سیل در امام زاده داوود | وقوع سیل و آبگرفتگی در تهران

جدیدترین آمار مفقودی‌های سیل امام‌ زاده داوود | حضور وزیر کشور در محل وقوع سیل

با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها و رانش زمین تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در تهران و شهرستان‌های استان مشغول امداد رسانی بوده و جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

سیل امام زاده داوود
ویکی گردی:

جهت اطلاع از آمار مفقودی‌های سیل امام‌ زاده داوود اینمطلب را مطالعه کنید. سخنگوی اورژانس کشور از وقوع سیل رانش زمین در محدوده امامزاده داوود و مصدومیت ۶ نفر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه احتمال افزایش مصدومان است سیل زیاد است. ۷ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شده است.

آقای مجتبی خالدی، گفت: ساعت ۱:۳۵ دقیقه بود که فردی با سامانه ۱۱۵ تماس گرفت و اعلام کرد که در محدوده امامزاده داوود سیل آمده است.

وی با اشاره به اینکه تلفن همراه به یکباره قطع می‌شود، گفت: تکنسین‌های اورژانس همان چند کلمه را به عنوان یک خبر موثق دانستند و سریعاً به محل اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس بیان کرد: سریعاً معاون عملیات اورژانس کشور به همراه ۴ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل امامزاده داود اعزام شدند و مشاهده کردند مسیر تا امامزاده داود باز است و مشکلی نیست.

خالدی ادامه داد: اما در خود محدوده امامزاده داود رانش زمین اتفاق افتاده است و گل و لای ناشی از سیلاب در محوطه امامزاده داود پخش شده و تعدادی از ماشین‌ها زیر گل و لای هستند.

سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: ۶ مصدوم بدحال توسط تکنسین‌های اورژانس به داخل آمبولانس‌ها منتقل شدند تا درمان‌های اولیه را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال افزایش مصدومان وجود دارد، گفت: ۳ آمبولانس دیگر به محل اعزام شد و تیم‌های عملیات مدیریت بحران و تیم جست و جو و نجات آتش نشانی به محل اعزام شدند.

خالدی با اشاره به اینکه افراد حاضر در محل بیان می‌کنند که اقوام آنها مفقود هستند، تصریح کرد: اورژانس هوایی البرز در حالت آماده باش قرار دارد تا با روشنایی هوا بتواند عملیات را آغاز کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرایط محل حضور تیم‌های امداد و نجات و جست و جو را طلب می‌کند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های شهدای تجریش و حضرت رسول (ص) به عنوان نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند.

حضور وزیر کشور در محل وقوع سیل 

به گزارش شفقنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وقوع بارش شدید در بامداد پنج‌شنبه و وارد آمدن خسارت ناشی از سیل به منطقه امامزاده داوود، دکتر احمد وحیدی به سرعت عازم این منطقه شد تا از نزدیک بر روند مدیریت بحران نظارت کند و دستگاه ها و نهادهای مسئول را برای امدادرسانی بهتر و سریع تر بسیج سازد.

۸ مصدوم و ۲ کشته 

آقای شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، اظهار کرد: با توجه به هشدار های هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

فتحی بیان کرد: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم های امداد و نجات در شهرستان های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ فتحی تصریح کرد: تا این لحظه ۸ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند و دو نفر جان خود را از دست دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتشنشانی، جستجو برای مفقودین احتمالی، ادامه دارد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر