افزایش حقوق کارمندان | دریافت مجوز افزایش حقوق کارمندان

افزایش مجدد حقوق کارمندان | احتمال افزایش حقوق برخی از کارمندان!

بر اساس لایحه جدید دولت،‌ در سال ۱۴۰۱ شورای حقوق و دستمزد مجوز افزایش حقوق کارمندان را مجددا در اختیار خواهد گرفت.

untitled
ویکی گردی:

افزایش مجدد حقوق کارمندان حقیقیت دارد؟ بر اساس لایحه جدید دولت،‌ در سال ۱۴۰۱ شورای حقوق و دستمزد مجوز افزایش مجدد حقوق کارمندان را مجددا در اختیار خواهد گرفت. لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که به‌پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و بانک مرکزی در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسیده برای انجام تشریفات قانونی با امضای رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است، به‌منظور رفع اشکالات برخی احکام قانون بودجه ۱۴۰۱، در زمینه کنترل قیمت کالاها و افزایش عادلانه حقوق و دستمزد و برقراری معافیت مالیاتی نسبت به سود متعلق به حساب های بانکی و نظارت بر تسهیلات غیرجاری، لایحه زیر ارائه می‌شود. جزئات بیشتر حقوق کارمندان را در ادامه بخوانید.

در این لایحه که ۴ ماده دارد، اصلاحاتی در قانون بودجه سال جاری اعمال خواهد شد، بر این اساس اصلاحیه برای تبصره ۱۲ که مرتبط با مباحث حقوق و دستمزد کارکنان است، در نظر گرفته شده است. به این ترتیب  شورای حقوق و دستمزد، که پیش از این و برمبنای قانون بودجه ۱۴۰۱ امکان افزایش حقوقها را نداشت، در صورت تصویب لایحه دولت در مجلس مجدداً مجوز افزایش حقوقها را دریافت می‌کند.

به این ترتیب در صورت تصویب و تایید این لایحه در شورای نگهبان، عملا امکان افزایش حقوق برخی کارکنان در تعدادی از دستگاه های اجرایی مهیا خواهد شد.

گفتنی است، در سال جاری افزایش ۱۰ درصدی حقوق ها برای غیر حداقل بگیران در دستگاههای اجرایی اعمال شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    لطفا تبعیض قاءل نشوید
    تورم فقط برای برخی کارمندان است؟
    بازنشستگان نفت چی؟