خودرو های غیر استاندارد | تغییر قیمت خودرو

توقف تولید برخی خودرو های سایپا و ایران خودرو | تاثیر منع تولید خودرو روی قیمت خودرو

قیمت خودرو ها در ماه گذشته به دلایل مختلف دچار کاهش شدند. حالا سازمان استاندارد مانع تولید تعدادی از خودرو های سایپا و ایران خودرو شده است و حالا باید ببینیم این مسئله چه تاثیری روی قیمت خودرو ها خواهد گذاشت.

قیمت خودرو
ویکی گردی:

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو، قیمت خودرو های داخلی به طور چشمگیری کاهش یافت؛ این مسئله علاوه برتاثیری که روی قیمت خودرو داشت، باعث شد شرکت های خودروسازی داخلی، زیر ذره بین بروند. حالا رئیس سازمان ملی استاندارد به تازگی به توقف تولید خودروهای تیبا ساینا سمند و ۴۰۵ اشاره کرده و علت آن را بروز مشکلات پرتکرار دانست.  باید ببینیم این مسئله چه تاثیری روی قیمت خودرو های سمند، تیبا، ساینا و 405 در بازار خواهد گذاشت.

تیبا، ساینا، سمند و پژو ۴۰۵ جزو خودروهای ارزان‌قیمت و در عین حال پرتیراژ خودروسازان داخلی به حساب می‌آیند که متأسفانه به دلیل وجود ایراد در بخش‌های مختلف از جمله پیشرانه، بدنه، سیستم فرمان، چراغ‌ها و رنگ خودرو قادر به پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه نیستند و سازمان استاندارد، مانع پلاک گذاری این خودروها شده است.

با توجه به اهمیت جان و مال مردم، سازمان ملی استاندارد ادامه ساخت این خودروها را بیهوده دانسته و تنها به شروط خاصی جواز شماره‌گذاری این خودروها را صادر می‌کند.

با توقف تولید خودروهای سمند پژو ۴۰۵ تیبا و ساینا بدون شک سبد محصولات خودروسازان داخلی بسیار کوچک خواهد شد. در حال حاضر نیز کمبود خودروهای اقتصادی باکیفیت به شدت در بازار احساس می‌شود. با این حال طبق گفته‌های معاون حمل و نقل وزارت صمت، عرضه خودروهای ارزان‌قیمت و جبران کمبود بازار از طریق سه کانال امکان‌پذیر است.

افزایش تیراژ تولید خودروهای باکیفیت توسط خودروسازان، بهره‌گیری از پلتفرم‌های خارجی و واردات خودرو می‌تواند به تنظیم بازار و در نهایت ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا کمک کند.

سازمان ملی استاندارد علت اصلی عدم تمدید اعتبار چهار خودروی مذکور را بی‌کیفیتی قطعات عنوان کرده و از خودروسازها خواسته تا برای تهیه قطعات و تجهیزات لازم به تأمین‌کنندگان معتبر و مورد تأیید این سازمان مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • شهرام

    راه حل مسئله مگر حذف صورت مسئله است؟
    یا خودرو سازان را مکلف به رعایت استانداردهای جهانی کنند.
    یاورودخودروهای کم مصرف و ترجیحا برقی را آزاد کنید تاقشرضعیف جامعه صدمه نبیند.