سیل در استان یزد | سیل ورودی های یزد را بست | وقوع سیل در استان یزد

استان یزد در محاصره سیل | وضعیت اضطراری در استان یزد + فیلم

و این بار استان یزد قربانی سیل شد. به طوری که وزیر کشور را راهی استان یزد کرد !

سیل یزد
ویکی گردی:

سیل استان یزد را نیز محاصره کرد! بارندگی‌های اخیر که از روز چهارشنبه در برخی مناطق استان یزد آغاز شده بود، با شدت یافتن بارش‌ها در پنجشنبه شب منجر شکل گیری سیل، آب گرفتگی معابر شهری و مناطق روستایی، طغیان رودخانه های فصلی و بروز خسارت به ساختمان‌ها در مناطق شهری و روستایی اکثر شهرستان‌های استان شد. در ادامه فیلمی از سیل در یزد را مشاهده کنید.

حرکت سیلاب در برخی مناطق استان بیابانی و کویری یزد با توجه به دما بالای هوا در روزهای اخیر مردم این استان را در برخی مناطق غافلگیر کرد و بارش‌ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منجر به روان شدن سیلاب در مناطق مختلف منجر شد که بیشترین شدت مربوط به شب گذشته بود. 

سیلاب وزیر کشور را راهی یزد کرد

بارندگی شب گذشته به حدی بود که ستاد مدیریت و بحران استان یزد در ساعت پنج و ۴۰ دقیقه بامداد با حضور استاندار و مسئولان دستگاه های مختلف امدادی تشکیل شد و وزیر کشور نیز برای بررسی وضعیت استان ظهر امروز به یزد سفر کرد. 

 اکنون بخشی از روستاهای زردین تفت، نیوک و علویه میبد و چند روستای دیگر  از ساکنان تخلیه شده و در حسینیه ها و ورزشگاه‌ها اسکان یافته‌اند، مدیریت بحران استانداری یزد در اطلاعیه ای از ساکنان بافت تاریخی شهر یزد نیز خواست با توجه به بارش شدید باران در این شهر، فوری این بافت را تخلیه کنند، تمامی حسینیه ها و مساجد خارج بافت تاریخی برای استقرار ساکنان این مناطق آماده شده است.

وضعیت شهر یزد با توجه بارندگی ۵۰ میلیمتری مناسب نیست تمام سطح شهر را آب گرفته است و تردد در برخی مناطق شهر به خصوص میادین و زیرگذرها به دلیل تجمع آب امکان پذیر نیست. 

دستگاه‌های اجرایی استان طی هفته گذشته با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی استان از احتمال ایجاد خسارت های گسترده ناشی از بارش باران و سیل در این استان خبر داده بودند و هشدارهای متعدد برای کاهش خسارات احتمالی بارش ها اطلاع رسانی کردند، اما اکنون بارندگی به حدی بوده و با توجه درخواست مردمی از نیروهای امدادی، استان با کمبود نیرو و تجهیزات روبرو شده است. 

اکنون همه نیروهای  دستگاههای اجرایی استان اعم از مدیریت بحران، هلال احمر، راهداری، شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی در حال آماده باش و خدمات رسانی هستند، همچنین شنیده شده که در برخی از مناطق مختلف و بافت تاریخی بر اثر ریزش بناهای قدیمی یک نفر فوت و تعدای از شهروندان مصدوم شده اند اما هنوز آمار رسمی در این خصوص اعلام نشده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • مهدوی

    میشه از جادهای رفسنجان اطلاعات بدید