یارانه 1401 | واریز یارانه | یارانه معترضان

یارانه 100 میلیونی ریاست جمهوری واریز شد | مشمولان دریافت این وام اعلام شد!

گویا دولت سیزدهم سامانه جدیدی با نام سامانه ۱۱۱ راه‌اندازی کرده و در این سامانه به مردم خدماتی را ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین این خدمات، ثبت‌نام وام ریاست جمهوری است. اما شرایط ثبت‌نام این وام چیست؟

وام
ویکی گردی:

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

دور اول سفرهای استانی ابراهیم رئیسی به تازگی به پایان رسیده و حاصل بسیاری از این سفرها تخصیص سهمیه وام قرض‌الحسنه به مردم هر استان است.  از آن جمله اینکه ۱۲ هزار و ۷۰۰ سهمیه وام قرض‌الحسنه به مردم سمنان تعلق گرفته که به گفته استاندار این استان پرداخت آن به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

در دیگر استان‌ها هم شرایط همینگونه است و گویا سهمیه وام قرض‌الحسنه ریاست جمهوری وجود دارد که در هر سفر به مردم آن استان تعلق می‌گیرد. اما وام ریاست جمهوری تنها مربوط به سفرهای استانی نیست.

ثبت‌نام وام ریاست جمهوری چگونه است؟

آنگونه که در گزارش‌ها آمده دولت سیزدهم سامانه ۱۱۱ را راه‌اندازی کرده که در آن خدمات متعددی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یکی از این خدمات پرداخت وام است.

متقاضی با مراجعه و ثبت‌نام در این سامانه می‌تواند درخواست‌های متعددی را ثبت کند که یکی از آنها مربوط به دریافت انواع وام است. از وام ازدواج و اشتغال‌زایی گرفته تا وام‌های دیگر.

یکی از انواع وام‌هایی که می‌توان در این سامانه ثبت‌نام کرد، وام اشتغال‌زایی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی است. بخشودگی وام‌ها، تعویق اقساط وام و … از دیگر درخواست‌هایی است که در این سامانه می‌توان پیگیری کرد.

اما به نظر می‌رسد که مهم‌ترین کارکرد این سامانه، برای ثبت‌نام وامی است که به وام ریاست جمهوری معروف شده است. به نظر می‌رسد که این وام، همان وام قرض‌الحسنه اشتغال است.

بر اساس آنچه در این سامانه آمده مدت زمان بازپرداخت وام اشتغال، ۶۰ ماه است و نرخ کارمزد آن تنها ۴ درصد است. اما این وام تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که از کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی معرفی شده باشند.

قابل ذکر است که سامانه ۱۱۱ یک سامانه پرداخت وام نیست. بلکه سامانه ثبت‌نام وام است و قرار است آنگونه که دولت وعده داده، مسئولان از طریق این سایت درخواست‌های مردم را رسیدگی کنند.

افرادی که مایل به دریافت وام ۱۰۰ میلیونی طرح باران هستند باید در یکی از شعب بانک کشاورزی حساب جاری بدون دسته چک یا حساب کوتاه مدت یک درصدی باران را داشته باشند. حداقل مدت زمان مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات ۲ ماه اعلام شده است. افرادی که خواهان این وام هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. نرخ سود این تسهیلات براساس نوع طرح انتخابی متفاوت بوده، اما حداکثر آن ۱۸ درصد است. اقساط این تسهیلات حداکثر طی ۲۴ ماه قابل پرداخت خواهد بود.

با توجه به مبلغ این وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط ۴ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۴۱۰ تومان است. کل سود این وام ۱۹ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۴۵ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱۱۹ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۴۵ تومان خواهد بود.

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی؛ از ابتدای دولت جدید تاکنون

یکی از بانک‌های تخصصی کشور، بانک کشاورزی نام دارد که فعالیت خود را از سال ۱۳۱۲ آغاز کرد. این بانک ابتدا با هدف خدمت رسانی بهتر به کشاورزان و توسعه فعالیت در این بخش ایجاد شد. ولی  بعدا دامنه خدمات این بانک بیشتر شده و در دو قالب عمومی و اختصاصی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

بانک کشاورزی از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون به ۱ میلیون و ۲۲۶ هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده است. بخش عمده این تسهیلات در جهت تقویت بخش دامداری و کشاورزی و دیگر صنایع و خدمات وابسته به آن‌ها پرداخت شد.

تسهیلات ویژه ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان دهه شصتی، از دستور رئیس جمهوری به منظور درنظرگرفتن تسهیلات ویژه‌ای علاوه بر وام ازدواج همگانی، برای زوجین دهه شصتی خبر داد.

به نقل از برنا، انسیه خزعلی در صفحه توییتر خود با اشاره به هفته ملی ازدواج، نوشت: « به مناسبت هفته ازدواج، ‌مشکلات جوانان دهه شصتی را در هیئت دولت مطرح نمودم و ریاست محترم جمهور دستور دادند که تسهیلات ویژه برای زوجین دهه شصتی، علاوه بر وام ازدواج همگانی، در نظر گرفته شود.

در نیمه دوم سال۱۴۰۰ این وام با همکاری معاونت روستایی، تنها خاص روستائیان بود.»

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، برای هر یک از زوجین ۱۲۰ میلیون تومان و برای دختران کمتر از ۲۳ سال و پسران کمتر از ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

پیش از این، به مناسبت هفته روستا و عشایر مقرر شده بود به تمام زوج‌های دهه شصتی روستایی و عشایری که از آغاز هفته روستا و عشایر سال گذشته (از ۱۵ مهر ۱۴۰۰) تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند؛ جمعا ۱۰۰ میلیون تومان (هر کدام ۵۰ میلیون تومان) تسهیلات تعلق گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • محمد پور فلاح خرمشهر

    ارسال هفتاودو برای مسکن ثبت نام کردم تا حالا بیمسکن هستممم