طرح جوانی جمعیت خودرو | کاهش قیمت خودرو | طرح فروش خودرو بدون قرعه کشی

تبلیغ خلاقانه فرزندآوری با کاهش قیمت خودرو | طرح جوانی جمعیت خودرو

با توجه به بالا بودن قیمت خودرو در این روز ها و کاهش جمعیت جوان در ایران، شرکت های خودروسازی طرح جدیدی ارائه دادند تا علاوه بر فروش خودرو های خود، تبلیغ فرزندآوری هم کرده باشند.

قیمت خودرو
ویکی گردی:

با اینکه قیمت خودرو بطور عجیبی بالا رفت، تقاضا برای خرید خودرو کم نشد اما بسیاری از افراد توانایی پرداخت این قیمت خودرو را ندارند. از طرف دیگر دولت در تلاش است تا جمعیت جوان کشور را افزایش دهد؛ شرکت های خودرو سازی نیز در همین جهت، طرحی برگزار کردند تا مادران دارای دو فرزند بتوانند بدون قرعه کشی و با قیمت خودرو بسیار پایین تر از حالت عادی، اقدام به خرید خودرو کنند.

پیش از این اعلام شده بود که مادران دارای دو فرزند بر اساس این طرح بدون قرعه‌کشی خودرو می‌گیرند و این افراد سهمیه جداگانه دارند. اما در طرح جدید اگر تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت ثبت‌نام باشد، قرعه‌کشی انجام می‌شود اما اگر تعداد متقاضیان کمتر باشد باشد، تخصیص خودرو بدون قرعه‌کشی است.

سال گذشته بود که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس تصویب شد. قانونی که امتیازاتی را برای خانوارهای دارای فرزند در نظر می‌گرفت. پیرو این قانون، ایران خودرو و پس از آن سایپا اعلام کردند به مادران دارای دو فرزند و بیشتر خودروی بدون قرعه‌کشی می‌دهند. البته مشروط به اینکه فرزند دوم بعد از تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد.

حالا دومین مرحله تخصیص خودرو بر اساس طرح جوانی جمعیت در حال اجراست. در این طرح، مادران باید وارد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شوند و ثبت‌نام کنند.

 

چه خودرو هایی به مادران دارای دو فرزند اختصاص می یابد؟

در این طرح ۸ مدل خودرو پیش‌فروش می شود که زمان تحویل آن ها ۱۲ ماهه است و اختلاف برخی از این خودروها در بازار با کارخانه به ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

اسامی و قیمت خودروها در طرح جوانی جمعیت:

قیمت خودرو

خودروهایی که در طرح جوانی جمعیت خودرو تخصیص داده می‌شود عبارتند از پژو ۲۰۶ هاچ‌بک سقف شیشه‌ای، پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته، پژو پارس سال سفارشی‌(ELX)، سورن پلاس، دناپلاس توربو شارژ اتوماتیک و دناپلاس توربو شارژ دستی.

 می‌توان گفت ایران خودرو در طرح جدید خود حدود ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مادران دارای فرزند می‌کند. کمک بلاعوضی که نصیب دیگران نمی‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر