لیست اقامتگاه های بوم گردی رشت | آدرس و امکانات اقامتگاه های سنتی رشت

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه های بوم گردی رشت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای وقت گذرانی در محلی سرسبز و دنج هستند. برای دیدن لیست کامل این اقامتگاه ها با ما همراه باشید.

esghamatgah-rasht
ویکی گردی:

اقامتگاه‌های بوم گردی رشت

اقامتگاه های بوم گردی رشت با طراحی بی نظیر و امکانات با کیفیتی که ارائه می کنند؛ در حد هتل های 4 و 5 ستاره این شهر هستند. شهر رشت، مرکز استان گیلان، به دلیل آب و هوای ناب، مناظر و چشم اندازهای بی‌نظیر و جاذبه‌های زیبا و متنوع سومین شهر گردشگر پذیر ایران است. یکی دیگر از دلایل محبوب بودن این شهر وجود اقامتگاه‌های بومی  در آن است. اگر از زندگی پر مشغله شهری خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به این شهر سفر کرده و چند روزی را در اقامتگاه‌های بوم گردی رشت  بگذرانید. هزینه اجاره بومگردی رشت، تحت تاثیر چند عامل است. از جمله این موارد می‌توان به تاریخ و زمان مراجعه، امکانات اقامتگاه، دسترسی، جنگلی یا روستایی بودن، تعداد نفرات و… اشاره کرد. برخی از اقامتگاه‌ها، امکانات بیشتری دارند. بنابراین قیمت آن‌ها نیز بیشتر است. امکانات اقامتگاه های بوم گردی رشت بسته به سنتی و روستایی بودن آن متفاوت است. در این مقاله با ما همراه باشید تا لیست این اقامتگاه‌ را ببینید.

اقامتگاه بوم گردی کتام رشت

اقامتگاه بوم گردی کتام در روستای سقالکسار در نزدیکی شهر رشت، استان گیلان واقع شده‌است که در بافت روستایی قرار گرفته و به جاذبه‌های طبیعی مثل آبشار دودوزن، سدخاکی سقالکسار و قلعه رودخان نزدیک است. بنای اقامتگاه سنتی کتام بسیار زیبا و دلنشین بوده و به سبک خانه‌های روستایی شمال ساخته شده‌است. این خانه دارای 4 سوئیت مجزا می‌باشد که هر سوئیت 8 نفر ظرفیت دارد.

امکانات اقامتگاه کتام رشت:

سیستم گرمایشی و سرمایشی، توالت فرنگی و ایرانی مستقل، حمام مستقل، پارکینگ غیرمسقف، اینترنت، آشپزخانه، اسپلیت، شوفاژ

آدرس اقامتگاه کتام رشت:

استان گیلان، رشت، روستای سقالکسار، روستای سقالکسار، نرسیده به سد خاکی سقالکسار

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی بومیت رشت

اقامتگاه بوم گردی بومیت در روستای سراوان استان گیلان واقع شده‌است که داخل یک باغ بزرگ و در بین شالیزارهای برنج قرار دارد؛ به همین دلیل نمای رو به طبیعت زیبای اطراف و آرامشی وصف نشدنی برای مسافران و میهمانان به همراه دارد.

 این خانه بومی دارای چند سوئیت و اتاق است که ظرفیت پذیرایی از 28 گردشگر را دارد.

امکانات اقامتگاه بوم گردی بومیت رشت:

پارکینگ غیرمسقف، اینترنت، آشپزخانه، راهنمای تور، کولر گازی

آدرس اقامتگاه بوم گردی کتام رشت:

استان گیلان، رشت، بعد پلیس راه رشت، سمت راست ابتدای جاده ی سنگر، جاده شیلاتا

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی فاندرکتام رشت

اقامتگاه بوم گردی فاندر کتام در روستای اشمنان طالم قرار دارد. این خانه چوبی که به تلار معروف است بیش از 100 سال قدمت دارد و داخل اقامتگاه نیز پر از وسایل عتیقه و قدیمی می‌باشد.

خانه بومی فاندرکتام دو طبقه است و مجموعا ظرفیت پذیرایی از 15 مسافر را دارد، طبقه اول شامل یک اتاق 30 متری با گنجایش 6 نفر و طبقه دوم فقط شامل یک اتاق حدودا 40 متری با گنجایش 8 نفر می‌باشد، نکته جالب برای این طبقه این است که دور تا دور اتاق تراس ( تراس 360 درجه ) می‌باشد و امکان دید تمام مناظر زیبای اطراف وجود دارد.

از جمله اماکن دیدنی نزدیک به این اقامتگاه می‌توان به  مرداب دهنه سرشیجان، عمارت تاریخی چوکام، آلاچیق درختی دهنه سر، بقعه امام زاده حسن خمام اشاره کرد.

امکانات اقامتگاه فاندرکتام رشت:

پارکینگ غیرمسقف، راهنمای تور، حمام مستقل و اشتراکی، توالت ایرانی اشتراکی، توالت فرنگی مستقل و اشتراکی، اسپلیت، بخاری گازی، باربیکیو

آدرس اقامتگاه فاندرکتام رشت:

استان گیلان، رشت روستای اشمنان طالم، جاده رشت به لاهیجان، جاده جعفرآباد، روبروی کارخانه برنج کوبی حجتی، روستای اشمنان طالم

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی بهشت رشت

اقامتگاه بوم گردی بهشت در روستای موشنگاه واقع شده‌است. این اقامتگاه بوم گردی قدمتی 160ساله دارد. اقامتگاه بوم گردی بهشت دارای 4 اتاق پنج نفره و 1 اتاق 2 نفره می‌باشد. تمامی اتاق‌های این اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی می‌باشند و مسافرین عزیز باید از سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک استفاده نمایند.

از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه که هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند می توان به روستای گردشگری حلیمه جان، پارک جنگلی سراوان، سد سقالکسار، سد سنگسر، دریاچه سفید رود، منطقه حفاظت شده سیاهرود، غار اسپهدان، دریاچه ویستان، چشمه آب معدنی سنگرود، منطقه ساحلی حاجی بکنده، مرداب عینک، موزه میراث روستایی گیلان، باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی، امامزاده هاشم، عمارت نوبل، آرامگاه و خانه میرزا کوچک خان اشاره کرد. در این اقامتگاه استعمال سیگار در اتاق ها و ایوان ها اکیدا ممنوع است.

امکانات بهشت رشت:

صبحانه، توالت فرنگی و ایرانی اشتراکی، حمام اشتراکی، بخاری گازی، پنکه رومیزی و سقفی

آدرس اقامتگاه بهشت رشت:

استان گیلان، رشت، روستای موشنگاه، روستای موشنگاه

اقامتگاه های بوم گردی رشت

 

اقامتگاه بوم گردی عمارت ملک رشت

اقامتگاه بوم گردی عمارت ملک در روستای تخسم واقع شده‌است. این اقامتگاه در 2 طبقه دارای 4 اتاق 22 متری شش نفره ساخته شده که دو اتاق در طبقه بالا و دو اتاق در طبقه پایین می‌باشد.

 تالاب تخسم، منطقه تفریحی و گردشگری دریاچه سقالکسار، دریاچه سد سنگر، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، قلعه رودخان و چشمه های آب معدنی سنگرود از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند.

امکانات اقامتگاه عمارت ملک رشت:

پارکینگ غیرمسقف، راهنمای تور، آشپزخانه، اینترنت، شوفاژ، کولر گازی، توالت فرنگی مستقل، حمام مستقل، توالت ایرانی اشتراکی

آدرس اقامتگاه عمارت ملک رشت:

استان گیلان، رشت روستای تخسم، اتوبان سراوان به فومن، روستای تخسم

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی امی وی جا رشت

اقامتگاه بوم گردی امی وی جا در روستای ویشاننک قرار دارد. این اقامتگاه دارای 7 اتاق که 1 اتاق در طبقه بالا و 6 اتاق دیگر در طبقه پایین قرار دارند.  

جنگل هاف، عمارت کلاه فرنگی رشت، آرامگاه میرزاکوچک خان، لاله دشت، حشمت رود، سفید رود، پارک ساحلی آستانه اشرفیه و دریاچه سقالکسار  از جمله دیدنی هایی ست که در نزدیکی این بوم گردی قرار دارد.

امکانات اقامتگاه امی وی جا رشت:

راهنمای تور، پرسنل مسلط به انگلیسی و فرانسه، پارکینگ غیرمسقف، کافی شاپ، بخاری گازی و هیزمی، اسپلیت

آدرس اقامتگاه امی وی جا رشت:

استان گیلان، رشت روستای ویشکاننک، روستای ویشکاننک

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی مهدی‌زاده سقالکسار رشت

اقامتگاه بوم گردی مهدیزاده در روستای سقالکسار  واقع شده‌است. این اقامتگاه شامل 2 واحد اقامتی است که هر واحد دارای 2 سوئیت 40 متری است که یک سوئیت در طبقه بالا و یک سوئیت در طبقه پایین می‌باشد و در مجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 20 گردشگر را دارد.

دریاچه و سد سقالکسار، مزار آقا سید، طبیعت روستای سقالکسار، چشمه آب شورلاکان، منطقه ساحلی حاجی بکند، مرداب عینک، پل خشتی لوشان و خانه میرزا کوچک خان جنگلی تنها بخشی از جاذبه های گردشگری‌ای است که هرسال مسافران زیادی را به اقامتگاه بوم گردی مهدی‌زاده جذب می‌کند.

امکانات اقامتگاه مهدی‌زاده سقالکسار رشت:

بخاری گازی، اسپلیت، شوفاژ، پارکینگ غیرمسقف، توالت ایرانی مستقل، توالت فرنگی مستقل، حمام مستقل

آدرس اقامتگاه مهدی‌زاده سقالکسار رشت:

استان گیلان، رشت، روستای سقالکسار، روستای سقالکسار

اقامتگاه های بوم گردی رشت

 

اقامتگاه بوم گردی هلوچین رشت

اقامتگاه بوم گردی هلوچین در روستای فرشم بالاواقع شده‌است. این اقامتگاه بوم گردی دارای 3 اتاق کف خواب به صورت 2 اتاق 4 نفره در طبقه بالا و 1 اتاق 7 نفره در طبقه پایین می‌باشد.

از جمله زیبایی‌های اطراف اقامتگاه هلوچین می‌توان به امین آباد، تالش محله، حمام تاریخی ملک، بازار های محلی، ساحل زیبای امیربکنده و حاجی بکنده، رودخانه گیشه دمرده، پل خشتی مرغانه پورد و مرداب جکتاج اشاره کرد که تنها بخشی از دیدنی‌های چشم نواز این منطقه است.

امکانات اقامتگاه هلوچین رشت:

آشپزخانه، توالت ایرانی اشتراکی، حمام اشتراکی، پارکینگ غیرمسقف، پنکه رومیزی، بخاری گازی

آدرس اقامتگاه هلوچین رشت:

استان گیلان، رشت، خشکبیجار روستای فرشم بالا، روستای فرشم بالا

قامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی گیلاکو رشت

اقامتگاه بوم گردی گیلاکو در روستای فرشم، شهرستان خشکبیجار قرار دارد که در منطقه‌ای بکر و در مزرعه‌ای کوچک واقع شده‌است. این اقامتگاه به سبک خانه‌های بومی گیلان ساخته شده و دارای شیروانی و نمایی چوبی بوده و در حال حاضر ظرفیت اسکان 13 گردشگر را دارد.

اقامتگاه گیلاکودر نزدیکی ساحل‌های  باغ محله، چپرپردزمان، امین آباد، تالش محله، حاجی‌بکنده، امیربکنده و ... قرار دارد. از سایر جاذبه های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه می توان به بازار محلی، حمام تاریخی ملک، پارک شهر خشکبیجار، پیست کارتینگ گیلان و مرداب جکتاج که محل تجمع پرندگان است، اشاره کرد.

امکانات  اقامتگاه گیلاکو رشت:

آشپزخانه، پارکینگ غیرمسقف

آدرس اقامتگاه گیلاکو رشت:

استان گیلان، رشت، خشکبیجار، روستای فرشم بالامحله

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی پیله بابا رشت

اقامتگاه بوم گردی پیله بابا در قلب جنگل‌های سرسبز گیلان و روستای کچا قرار دارد که هم مرز با رودخانه و جنگل‌های بکر منطقه می‌باشد. این اقامتگاه دارای 2 طبقه شامل یک ایوان بزرگ و دلباز با چشم انداز مناظر سرسبز، 5 اتاق 5 نفره و یک اتاق پذیرایی بزرگ ویژه تورهای گردشگری با گنجایش 30 نفر است.

روستای دیدنی کچا دارای آثار طبیعی فراوانی همچون طبیعت بکر و سرسبز کچا، آبشار کچا، چشمه اورجین و... می‌باشد. کوه درفک، موزه، پارک جنگلی و دریاچه سراوان، روستای توریستی ماسوله، قلعه رودخان و طبیعت دیدنی و بسیار زیبا ماسال از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به اقامتگاه پیله بابا هستند.

امکانات اقامتگاه پیله بابا رشت:

پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به انگلیسی، آشپزخانه، راهنمای تور، کرسی، پنکه رومیزی، بخاری هیزمی، توالت ایرانی اشتراکی، حمام اشتراکی

آدرس اقامتگاه پیله بابا رشت:

استان گیلان، رشت، روستای کچا، روستای کچا

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه ویلای آب رشت

اقامتگاه ویلای آب در روستای کچا بر روی آب واقع شده‌است. اقامتگاه ویلای آب با زیر بنای 55 متر مربع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 5  گردشگر و مسافر را دارد.

از جمله زیبایی‌های این منطقه که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند می‌توان به چشمه اورجین، آبشار کچا، چشمه آب شور لاکان، دریاچه و سد سقالکسار، منطقه ساحلی حاجی بکنده، تالاب بندر انزلی، مرداب عینک، خانه میرزا کوچک خان جنگلی، آرامگاه میرزا کوچک خان، آبشار لونک، آبشار بابا ولی، حمام تاریخی دیلمان، جاده جنگلی سیاهکل، استخر و پارک پاشوران، منطقه شکار ممنوع دیلمان، روستای بالارود و روستای پیر کوه اشاره کرد.

امکانات اقامتگاه ویلای آب رشت:

آشپزخانه، توالت فرنگی و ایرانی مستقل، حمام مستقل، بخاری گازی، کولر گازی، پارکینگ غیرمسقف

آدرس اقامتگاه ویلای آب رشت:

استان گیلان، رشت، روستای کچا، روستای کچا

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی گیلمار رشت

اقامتگاه بوم گردی گیلمار در استان زیبای گیلان و در حاشیه جاده رشت به شفت قرار دارد. این اقامتگاه در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع ساخته شده و می‌توان گفت بزرگترین و مجهزترین اقامتگاه در گیلان است. این اقامتگاه دارای 20 اتاق می‌باشد که در دو عمارت چوبی قرار دارند. اقامتگاه بوم گردی گیلمار دارای چهار اتاق شاه نشین به صورت دوبلکس و 16 اتاق معمولی با ظرفیت چهار نفر است؛ در جلوی هر کدام از واحدهای اقامتی ایوانی بزرگ در نظر گرفته شده‌است.

مهمانان این اقامتگاه اغلب اوقات خود را در محیط همین مجموعه سپری می‌کنند اما اگر قصد گشت و گذار دارید، از جاذبه های گردشگری و دیدنی این منطقه می توان امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق، آبشار و  غار لاس پشت، آبشار دیدنی وزن بن، آبشار زیبای دودوزن، رودخانه سفید رود، دریاچه و سد سقالکسار، منطقه حفاظت شده گشت رودخان، تالاب آب بندان گیلده، استخر طبیعی چماچا، چنار رودخان، پل لیشاوندان،  منطقه گردشگری سیاه مزگی، روستای توریستی و دیدنی  ماسوله، روستای خرم کش و روستای گیسوم را نام برد.

امکانات اقامتگاه  گیلمار رشت:

اسپلیت، پارکینگ غیرمسقف، تراس، توالت فرنگی و ایرانی مستقل، حمام مستقل، دوچرخه، رستوران، سیستم گرمایشی و سرمایشی، قایق سواری، شوفاژ

آدرس اقامتگاه  گیلمار رشت:

استان گیلان، رشت، جاده ی رشت به فومن، بعد از سه راه شفت، ابتدای جاده کوزه گران

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی عمارت گیلان تاج رشت

اقامتگاه بوم گردی عمارت گیلان تاج در روستای شهرستان واقع شده‌است این عمارت یک خانه 2 طبقه با معماری سنتی و ساخته شده از مواد چوبی می‌باشد که دارای 2 سوئیت است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد اقامتگاه بوم گردی عمارت گیلان تاج موقعیت مکانی مناسب جهت بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر منطقه همچون رودخانه سفیدرود، دریاچه سد سنگر، سقالکسار، قلعه رودخان، روستای توریستی ماسوله، بازار ماهی فروشان و آبشار بسیار زیبای لونک و ... می‌باشد؛ همچنین به دلیل نزدیکی این اقامتگاه به رشت، دسترسی آسانی به امکانات این شهر خواهید داشت.

امکانات اقامتگاه عمارت گیلان تاج رشت:

پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به انگلیسی، اینترنت، شوفاژ، اسپلیت، رستوران، توالت فرنگی و ایرانی مستقل، حمام مستقل

آدرس اقامتگاه عمارت گیلان تاج رشت:

استان گیلان، رشت روستای شهرستان، سنگر، روستای شهرستان، خیابان استاد معین، نبش کوچه سنبل

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی چیکا رشت

اقامتگاه بوم گردی چیکا در روستای سقالکسار قرار دارد. این اقامتگاه خانه‌ای ساخته شده به سبک خانه‌های گیلان است که دارای یک سوئیت به ظرفیت حداکثر 10 نفر می‌باشد.

دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین جاذبه‌های این منطقه است که به دلیل بکر بودن و رعایت نظافت گردشگران، بعنوان پاک‌ترین دریاچه ایران شناخته می‌شود. می توانید کنار این دریاچه چادر بزنید و از پیاده روی، قایق سواری و عکاسی در کنار دریاچه لذت ببرید. مزار آقا سید شریف، بافت تاریخی روستا، چشمه های اطراف روستا و شالیزار‌های سرسبز برنج نیز از جمله دیگر جاذبه‌های سقالکسار هستند.

امکانات اقامتگاه چیکا رشت:

توالت ایرانی مستقل، حمام مستقل، آشپزخانه، کافی شاپ، فوتبال دستی، میز پینگ پنگ

آدرس اقامتگاه چیکا رشت:

استان گیلان، رشت، روستای سقالکسار، پایین محله روستای سقالکسار

اقامتگاه های بوم گردی رشت

اقامتگاه بوم گردی می جان رشت

اقامتگاه بوم گردی می جان درون باغی زیبا در روستای فرشکی واقع شده‌است. این اقامتگاه بومگردی با سازه تمام چوب، دارای 4 اتاق در دو طبقه می‌باشد و حداکثر ظرفیت پذیرش 30 مهمان را دارد.

خمام به دلیل قرار گیری در اطراف دریای خزر دارای آب و هوایی مطبوع است و پرندگان قو این مکان را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده‌اند. مرداب دهنه سر شیخان، جنگل فتاتو، اکوتوریسم و مرکز طبیعت گردی جیرسر با امکان قایق سواری، کایاک سواری و رفتینگ، موزه باغ عمارت چوکام، ساحل جفرود، خمام رود و بقعه امامزاده حسن از جمله جاذبه‌های گردشگری خمام می‌باشد. علاوه بر این رستوران آلاچیق درختی نیز از پرطرافدارترین مکان های تفریحی خمام است.

امکانات  اقامتگاه می جان رشت:

آشپزخانه مشترک، اسپلیت، توالت فرنگی و ایرانی اشتراکی، حمام مستقل، شوفاژ، صبحانه

آدرس اقامتگاه می جان رشت:

استان گیلان، رشت روستای فرشکی، خواچکین، روستای فرشکی

اقامتگاه های بوم گردی رشت

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر