ایران خودرو | ایران خودرو پیش فروش | ایران خودرو قرعه کشی

ایران خودرو آتش زد به مالش!! | فروش ویژه ایران خودرو آغاز شد! + قیمت

قیمت جدید محصولات «ایران‌خودرو»ویژه شهریورماه اعلام شد. جزئیات بیشتر را در این مطلب بخوانید

ایران خودرو
ویکی گردی:

ایران خودرو محصولات خود را پیش فروش کرد.محصولات ایران خودرو به صورت قرعه کشی ارائه می شد که محصولات ایران خودرو طرفدار زیادی دارد.محصولات ایران خودرو با قیمت جدید ارائه میشود. گروه صنعتی ایران خودرو در فروش این هفته خود، سه محصول راناپلاس با سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک را به صورت فوق‌العاده و با موعد تحویل حداکثر سه ماهه عرضه می کند. 

محصولات «ایران‌خودرو»ویژه شهریورماه اعلام شد

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت کلیه محصولات خود را ویژه شهریورماه ۱۴۰۱ اعلام نمود.

براساس اطلاعات دریافتی از شرکت ایران خودرو، قیمت محصولات این شرکت به شرح ذیل می باشد. اگر نام برخی خودروها در لیست درج نشده بخاطر عدم تولید در شهریورماه ۱۴۰۱ می باشد.

خودرو قیمت قطعی شهریورماه ۱۴۰۱ (تومان)

۲۰۶ تیپ ۲ ۱۵۰.۱۷۵.۰۰۰

۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۸۱.۳۶۱.۰۰۰

پژو پارس سال سفارشی ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس سال سفارشی ELX ۲۰۸.۹۵۷.۰۰۰

پژو پارس TU۵ ۱۷۶.۷۱۰.۰۰۰

پژو پارس TU۵ سفارشی ELX ۲۱۱.۳۸۰.۰۰۰

سمند EF۷ دوگانه سوز ۱۶۹.۱۶۲.۰۰۰

سمند EF۷ بنزینی ۱۵۸.۱۲۰.۰۰۰

سمند ال ایکس ۱۶۰.۵۴۷.۰۰۰

سورن پلاس ۲۴۳.۳۱۰.۰۰۰

رانا پلاس ۲۱۴.۸۹۸.۰۰۰

رانا پلاس با موتور TU۵+ ۲۲۸.۸۱۰.۰۰۰

دنا ۲۰۶.۰۴۸.۰۰۰

دنا پلاس ۲۲۸.۱۶۴.۰۰۰

دنا پلاس توربو (۶ سرعته) ۳۶۰.۵۹۴.۰۰۰

دنا پلاس توربو اتوماتیک ۳۹۸.۲۲۹.۰۰۰

پژو ۲۰۷ دستی ۲۰۹.۱۵۴.۰۰۰

پژو ۲۰۷ دستی با سقف پانوراما ۲۳۶.۳۴۴.۰۰۰

پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی ۲۱۵.۸۲۸.۰۰۰

پژو ۲۰۷ اتوماتیک Mc ۳۱۸.۶۰۸.۰۰۰

هایما S۵+ ۷۹۴.۰۰۰.۰۰۰

هایما S۷+ ۸۴۳.۰۰۰.۰۰۰

نشست کیمیسون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران، امروز صبح با حضور دکتر مجید عشقی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت چال‌شهای بورس کالا و بازار گردان ها برگزار شد، در ابتدا خبرنگاران و فعالان عرصه بورس مسائلی را مطرح کردند که مشروح مهمترین آن ها در ادامه می‌آید: حضور خودروها در بورس کالا یکی از مسائلی بود که موردتوجه فعالان عرصه بازارگردانی قرار گرفت و از آن به رغم اندک بودن و شکل گیری مقاومت‌ها برای عرضه، تقدیر و تشکر شد.

موضوع دیگر که موردتوجه قرار گرفت، مبنای توسعه بورس یک کشور بود که به اعتقاد یکی از سبدگردانان به توسعه بورس کالا در کشورهای مختلف نظیر هیئت تجاری شیکاگو در سال ۱۸۴۸ و یا شکل گیری بورس لندن با پایه گذاری توسعه تجارت فلزات بود که از قضا در ایران نیز چنین ظرفیت هایی در تولیداتی نظیر روی، مس و اوره پیدا می‌شود و به عنوان مثال ما باید بورس پالم مالزی را الگوی خود قرار دهیم و آن را مهندسی معکوس کنیم.

موضوع دیگری که از سوی فعالان عرصه بازارگردانی به آن توجه شد، مسئله شفافیت و حضور الگوریتم ها بود که با حضور این الگوریتم‌ها نظارت بر بازار به گونه مناسب تری شکل می‌گیرد.در پایان نیز به مضرات قیمت گذاری دستوری اشاره شد .

پس از انجام این صحبت‌ها از سوی افراد حقیقی و حقوقی، مجید عشقی ( رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار) در خصوص انتظارات و پیشنهادهای فعالان عرصه بورس گفت: بحث های زیادی پیش آمد که نیاز به کارشناسی دارد زیرا نظرات موافق و مخالف زیادی در خصوص صحبت‌های گفته شده در همین جمع وجود دارد که نیاز به چکش کاری برای تصمیم گیری در خصوص آن‌ها داریم زیرا من در تمام سطوح معامله گری بورس و فرابورس بودم و به مسائل آشنا هستم .

وی در ادامه در ارتباط با مسائل گفته شده در خصوص بورس‌های کالایی که ابتدای جلسه مطرح شد، گفت: این صحبت ها نشان می‌دهد که در جایگاه خوبی هستیم و در سیر توسعه قرار گرفتیم؛ به عنوان مثال بخش عمده ( ۹۰ درصد) پتروشیمی داخل در بورس کالا قرار دارد. فلزات و سیمان نیز سامان جدیدی به خودگرفته‌اند. همچنین اصلاح قیمت ها صورت گرفته که البته با مقاومت های بسیاری همان طور که گفته شد.

وی افزود: مسئله شفافیت بازار بورس کالا منافع بازار را به دنبال دارد و در همین روزها در بورس دو محصول ایران خودرو بر روی تابلو رفته و عرضه می‌شود و به عبارتی این مسیری بی بازگشت علی رغم مقاومت‌ها است.

مرحله‌ی سوم فروش خودرو در سامانه جامع یکپارچه خودرو اوایل شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وزارت صمت در تلاش است تا با هماهنگی خودروسازان دور بعدی فروش خودرو در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو را در اوایل شهریور ماه و با ظرفیت بیش از ۶۰ هزار خودرو برای شرایط فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید به روش قرعه کشی و برای برخی محصولات بدون فرآیند قرعه کشی اجرا نماید.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی، آغاز به کار کرد. تمام شرکت‌های خودروسازی اعم از دولتی و خصوصی باید محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و متقاضیان نیز تنها با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند. هرگونه فروش، فروش فوری، فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو فقط از طریق این سامانه انجام می‌شود.تاریخ دقیق بر اساس عرضه محصول از سوی خودروسازان تعیین و توسط سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام خواهد شد.

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف شفاف‌سازی فروش محصولات و حذف تدریجی قرعه‌کشی، برای عرضه خودرو در بورس کالا اقدام کرده که در نخستین گام، بخشی از تولیدات دو مدل هایما S۵ و S۷ از این طریق به فروش خواهد رسید.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دو مدل خودرو هایما در بورس کالا به فروش خواهند رسید. 

این اقدام در راستای شفافیت در فروش محصولات، ایجاد امکان خرید آسان برای مشتریان واقعی و حذف سودجویان از فرآیند فروش و در نهایت حذف قرعه کشی صورت خواهد گرفت.

با بررسی‌ و مطالعات کارشناسی صورت گرفته در حال حاضر عرضه در بورس کالا مناسب‌ترین روش برای فروش خودرو است و با این روش مشتری واقعی علاوه بر دسترسی سریع و آسان به خرید خودرو، از خرید با قیمت‌های کاذب در بازار بی‌نیاز خواهد شد.

مراسم قرعه‌کشی از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir به صورت زنده پخش خواهد شد. 

متقاضیان می توانند از فردا تا پنج شنبه با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند. 

نخستین مزیت برای خرید اقساطی خودرو و شرکت در طرح‌های فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا این است که می‌توان با رقمی پایین‌تر خودرویی بهتر سوار شد.

مثلا تصور کنید کسی بخواهد با رقمی معادل یکصد میلیون تومان نسبت به خرید خودرو اقدام کند. اینجاست که بجز پراید دست دوم و کارکرده گزینه دیگری برای خریدار محترم باقی نخواهد ماند. 

شاید بگویید خرید نقدی دست دوم فقط یکبار هزینه دارد و تمام اما خرید اقساطی به پرداخت ماهانه موکول می‌شود و اگر کسی بخواهد در طرح فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا شرکت کند، باید در ادامه هم هزینه اقساط را بپردازد. اما این حرف درست و دقیق نیست؛ به عللی که در ادامه خواهد آمد.

خرید خودروی دسته دوم یعنی استقبال از هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات مصرفی خودرو. خرید خودروی دست دوم یعنی هزینه‌کرد برای تعویض تسمه تایم و یا هزینه برای تعویض رادیات پوسیده و سوراخ شده. شاید اگر کسی همین هزینه‌ها را باهم جمع بزند و از آن میانگین بگیرد، این میانگین از هزینه اقساط خرید قسطی خودرو بیشتر هم بشود!

سبقت گرفتن از حرکت سریع قیمت خودرو

بازار خودروی ایران یک بازار خاص و متفاوت از جاهای دیگر دنیاست، این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست. عدم اجرای طرح فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا از سوی نمایندگی‌های کارخانه‌ها و بالا رفتن قیمت خودروها بیش از کیفیت لازمه آن، از جمله مولفه‌هایی است که گواه عجیب بودن بازار خودروی ایران است.

در شرایطی که قیمت خودرو با دلیل و بی دلیل مرتبا بالا می‌رود، تفکر پس انداز کردن برای خرید خودروی جدید و ارتقا خودروی زیرپای هر فرد، امری عبث و بیهوده است.

در این میان خرید اقساطی خودرو یعنی با قیمت امروز خرید کنید ، خودرو را به‌صورت فوری و آنی تحویل بگیرد ولی قیمت آن را در بازه طولانی بپردازید و اینگونه پول جمع کنید و گران شدن خودرو را دور بزنید.

قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو در بازار آزاد

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU ۵ از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. به گزارش فرارو، با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF ۷ توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • حسین شجاعی

    من بالای ۱۰ بار ثبت نام کردم در نیومد