رابطه جنسی | فواید رابطه جنسی

افزایش طول عمر با رابطه جنسی | اصول رابطه جنسی سالم

آیا واقعا برقراری رابطه جنسی مهم است؟ علت اهمیت آن چیست؟ در این مطلب بخوانید

رابطه جنسی
ویکی گردی:

شاید به نظر برسد رابطه جنسی ارتباطی به سردرد ندارد، اما جالب است بدانید نوعی ارتباط بین آنها وجود دارد. در زمان برقراری رابطه جنسی هورمون اکسی توسین در بدن آزاد می شود. اکسی توسین درد را کاهش می دهد. طی یک تحقیق که در این زمینه انجام شد، داوطلبانی بخار اکسی توسین را استنشاق کردند و پس از آن سوزنی به نوک انگشتان آنها زده شد. این افراد درد کمتری احساس کردند، نسبت به کسانی که اکسی توسین استنشاق نکردند. در ادامه فواید رابطه جنسی را می توانید مطالعه کنید.

رابطه جنسی استرس و فشار خون را کاهش می دهد.

یکی دیگر از مزایای آزاد شدن اکسی توسین در زمان ارگاسم این است که باعث آرامش اعصاب می شود. تحقیقات انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داد که اکسی توسین با اثرات کورتیزول مقابله می کند. کورتیزول هورمون استرس است. رابطه جنسی به داشتن خواب بهتر نیز کمک می کند. خواب پس از برقراری رابطه جنسی تنها ناشی از خستگی نیست، بلکه اکسی توسین باعث آرامش روحی شما شده و به داشتن خواب آرامتر کمک می کند.

ممنوعه های رابطه جنسی زناشویی

رابطه جنسی خطر بروز سرطان پروستات را کاهش می دهد.

در سال 2003 محققان استرالیایی یافته هایی را ارائه دادند که نشان می دادند مردانی که در سنین 20 تا 50 سالگی انزال بیشتری دارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند. طبق این بررسی مردان در سن 20 تا 30 سالگی بهتر است یک بار در روز انزال دارند. به علاوه مردانی که حداقل 5 بار در هفته انزال دارند، کمتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

محققان دریافته اند خانم هایی که از لحاظ جنسی فعال تر هستند، کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند. به هرحال این مسئله نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

رابطه جنسی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و بهبود خلق و خو می شود.

دنبال رابطه جنسی لذت بخش و سالمی 

مزایای روحی و روانی یک رابطه جنسی سالم نیز زیاد است. حس خوبی که پس از یک فعالیت جنسی به شما دست می دهد، بیشتر از آنکه فکر می کند طول خواهد کشید. فعالیت جنسی سالم منجر به خرسندی و رضایت طولانی مدت شده و توانایی های ارتباطی فرد را تقویت می کند. افرادی که از لحاظ جنسی فعال هستند، کمتر به آلکسی تایمیا مبتلا می شوند. آلکسی تایمیا نوعی مشکل و ناتوانی در بیان و درک احساسات و عواطف است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر