زمان پرداخت معوقه حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

مژده ویژه دولت به این دسته از بازنشستگان! | ۵ ماه معوقات حقوق بازنشستگان پرداخت شد؟

افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال همه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی می شود که باید به اضافه مبلغ ۵۱۵ هزار تومان به آنها پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی احکام آن را بر اساس این مبلغ از اول سال صادر کند.

افزایش حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی، اظهار کرد: قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریورماه صادر و حقوق آنها بر اساس اصلاحیه جدید پرداخت شود. همچنین عقب‌ افتادگی پنج ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) نیز قرار است از مهر ماه به مرور پرداخت شود.

فال روزانه عشق و احساس 24 مهر 1401

درباره تاخیر در ابلاغ مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران و احتمال اصلاح یا تایید آن اظهار کرد: مبلغ حق مسکن کارگران رقم بالایی نبود و از ابتدا هم دولت روی آن حساسیت نداشت اما اعتقاد من این است که ۱۰۰ هزار تومانی که کاهش داده و ۵۵۰ هزار تومان شد، در رد مصوبه شورای عالی کار نبود بلکه این کاهش از این باب صورت گرفت که توجیهی بر تغییر مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت باشد.

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال تمام بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود، گفت: از شهریور ماه مصوبه افزایش ۳۸ درصدی برای همه بازنشستگان سایر سطوح لازم الاجرا است و مابه التفاوت آن از اول فروردین ماه واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: معتقدم بعد از اینکه مجلس مراتب قانونی را به لحاظ مغایرت مصوبات دولت با مصوبه حق مسکن شورای عالی کار اعلام کرد، بحث تغییر حق مسکن کارگران یا تنزل آن به ۵۵۰ هزار تومان خود به خود منتفی شده است و همچنان که دولت عین مصوبه افزایش مستمری ها را پذیرفت و اعلام کرد، در خصوص حق مسکن کارگران نیز همان مبلغ ۶۵۰ هزار تومان باید رعایت شود منتها به دلیل مشغله ها و گرفتاری های دولت دبیرخانه هیات دولت باید این موضوع را پیگیری کند.

این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: در بحث مصوبه حق مسکن، باید ‌ابلاغ رسمی از سوی دولت صورت گیرد تا فرایند قانونی آن طی شود و مصوبه مجددا به وزارت کار برگردد و از طریق وزارتخانه به کارفرمایان ابلاغ شود تا بتوانند آن را اجرا کنند.

حاج اسماعیلی گفت: جلسات دولت دوبار در هفته تشکیل می‌شود و این هفته فرصت خوبی است که دولت مصوبه حق مسکن را به طور رسمی ابلاغ کند تا در شهریور ماه که قرار است افزایش مستمری بازنشستگان اتفاق بیفتد، کارگران هم بتوانند حق مسکن را به طور کامل دریافت کنند.ز

فال قهوه امروز 24 مهر 1401

وی درعین حال به مصوبه افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال همه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی می شود که باید به اضافه مبلغ ۵۱۵ هزار تومان به آنها پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی احکام آن را بر اساس این مبلغ از اول سال صادر کند.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی قبلا افزایش ۱۰ درصدی حقوق به اضافه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان را مطابق آنچه دولت ابلاغ کرده بود اجرا کرد ولی اکنون با توجه به اعلام دکتر زاهدی وفا ـ سرپرست وزارت کار ـ افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان از شهریور ماه برای تمام بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی لحاظ خواهد شد.

حاج اسماعیلی گفت: بازنشستگان سایر سطوح کسانی هستند که بیشتر از حداقل مستمری دریافت می‌کنند و حدود ۸۰۰ هزار تا ۸۵۰ هزار نفر هستند که تحت عنوان سایر سطوح مزدی افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان شامل حال آنها می شود و بازنشستگان حداقل بگیر هم کسانی هستند که حداقل مستمری را دریافت می کنند که در خصوص آنها قبلا مصوبه افزایش ۵۷ درصدی شورای عالی کار اجرا شده است.

وی در خصوص آن دسته از بازنشستگانی که حقوق و مستمری خود را بر اساس افزایش ۱۰ درصد به اضافه ۶۵۰ هزار تومان دریافت کردند نیز، گفت: این دسته از بازنشستگان مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان را برای ماههای قبل و از اول فروردین دریافت خواهند کرد و از اول شهریور ماه هم احکام حقوق آنها بر اساس ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان صادر خواهد شد.

فیش حقوقی  بازنشستگان  صادر شد

هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ مستمری بازنشستگان این سازمان را مطابق با مصوبه دستمزد‌های شورای عالی کار افزایش داد. بر این اساس، می‌بایست از ابتدای سال ۱۴۰۱ حداقل مستمری‌ها به میزان ۵۷ درصد و مستمری‌های سایر سطوح نیز به صورت پلکانی به میزان ۳۸ درصد زیاد می‌شد.  با این وجود، دولت بر خلاف مصوبه شورای عالی کار و همچنین نظر هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگان را کمتر از مقدار مصوب و در حدود ۱۰ درصد ابلاغ کرد که این موضوع منجر به شکایت از دولت در دیوان عدالت اداری شد؛ تا این‌که در نهایت ۲۹ تیرماه امسال محمدباقر قالیباف، رییس مجلس طی نامه‌ای رسمی، از ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در این رابطه خبر داد.

فال تاروت امروز 24 مهر 1401

این در حالی است که تا یکی دو هفته دولت نسبت به این موضوع هیچ‌گونه واکنشی نشان نداد و در نهایت ۱۳ روز بعد علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد: پیرو دستور رییس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.  سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دوازدهم مردادماه اعلام کرد: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح شود.  محمدهادی زاهدی‌وفا با بیان این‌که رییس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، تاکید دارند، متذکر شد: بر این اساس هیات وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.  او با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان بازنشستگان و مسولان مربوط، به منظور اجرای دستور رییس جمهور تصریح کرد: برابر تفویض انجام شده و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح شود.  کارشناسان بازار کار اعتقاد دارند؛ دولت تمایلی به حل و فصل سریع، شفاف و قانونی مساله افزایش مستمری بازنشستگان ندارد، بنابراین برای حل موضوع هم هیچ تعجیل و برنامه دقیقی نشان نمی‌دهد.  حمید حاج‌اسماعیلی در این خصوص گفت: این به نظر من نگران‌کننده است؛ این‌که دولت خود را بی‌نیاز از مذاکره، همکاری و هم‌فکری می‌بیند و به صورت خودرای برای خیلی از مسائلی که بخش عظیمی از جمعیت کشور در آن دخیل هستند، تصمیم‌گیری می‌کند.  به باور او، دولت علاقه‌مند است که افزایش حقوق بازنشستگان مشمول مرور زمان شود و آن را بین بخش‌های مختلف به صورت پاسکاری حواله کند تا زمان بگذرد.  علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگی استان تهران گفت: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.

زمان پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر

وی با اشاره به ینکه در همین اثنا، آیت‌الله رئیسی، صدای بازنشستگان را شنید و به معاون اول خود دستور داد که هرچه سریع‌تر جلسه‌ای را با کمیسیون مربوطه در مجلس برگزار و موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را به صورت ویژه پیگیری کند، اظهار کرد: در همین خصوص کمیسیون تنقیح قوانین برای نخستین بار به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد و در نهایت رئیس مجلس نامه‌ای را به دولت ارسال و بر اجرای ماده ۹۶ و افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تاکید کرد.

دهقان‌کیا ادامه داد: سرانجام هفته گذشته و در خلال برگزاری جلسه مجمع کانون عالی بازنشستگان در گیلان، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موافقت و افزایش ۳۸ درصدی +۵۱۵ هزار تومانی حقوق بازنشستگان سایر سطوح خبر داد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه پیگیری واگذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بازنشستگان و برنامه‌ریزی جهت خانه‌دار شدن بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از دیگر مواردی بود که از سوی سرپرست وزارت رفاه اعلام شد اظهار کرد: امید است شرکت‌هایی در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد که از شرکت‌های سودآور و نه از شرکت‌های زیان‌آور باشند.

دهقان‌کیا ضمن تشکر از شخص رئیس جمهور، رئیس مجلس، روسای کمیسیون های اقتصادی و اجتماعی مجلس و همچنین اهالی رسانه جهت تحقق افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی عنوان کرد: در این زمینه شاهد یک اتفاق و همدلی و در نهایت نتیجه مثبت آن بودیم.

وی در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی، اظهار کرد: در همین زمینه قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریورماه صادر و حقوق آنها بر اساس اصلاحیه جدید پرداخت شود. همچنین عقب‌افتادگی پنج ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) نیز قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به ضرورت تامین منابع پایدار گفت: باید منابع طوری دیده شود که تامین اجتماعی بتواند حقوق، درمان و ۱۸ تعهد دیگر بازنشستگان را به موقع بپردازد. تادیه بدهی‌های دولت سهم بسزایی در این زمینه ایفا می کند. درمان یکی از معضلات تامین اجتماعی است و کمر بازنشستگان را خم کرده است. مشکلاتی پیرامون افزایش قیمت‌های دارویی وجود دارد و در نسخه‌ها برای دریافت داروها سقف تعیین کرده‌اند و اضافه‌های دارو را باید به صورت آزاد خریداری کرد. این مشکل جدی است و باید بیشتر به آن توجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۹ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • رضا علی بخشی از کرج شعبه یک

    چرا تامین اجتمایی حق ایثار گری را پرداخت نمی کند

  • ناشناس

    قیمتهای خیلی افتضاح شد و حقوقهای ماها بازنشسته ها هنوز درسته نشد چه فایده دارع یکمی روی حقوق کلی روی اجنساس☹

  • ناشناس

    سلام من ده روز بیمه دارم و حقوق میگیرم از پدرم بهم رسیده چرا حقوق من اصلا اضافه نشده و میشه بگید ۱۰ روز بیمه چقد حقوقم میشه با تشکر

  • سیروس

    ما بازنشستگان تامین اجتماعی کل پولمان را یکجا می‌خواهیم در ضمن 25درصد متناسب سازی سالهای گذشته را نیز طلب مکنیم

    • افشین رستمی

      ما چهار سال سابقه بیمه داریم. حقوق اضافه نشد هیچ کم هم شد. حدودا 350 هزار تومن کم شد.

  • بازنشسته

    چرا تامین اجتماعی حق ایثارگران پرداخت نمیکند؟

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید تو را خدا معوقها را یک جا بدید بخدا بدهکاریم بخدا ما را از این بیشتر شرمنده کنید

  • ناشناس

    چرا به بازنشستگان آموزش وپرورش ما ب تفاوت ۵ ماه ندادند،،حتی یارانه هم ب خیلی از آنها تعلق نگرفت انصاف نیست،،،حقشون ضایع بشه

  • ناشناس

    دیگه بسه ۷ ماهه میگن ولی کو پرداخت

  • ناشناس

    سلام چرا متناسب سازی اجرا نمیشه در تامین اجتماعی25درصد را برای ما که حداقل بگیر هستیم اجرا نشده

  • ناشناس

    سلام من یک بازنشسته با34سال سابقه هستم وفقط 6میلیون حقوق دارم این حقوق به کجامی رسدلطفا به فکرماباشید

  • ناشناس

    سلام ما هر ماه۲۳الی ۲۴ حقوق میگیرفتیم ولی هنوز پرداخت نشده الان باید چیکار کنیم

  • ریحان - طاهری

    با سلام یک سال ۴ ماه بازنشسته منابع طبیعی
    هنوز پول سنوات نگرفتم بخدا این انصاف نیست مستا جر هستم با این همه تحریم گرونی شرمنده زن بچه ها م هستم ما هم کلی زحمت بدبختی کشیدم

  • بی پول

    فعلا که باید حقوق را دیروز ۲۳ مهر میدادن ۲۴ مهر بعد از ظهر شده هنوز واریز نشده