قیمت بنزین در بازار امروز | افزایش قیمت بنزین | بنزین گران شد | حذف کارت سوخت بنزین

استفاده از کارت سوخت در این استان ساعتی شد! | جزئیات جدید قیمت بنزین

جدیدترین جزئیات در مورد کارت سوخت و قیمت بنزین را در این مطلب بخوانید

کارت های بنزین آزاد غیر فعال شدند
ویکی گردی:

قیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند.

براساس تصمیم استانی استفاده از کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌ها در شهرستان جیرفت، سایر مناطق جنوب و شرق استان کرمان از ساعت ۲۲ شب تا ۶ صبح ممنوع است.

با توجه به قاچاق سوخت در جنوب و شرق استان کرمان این تصمیم عملیاتی شده است.

بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی کجا هستند؟

بلندنظر همچنین با انتقاد از حضور نداشتن مستمر بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در شرایط کنونی در جایگاه‌های سوخت اظهارکرد: بازرسان ۱۵ روز یا ۳۰ روز یک بار به جایگاه‌ها سرکشی می‌کنند که یکی از دلایل این مشکل کمبود نیروی این شرکت است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای بلندمدت که پیشنهاد شده، احداث انبار و مخازن ذخیره فرآورده‌های نفتی در شهرستان جیرفت است که با توجه به وجود هفت شهرستان با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب کرمان و همچنین فاصله ۲۴۰ کیلومتری از شهر کرمان، این نکته ضروری است.

دلایل صف طولانی در جایگاه‌های سوخت کرمان چیست؟

فرماندار شهرستان جیرفت گفت: وجود قاچاق، نرسیدن به موقع سوخت به شهرستان، خرابی نازل‌های جایگاه‌ها و نبود نظارت روزانه از سوی بازرسان شرکت پخش فراورده‌های نفتی از دلایل اصلی وجود صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت است.

وی در عین حال با اشاره به آمارها مبنی بر افزایش مصرف سوخت در این شهرستان باوجود اجرای طرح‌های محدودسازی عرضه سوخت، افزود: روند مصرف بنزین در شهرستان جیرفت از ۵۰۰ هزار لیتر در مدت مشابه سال گذشته در مقایسه با امسال به حدود ۸۰۰ هزار لیتر رسیده است.

مقابله با قاچاق سوخت با جلوگیری از راه‌های درز سوخت ضروری است اما در عین حال اقدامات مربوط به این امر نباید به دردسر برای شهروندانی که در امر قاچاق سوخت دخیل نیستند بیانجامد؛ لذا طی ماه‌های اخیر اجرای طرح ساماندهی عرضه بنزین در جنوب و شرق استان با مسائلی مواجه شده که تشکیل صف‌های طولانی را مقابل جایگاه‌ها به دنبال داشته است.

برای حل این مشکل ابتدا سقف روزانه برداشت از کارت‌های سوخت افزایش یافت که باز همچنان در برخی مناطق با صف‌های طولانی مواجه هستیم؛ لذا برخورد با قاچاقچیانی که از طریق کارت آزاد جایگاه‌ها به این کار مبادرت می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است تا با مقابله با این دسته از قاچاقچیان، شهروندان عادی نیز کمتر دچار زحمت شوند.

جایگاه های سوخت با دوربین کنترل می‌شود

وی افزود: نصب دوربین در هر جایگاه عرضه سوخت که ارتباط با مرکز نظارتی داشته باشد نیز برای جلوگیری از سوختگیری چند باره یک خودرو از دیگر پیشنهادهای مصوب شده در شورای تامین شهرستان بود.

بلندنظر گفت: بسیاری از این مصوبات همچون نصب دوربین به شرکت توزیع فرآورده‌های برمی‌گردد که باید دید با توجه به اعتباراتی که دارند و اختصاص می‌دهند چه زمان عملی می‌شود.

وی اظهار کرد: کد ۱۲ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در جیرفت فعال نیست تا خودروهای سنگینی که طبق بارنامه نباید در جیرفت حضور داشته باشند از سوختگیری آنها به صورت مکانیزه ممانعت شود.

خودروهای سنگین بازرسی می‌شوند

احمد بلندنظر ضمن تشریح مصوبات جلسه شورای تامین و نیز نشست هماهنگی و ساماندهی عرضه سوخت در این شهرستان با حضور مسئولان استانی اظهار کرد: نیروی انتظامی هم موظف شده خودروهای سنگین با باک‌های غیرمجاز یا با ظرفیت غیراستاندارد باک را شناسایی و متوقف کند.

فرماندار جیرفت اضافه کرد: یکی از راهکارهای دیگر موظف کردن خودروهای سنگین داخل شهرستان جیرفت که از بارنامه بهره نمی‌برند برای ثبت نام در سامانه مدنظر و نصب جی پی اس بر روی این خودروهاست که بر اساس پیماش آنها سوخت تعلق گیرد.

منبع: ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • کار آفرین

    دولت بهتر نیست اول فکری بحال بیکاری و شرایط بد اقتصادی کنه بعد گرون کنه

  • ناشناس

    حدود ۴ ماه در است کارت سوخت روا جهت تعویض به دفتر پیشخوان دولت تحویل شده ولی هنوز خبری نیست لطف فرمایید رسیدگی شود

  • میراحسان

    درود
    این طرح برای تاکسی‌های خطی و بین شهری و اینترنتی بسیار مشکل آفرین است!!!!
    برای آنها چه فکری کرده اند؟؟؟

  • محمد

    آقا اول کارت سوخت خودروهای تولید شده را صادر کنید. ۵ ماه پیش خودرو را از نمایندگی تحویل گرفتم ولی هنوز کارت سوخت صادر نشده.