مبتلایان کرونا | وضعیت کرونا در ایران

افزایش آمار مبتلایان کرونا | آماده‌باش مراکز درمانی

کرونا مجددا در ایران همه گیر شده است و بنظر می رسد شرایط در حال خطرناک شدن است؛ مراکز درمانی یکی پس از دیگری به حالت آماده باش در آمده اند.

کرونا
ویکی گردی:

کرونا در ایران درحال انتشار است و در حال حاضر سرعت آن بسیار بیشتر شده است. آمار مبتلایان کرونا روز به روز در حال افزایش است و دولت تلاش می کند تا مجددا فرهنگ پوشیدن ماسک را عامیانه کند تا شاید بتوان بیماری کرونا را کمی کنترل کرد.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به آماده‌باش مراکز درمانی برای مقابله با کرونا، از افزایش بیش از دو برابری موارد مثبت خبر داد. دکتر مهدیه توکلی با اشاره به افزایش روند بیماری در دزفول اظهار کرد: در این هفته نسبت به هفته قبل از آن، موارد بیماری ۲.۲ برابر شده اما خوشبختانه تاکنون اکثر مبتلایان به صورت سرپایی درمان شده‌اند بنابراین در این مدت موارد بستری افزایش قابل توجهی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۶ بیمار مثبت قطعی در بیمارستان گنجویان دزفول بستری هستند که پنج نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به آماده‌باش کامل مراکز درمانی بیان کرد: در حال حاضر برنده‌ترین سلاح در دست برای مبارزه با کرونا، واکسن است که در حوزه این دانشگاه استقبال از دوز یادآور خوب بوده به گونه‌ای که روزانه ۷۰۰ تا یک هزار و ۱۰۰ دوز واکسن تزریق می‌شود.

توکلی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: برای تزریق دوز یادآور بر واکسن خاصی تاکید نمی‌شود و همه واکسن‌هایی که در زنجیره سرد دانشگاه‌های علوم پزشکی موجود هستند، برای تزریق دوز یادآور موردی ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر