنی مقدار پیاز به حدی باشد که فضای مناسبی برای سرخ شدن مهیا باشد. اگر این موارد رعایت شود، بدون شک پیاز داغ شما ترد و خوشمزه خواهد شد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر