ویژگی روانشناختی قاتل ها | اپلیکیشن قاتل یاب

اپلیکیشن قاتل یاب | دستگیری مجرم قبل از ارتکاب جرم

قاتل ها معمولا با قصد متفاوتی از یکدیگر، اقدام به ارتکاب جرم می کنند اما طبق نظریات جدید ارائه شده، ذهن قاتل ها از یک الگوریتم خاص پیروی می کند که قابل شناسایی است. با استناد به این نظریه می توان به دستاورد های بسیاری رسید.

قاتل
ویکی گردی:

آیا مغز یک قاتل مشخصه خاصی دارد؟ بحث بر سر این که مغز قاتل ها متفاوت از مغز افراد عادی کار می‌کند یا نه، بحثی طولانی در حوزه اخلاق، ‌روانشناسی، عصب‌شناسی و البته حقوق است. اما این بار دو ریاضیدان مدعی کشف الگوی خاصی در مغز قاتل های زنجیره‌ای شده‌اند.

میکاییل سیمکین و وانی رویکودهری،‌ دو ریاضیدان از دانشگاه کالیفرنیا، الگوی رفتاری یک قاتل زنجیره‌ای متولد اوکراین به نام اندری چیکاتیلو را تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که با الگوی شلیک عصبی سلول‌های عصبی مغز که از قبل پیش‌بینی کرده بودند،‌ همبستگی دارد.
آن‌ها بر این باورند که اگر قوانین نیروی ریاضیات را به حوزه جرم‌شناسی و بررسی رفتار قاتلین وارد کنیم، بهتر می‌توانیم رفتار آن‌ها را درک یا شاید پیش‌بینی کنیم.

حالا پژوهشگر‌های دانشگاه شیکاگو در آمریکا برنامه‌ای رایانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند که پیش از آنکه قاتلی مرتکب جرم شود او را یافته و با وجود قوانین بازدارنده می‌توان مجرم بالقوه را دستگیر کرد. با استفاده از یک الگوریتم و داده‌های اینترنتی افراد در رایانه و اینترنت می‌تواند ارتکاب به قتل آنها را پیش‌بینی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر