شیرینی‌های سنتی کاشان | معرفی شیرینی‌های سنتی کاشان

معرفی شیرینی‌های سنتی کاشان + عکس

در سفر به کاشان پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، خوردن شیرینی‌های سنتی کاشان سفر به این شهر را به کامتان شیرین می‌کند. در سفر به کاشان حتما طعم این شیرینی ها را بچشید.

شیرینی های کاشان
ویکی گردی:

شیرینی‌های سنتی کاشان در کنار غذاهای سنتی کاشان و عرقیات کاشان هوش از سر هر مسافری می برد. اگرچه کاشان بیشتر به خاطر گلاب و عرقیاتش مشهور است اما شیرینی‌های سنتی کاشان نیز بسیار خوش مزه بوده و طرفداران بسیاری دارد. در ادامه با ماهمراه باشید تا این شیرینی‌های سنتی کاشان رو بهتون معرفی کنم.

 

حاجی بادامی

یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین شیرینی‌های کاشان، شیرینی حاجی بادومی است. این شیرینی از لحاظ اسمی و ظاهری یک نوع شیرینی خاص محسوب می‌شود که هم طعم خیلی خوبی دارد و هم به خاطر داشتن بادام دارای ارزش غذایی بالایی است. این شیرینی مقوی پر از چربی‌های اشباع نشده و پروتئینی است که می‌تواند عاملی مفید و تضمین‌کننده در سلامتی باشد. حاجی بادامی حاوی مقدار زیادی اسید چرب است که به نرم شدن پوست کمک می‌کند. مواد تشکیل‌دهنده این شیرینی شامل پودر بادام، هل، پودر شکر یا پودر قند، زرده تخم‌مرغ، گلاب و زعفران است.

حاجی بادامی کاشان
حاجی بادامی کاشان

کلوچه

یکی دیگر از سوغاتی‌های خوشمزه کاشان کلوچه است. کلوچه‌های کاشان طعم خاصی دارند و از آرد سبوس‌دار گندم، شکر، روغن نباتی یا حیوانی، هل، زعفران و مغز پسته تهیه می‌شوند. برای تهیه این کلوچه، آرد کلوچه و شکر که قبلا با آب مخلوط شده را با روغن حیوانی یا گیاهی مخلوط کرده در دستگاه همزن می‌ریزند تا خمیر شود؛ سپس خمیر را قالب می‌زنند، روی آن را با مغز پسته تزیین می‌کنند و در کوره ۱۵۰ درجه تا ۲۰ دقیقه حرارت می‌دهند.

کاشانی‌ها رسم دارند در دید و بازدیدهای عید نوروز با کلوچه و پشمک از مهمانان‌شان پذیرایی ‌کنند؛ این کلوچه همراه با پشمک خورده می‌شود و آداب خاصی دارد.

کلوچه کاشان
کلوچه کاشان

باقلوا

 باقلوا در اصل یک نوع شیرینی ترکی است که وارد ایران شده و در شهرهای مختلف ایران، مثل تبریز، قزوین، یزد و کاشان به سبک‌های متفاوت تهیه می‌شود و هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارد؛ خیلی‌ها اعتقاد دارند خوشمزه‌ترین شیرینی کاشان، باقلوا است.

باقلوای کاشان یکی از خوشمزه‌ترین انواع باقلوا است که از آرد، تخم مرغ، روغن حیوانی، شیر، هل، گلاب، شکر و انواع مغز تهیه می‌شود. باقلوای کاشان نسبت به باقلواهای شهرهای دیگر تنوع بیشتری دارد. باقلوای کاشان در دو نوع، دو رنگ و پنج مغز تهیه می‌شود. در باقلوای دو رنگ از پسته و نارگیل استفاده می‌شود. باقلوای پنج مغز که محبوب‌تر است شامل پنج نوع مغز مختلف یعنی مغز گردو، بادام، فندق، پسته و بادام هندی است.

باقلوا کاشان
باقلوا کاشان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • نقل و حلوای قاسمی

    سلام وقت بخیر ممنون از وقتی که برای این مقاله ی ارزشمند گذاشتید.نقل ارومیه هم قطعا یکی از خوراکی های بینظیر ایران هستش