قیمت دلار امروز 26 مرداد | قیمت دلار پس از برجام | کاهش قیمت دلار

قیمت دلار بعد از برجام! | ریزش سنگینی در راه است؟ + فیلم

قیمت دلار پس از برجام تا کجا پایین می آید؟ پیش بینی بازار ارز پس از توافق برجام!

قیمت دلار
ویکی گردی:

چه در انتظار قیمت دلار است؟ این روزها خبرهای برجامی فضای رسانه ای کشور را تسخیر کرده است؛ خبرهایی که فعلاً حاکی از افزایش احتمال دستیابی به توافق برای احیای برجام است؛ صحبت های امروز سخنگوی وزارت خارجه و همچنین وزیر خارجه نیز امیدوارکننده به نظر می رسد. موضوعی که با واکنش بازار ارز همراه شد و  قیمت دلار به زیر ۳۰ هزار تومان هم رسید. پرسشی که این روزها مطرح می شود این است که در صورت نهایی شدن توافق، قیمت دلار تا کجا پایین می‌آید. اقتصاد آنلاین با کامران ندری، اقتصاد دان و همچنین سهراب اشرفی، کارشناس بازار طلا و ارز، در خصوص آینده قیمت دلار در صورت احیای توافق به گفتگو پرداخت.

کامران نادری در خصوص تغییرات قیمت دلار پس از حصول توافق هسته ای به اقتصادآنلاین گفت: قیمت دلار پس از حصول توافق و اعلام خبر آن قطعا ریزش خواهد کرد و این کاهش قیمت در روزها و هفته های ابتدایی اعلام خبر توافق احتمالا شدید

ندری در ادامه بیان کرد؛ در صورتی که بانک مرکزی دخالتی در تعیین قیمت دلار نداشته باشد، بعید به نظر می رسد که قیمت تعادلی آن حداقل در ماه های ابتدایی به پایین تر از ۲۷ هزار تومان برسد. البته این کارشناس اقتصادی با تاکید بر شوک ابتدایی اعلام خبر توافق گفت که احتمال اینکه پس از اعلام خبر امضای توافق و در روزهای ابتدایی شاهد کاهش بیشتر قیمت دلار باشیم وجود دارد.

ندری در ادامه افزود: قیمت تعادلی دلار در ماه های بعد از حصول توافق به میزان فروش نفت و نحوه بازگشت ارز حاصل از آن به کشور باز می گردد. با فروش نفت و ورود ارز حاصل از آن به اقتصاد کشور و همچنین مداخله بانک مرکزی احتمال کاهش قیمت دلار به قیمت های کمتر از ۲۷ هزار تومان نیز وجود دارد. در کل شرایط و قیمت دلار به میزان مداخله بانک مرکزی در این بازار مربوط است.

سهراب اشرفی، کارشناس بازار طلا و ارز نیز در خصوص قیمت دلار پس از حصول توافق گفت: جو روانی حاصل از انتشار خبر توافق موجب ریزش قیمت ها خواهد شد و این ریزش هیجانی خواهد بود. با گذشت مدتی از اعلام خبر توافق و کاهش رفتار هیجانی بازار، قیمت دلار مجددا شاهد افزایش خواهد بود. اشرفی در ادامه گفت: مشخص کردن رقم دقیق برای قیمت دلار پس از توافق به شاخص های اقتصادی و همچنین رفتار هیجانی بازار پس از اعلام خبر توافق بستگی دارد. به عقیده اشرفی کاهش قیمت حاصل از جو روانی توافق پس از مدت کوتاهی خنثی خواهد شد و قیمت ها تعدیل می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر