فزایش حقوق بازنشستگان | عدم افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

دولت در برابر افزایش حقوق بازنشستگان کوتاه آمد! | دعوا برسر افزایش حقوق بازنشستگان تمام شد؟

دعوای افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ انتظار برای صدور احکام جدید بازنشستگی ادامه دارد. جزئیات بیشتر را درادامه بخوانید

حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

قضیه افزایش حقوق بازنشستگان زمانی تمام شده تلقی خواهد شد که دست‌کم دولت به نشانه اثبات حسن نیت خود، احکام حقوق بازنشستگان مشمول را اصلاح کند و تا زمانی که این اتفاق نیافتد، احتمال کشدار شدن ماجرا وجود خواهد داشت. با اعلام رسمی وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر این سازمان به ماه شهریور موکول شد. این یعنی برای ماه مرداد از افزایش مستمری‌ها خبری نیست. اما آیا بازنشستگان معترض از نتیجه کار راضی هستند؟

به باور بازنشستگان معترض، این قضیه زمانی تمام شده تلقی خواهد شد که دست‌کم دولت به نشانه اثبات حسن نیت خود، احکام بازنشستگان مشمول را اصلاح کند و تا زمانی که این اتفاق نیافتد، احتمال کشدار شدن ماجرا وجود خواهد داشت.

با صحبت‌هایی هفته گذشته از زبان سرپرست وزارت رفاه و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان زده شد، به نظر می‌رسد که دولت از موضع پیشین خود کوتاه آمده باشد.

بی‌اعتمادی بازنشستگان به حرف‌های دولت

اما بازنشستگان تامین اجتماعی استنباطی برخلاف این باور دارند، علی دهقانکیا مسئول نهاد صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران در این‌باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به بدقولی‌های صورت گرفته، صحبت‌های هفته گذشته از نظر عموم بازنشستگان معترض قابل اعتماد نیست.

وی ادامه می‌دهد: تا به امروز راجع به اصلاح مصوبه مورد بحث جلسه زیاد داشتیم،حتی مجلس هم حق را به بازنشستگان داد اما دولت یا سکوت کرد و یا وعده داد، نتیجه اینکه حال می‌گویند که از شهریورماه حقوق بازنشستگان غیرحداقلی بگیر سازمان تامین اجتماعی را تصحیح خواهیم کرد.

دهقانکیا می‌گوید: حتی برای این هفته وعده یک جلسه را داریم اما هنوز که خبری نداده‌اند. برای همین  داستان اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز از کارگران بازنشسته تمام نشده است.

وی ادامه می‌دهد تا به امروز همه مسئولان حرف‌های کلی زده‌اند، اینکه قرار است حقوق بازنشستگان مطابق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اصلاح شود هنوز در حد حرف است و تا احکام بازنشستگی جدید صادر نشود معلوم نخواهد شد که نحوه اصلاح چگونه خواهد بود.

برابر قانون تامین اجتماعی مستمری سالانه بازنشستگان براساس احکامی که در شروع سال صادر می‌شود پرداخت خواهد شد، مبنای صدور این احکام نیز مصوبه‌ دولت است که نحوه افزایش حقوق بازنشستگان را مشخص می‌کند.

برای سال ۱۴۰۱ دولت مرتکب خطایی شد و فراتر از اختیارت قانونی عمل کرد، نتیجه اعتراض بازنشستگان بود و مداخله هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی در جهت ابطال مصوبه دولت.

نتیجه اینکه حالا نزدیک به یک ماه از ابطال افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد، اما هنوز معلوم نیست که این بار دولت چه میزانی را برای افزایش حقوق این جماعت ۱٫۶ میلیون نفری پیش بینی خواهد کرد.

با این حال انتظارات و توقعات حول این محور است که دولت برای سال ۱۴۰۱ طبق پییشنهاد هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی عمل کند و این بار برای سایر سطوح بگیران ۳۸ درصد افزایش حقوق درنظر کند.

هرچند بازنشستگان تامین اجتماعی تا این اندازه بدبین هستند که با توجه اتفاقات چند ماه گذشته، چشمشان به صدور احکام جدید بازنشستگی باشد و به وعده و وعید دولتی‌ها دل خوش نباشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر