افسردگی تابستانی

افسردگی تابستانی: علل، علائم و نحوه مقابله با آن

گرما می تواند باعث بی حالی و تحریک پذیری در بیشتر افراد شود.

افسردگی
ویکی گردی:

به گزارش فرتاک نیوز، شاید بیشتر ما غم، بی‌حالی یا میل به بیدار ماندن و بیرون نرفتن را با فصلی مانند زمستان مرتبط بدانیم. در حالی که افسردگی فصلی در آن فصل شیوع بیشتری دارد، چیزی به نام افسردگی تابستانی نیز وجود دارد.

علائم افسردگی تابستانی

خستگی. یکی از دلایل کمیت و کیفیت خواب است و مربوط به این است که روزها طولانی تر هستند و بسیاری از افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و کمتر می خوابند. علاوه بر این، خواب آنها مختل می شود زیرا شب ها اغلب گرم است.

کند شدن. گرمای بیش از حد باعث می شود همه چیز با سرعت کمتری پیش برود، زیرا مغز انسان با دمای بالای 36 درجه شروع به تحت تأثیر قرار دادن می کند و عملکرد و بهره وری پایین می آید.

بنابراین اضطراب در بسیاری از افراد و احساس هیچ کاری نکردن در تابستان باعث ناراحتی شدید آنها می شود.

عصبی بودن یا تحریک پذیری

از دست دادن اشتها. ممکن است تمایل کمتری به خوردن وعده های غذایی داشته باشد.

 

در برخی موارد شدید، ممکن است احساس مرگ همراه با افکار خودکشی نیز در بین علائم وجود داشته باشد .

در ابتدا ممکن است فقط یک دوره موقتی باشد که کمی احساس 

افسردگی تابستانی

افسردگی تابستانی خود را با غم و اندوه بیش از حد، تحریک پذیری، خستگی و اضطراب نشان می دهد.

به نوبه خود، دیدن عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از افراد خوشگذرانی و گروه‌هایی از دوستان و خانواده‌ها در کنار هم می‌تواند برای بسیاری مضر باشد. این را می توان به عنوان نشانه ای از تنهایی تعبیر کرد، چیزی که در بقیه ایام سال می تواند با سنگینی تعهدات روزانه پنهان شود.

مقدار نور نیز تأثیر دارد. حتی اگر برای اکثر مردم، نور بیشتر یک عامل محافظتی است، برخی افراد واکنش معکوس به نور دارند. این بدان معناست که اگر روزها طولانی تر و روشن تر باشند، افسرده می شوند.

همچنین، فشار اجتماعی ناشی از عشق به تابستان به این معنی است که بسیاری از مردم ناراحتی هایی را که دیگران ممکن است احساس کنند، درک نمی کنند. در نهایت، عامل اقتصادی نیز نقش دارد. تابستان زمانی است که ما پول بیشتری خرج می کنیم، چه در تعطیلات و چه بیشتر بیرون رفتن.

در مواجهه با این وضعیت، همه منابع یکسانی ندارند و حتی برخی افراد بدهکار می شوند. بنابراین، فشار و استرس ایجاد می شود و در نهایت بر افراد تأثیر می گذارد.

ممکن است برای شما جالب باشد:  6 کاری که باید در تابستان از انجام آنها اجتناب کنید

گروه ها و عوامل خطر

افسردگی تابستانی یا اختلال عاطفی فصلی یکی از انواع شناخته شده افسردگی است و همه افراد را به یک اندازه تحت تاثیر قرار نمی دهد. اگرچه شیوع بالاتری در زنان وجود دارد، گروه های دیگر نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. در میان آنها موارد زیر را می یابیم:

افراد مسن و کسانی که به مراقبت های مکرر نیاز دارند. آنها اصلی‌ترین افراد هستند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند، زیرا به طور کلی شبکه پشتیبانی اجتماعی آنها به دلیل شروع تعطیلات شروع به تغییر می‌کند. این باعث افزایش احساس تنهایی و انزوا می شود، حتی اگر تنها برای چند هفته باشد.

زنانی که مراقب دیگران هستند. این گروه از زنان نیز اغلب تحت تاثیر افسردگی تابستانی قرار می گیرند. آنها عادت دارند از دیگران مراقبت کنند و در طول سال کمی به خود فکر کنند. این باعث می شود وقتی بچه ها یا سایر اعضای خانواده به تعطیلات می روند، احساس تنهایی و بی فایده بودن کنند.

نوجوانان. در سنی که گروه همسالان همه چیز را معنا می کند، جدایی فیزیکی یک عامل مداخله گر برای افسردگی است. گذراندن هفته ها جدا از دوستان می تواند به این احساس منجر شود که تابستان چندان لذت بخش نیست.

افرادی که تمایل دارند چندکاره باشند و در بقیه سال سرعت زیادی در کار دارند، اغلب در تابستان به سختی می‌توانند خود را پیدا کنند و کاری برای انجام دادن پیدا کنند. علاوه بر این، از آنجایی که آنها عادت به قطع ارتباط ندارند، «دراز کشیدن برای انجام هیچ کاری» حس چندانی ندارند. این اغلب یک منبع درگیری در خانواده ها یا زوج ها برای کسانی است که قادر و مایل به گذراندن وقت با هم هستند.

تابستان همچنین زمانی است که افرادی را تحت تأثیر قرار می دهد که با بدن خود مشکل دارند یا به نوعی از آن ناراضی هستند . هوای طاقت فرسا دعوتی است برای پوشیدن لباس های سبک تر، علاوه بر این فشاری است که بدن کامل و زیبا از نظر اجتماعی به چه معناست. بنابراین، برخی از افراد - بیشتر آنها زن هستند - دوست دارند بتوانند در استخر یا ساحل لذت ببرند، اما با نگاه کردن دیگران به آنها احساس راحتی نمی کنند. همین امر در مورد کسانی که مشکلات تعریق دارند، که ناراحتی آنها با درجه حرارت بالا افزایش می یابد، صادق است.

یک زن افسرده

جوانان و افراد مسن جمعیتی هستند که بیشترین خطر ابتلا به افسردگی تابستانی را دارند.

ممکن است علاقه مند باشید:  5 راه مفید برای مقابله با افسردگی

درمان و مشاوره

برخی از توصیه ها و عادات سالمی که می توان برای فصل تابستان در نظر داشت به شرح زیر است:

- قرار گرفتن در معرض آفتاب ضروری است. زیرا ویتامین D را به بدن می رساند و اجتناب از آن خوب نیست. در عوض، کاری که می توانید انجام دهید این است که در اوایل روز آفتاب بگیرید که اشعه های آفتاب کمتر تهاجمی هستند و به پوست شما آسیبی نمی رساند. 

- هیدراته بمانید. همیشه آب یا نوشیدنی همراه خود داشته باشید تا دچار کم آبی نشوید.

- به اندازه کافی بخوابید . با فرا رسیدن فصل تابستان، کم خوابی برای افراد رایج است. بنابراین برای اطمینان از استراحت خوب باید اقدامات لازم را انجام دهیم. به عنوان مثال، قبل از خواب فعالیت های آرامش بخش انجام دهید، در طول شب از قرارگیری در برابر نمایشگرها اجتناب کنید و مکانی آرام و راحت پیدا کنید.

- از دماهای شدید و تغییرات در الگوی نور اجتناب کنید . در حالت ایده آل، در گرم ترین ساعات در مکان های خنک بمانید و در تاریکی مطلق بخوابید. استفاده از عینک آفتابی مخصوص در اواخر بعد از ظهر را جدی بگیرید.

گرما، آفتاب و دارو

اگر درمان دارویی برای افسردگی دریافت می‌کنید، مهم است که به خاطر داشته باشید برخی داروها می‌توانند بر ظرفیت تعریق تأثیر بگذارند و باعث خشکی پوست و غشاهای مخاطی و بدتر شدن کنترل دمای داخلی شوند . در این موارد، ایده آل این است که از قرار گرفتن در دماهای بالا اجتناب کنید و به خوبی هیدراته بمانید.

علاوه بر این، داروهای ضد افسردگی (به ویژه داروهای قدیمی) می توانند باعث حساسیت به نور شوند، به طوری که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند واکنش های پوستی ایجاد کند. به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب مناسب توصیه می شود.

ما نباید اهمیت بیماری مانند افسردگی را دست کم بگیریم، زیرا گاهی اوقات این موضوع صرفاً احساس ناراحتی نیست.

به همین دلیل، توجه به مدت زمان طولانی بودن علائم مهم است، زیرا این علائم همیشه موقتی نیستند و ممکن است روز به روز افزایش یابند.برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر