بازدید از جاهای دیدنی ژاپن | جاهای دیدنی ژاپن

جاهای دیدنی ژاپن برای سفر | جاهای دیدنی ژاپن + عکس و آدرس

جاهای دیدنی ژاپن
ویکی گردی:

رودخانه مگورو

جاهای دیدنی ژاپن

رودخانه مگورو (Meguro River) از رودهای جاری در توکیو است که دارای دو شاخه کیتزاوا و کاراسویاما است. این رودخانه بهترین چشم‌انداز بر روی زمین را دارد. این رود در حوالی ایستگاه راه‌آهن تنوزو آیرکی به خلیج توکیو می‌ریزد.

 

قلعه شوری (قلعه شوریجو)

جاهای دیدنی ژاپن

قلعه شوری (Shuri Castle) که با نام قلعه شوریجو (Shurijo Castle) شناخته می‌شود، با قدمتی که به قرن ۱۴ میلادی بازمی‌گردد، بین سال‌های ۱۴۲۹ تا ۱۸۷۹، به‌عنوان قصر پادشاهی ریوکیو مورد استفاده بود. در نبرد اوکیناوا در سال ۱۹۴۵، این قلعه تقریبا به‌تمامی از بین رفت. در سال ۱۹۹۲، بر اساس مستندات و عکس‌های به‌جا مانده قلعه را بازسازی کردند؛ اما در سال ۲۰۱۹، سازه‌های حیاط اصلی طعمه آتش شد. این مجموعه بزرگ شامل ساختمان‌های متعدد، چندین حیاط، تعدادی معبد و همچنین دروازه‌های بسیار می‌شود. قلعه شوری در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

 

معبد هوریوجی

معبد هوریوجی (Horyu-ji Temple) به آیین بودا تعلق دارد و روزگاری یکی از قدرتمندترین معابد بوده و امروزه نیز یکی از مورد احترام‌ترین آن‌ها است. پاگودای این معبد به‌عنوان قدیمی‌ترین سازه چوبی جهان شهرت دارد. با قدمتی که به سال ۶۰۷ میلادی بازمی‌گردد، معبد هوریوجی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. همچنین برخی از سازه‌ها، مجسمه‌ها و آثار حاضر در این مجموعه به‌عنوان گنجینه‌های ملی اعلام شده‌اند. 

 

منطقه آکیهابارا

جاهای دیدنی ژاپن

منطقه آکیهابارا (Akihabara) یکی از محله‌های به‌شدت درخشان و پررونق توکیو است که سالانه توریست‌های بسیار زیادی را به‌ خود جذب می‌کند. در این منطقه که به‌آن «محله‌ی الکتریکی» هم گفته می‌شود، از انیمه و مانگاه گرفته تا کتاب‌های کمیک و بازی‌های ویدیویی متنوعی را می‌توانید پیدا کنید. این محصولات در فروشگاه‌ها و ساختمان‌هایی زیبا و رنگارنگ به‌ خریداران عرضه می‌شود. به‌اندازه‌ای نورپردازی این محله زیبا است که اگر حتی به‌ سرگرمی‌هایی مثل بازی یارانه‌ای یا انیمیشن علاقه نداشته باشید، صرفا با قدم‌زدن در آن، از شدت زیبایی بصری، هوش از سرتان می‌رود.

 

دیزنی لند توکیو

جاهای دیدنی ژاپن

دیزنی ‌لند توکیو یکی از زیباترین دیزنی ‌لندهای دنیا محسوب می شود، زیرا کمی از دیزنی لند آمریکا بزرگ تر است و در منطقه اورایاسو در نزدیکی شهر توکیو واقع شده است. با اینکه خارج از شهر قرار دارد ولی به دلیل مجاورت ایستگاه مترو دسترسی بسیار آسانی خواهید داشت. هر سال جشن ‌های متعددی در دیزنی ‌لند توکیو برگزار می شود که در این جشن‌ ها شخصیت ‌های Tokyo Disneyland با‌ لباس ها و آرایش های عروسکی نمایش برگزار می کنند.

 

برج اسکای تری توکیو

جاهای دیدنی ژاپن

برج اسکای تری نه تنها جزو برج های مخابراتی جهان است بلکه بلندترین برج مخابراتی جهان نیز محسوب می شود. این برج یکی از جاذبه ها و نقاط شاخص در شهر توکیو است که اگر کمی به ارتفاعات بالاتر در هر ساختمانی بروید می توانید آن را تماشا کنید. در افق شهر توکیو برج اسکای تری و کوه فوجی به علت خطای دید هم ارتفاع دیده می شوند که این موضوع خود، یکی از جذابیت های برج اسکای تری توکیو است.

 

پارک گل آشیکاگا، ژاپن

جاهای دیدنی ژاپن

"پارک گل آشیکاگا" پارکی زیبا با موضوعیت گل است. مجموعه های گوناگون و متنوع باغبانی و گلکاری این پارک دارای مساحتی نزدیک به 94000 مترمربع می باشد. آشیکاگا بزرگترین باغ گل های ویستِریا در ژاپن است. "جشنواره ویستریا"، که تاکنون محبوب ترین جاذبه دیدنی بوده، از اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین ماه) تا اواسط ماه مِی (اواخر اردیبهشت ماه) برگزار می شود زیرا در این زمان تقریبا 350 درخت ویستریا از جمله "ویستریا بزرگ" (The Great Wisteria) و 5000 درخت آزالیا در شکوفایی کامل هستند. قدمت "ویستریا بزرگ" به بیش از 150 سال می رسد و سه شاخه اصلی آن هرکدام با حدود 80000 گل، بیش از 1000 مترمربع را پوشش می دهند. این پارک در تمام سال منظره خیره کننده ای از گل ها دارد اما دلیل شهرتِ پارک گل آشیکاگا "جشنواره ویستریا" است.  

 

جنگل بامبو آراشیاما

جاهای دیدنی ژاپن

" Arashiyama " ( آراشیاما )، نام بهشتی در کوهپایه های کوهستانی به همین نام است که در دل خود، جنگلی از بامبو، معابدی زیبا و طبیعتی چشم نواز را جای داده است. هر چند که معنای نام آراشیاما، #کوهستان طوفان می شود اما این مکان شهره به آرامش است. این منطقه ی طبیعی و تاریخی، محیطی دیدنی و آرام بخش را برای گردشگران فراهم آورده. از میان درختان، پله ها و گذرهای طراحی شده با المان های طبیعی مانند سنگ و چوب، می گذری و به معابدی با #طراحی های سنتی میرسی. جمعیت زیادی به اینجا می آیند، همگی ساکت و غرق تماشا، هم از زیبایی آسمان و زمین لذت می برند و هم تاریخ منطقه را از نزدیک به تماشا می نشینند.

 

جزیره هاشیما

جاهای دیدنی ژاپن

جزیره هاشیما از جمله جزایر غیر مسکونی استان ناگاساکی ژاپن است. این جزیره در بین سال‌های ۱۸۸۷ تا ۱۹۷۴ میلادی به دلیل تأسیس معدن‌های زغال‌سنگ مسکونی بوده است. اما امروزه این جزیره به خاطر ساختمان‌های بتونی و مخروبه رها شده شهرت دارد. این جزیره دارای ۶۳۰۰۰ مترمربع وسعت دارد که در ۱۵ کیلومتری بندر ناگاساکی واقع شده است.

 

مجسمه یادبود هاچیکو

جاهای دیدنی ژاپن

مجسمه یادبود هاچیکو اولین بار در سال ۱۹۳۴ و با حضور خود هاچیکو در ایستگاه شیبویا نصب شد. هاچیکو سگی از نژاد آکیتا بود که داستان زندگی‌اش، ارتباط صمیمانه او با پروفسور شابرو اوئنو و وفاداری او به صاحب‌اش موجب شد تا به‌عنوان اسطوره‌ای از وفاداری در ژاپن شناخته شود. زندگی‌نامه او بعدها به صورت کتاب در‌‌‌آمد و فیلمی با اقتباس از آن ساخته شد. این مجسمه یادبود در ایستگاهی برپا شده است که او هر روز در آن محل در انتظار سر رسیدن صاحب خود می‌نشست و سال‌ها پس از فوت پروفسور نیز، همچنان در همان مکان انتظار او را می‌کشید. 

 

چهارراه شیبویا

جاهای دیدنی ژاپن

چهارراه شیبویا یکی از رنگارنگ‌ترین و پرهیاهوترین نقاط شهر توکیو است که مراکز خرید، رستوران و سرگرمی‌های زیادی در آن قرار گرفته است. شیبویا مرکز فرهنگی و مد جوانان است و در خیابان‌های آن مدهای جدید متولد می‌شوند.

 

پل رنگین کمان

جاهای دیدنی ژاپن

پل رنگین‌کمان در محله میناتو و روی خلیج توکیو احداث شده است. ساخت این پل که ۷۹۸ متر طول دارد، بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ صورت گرفت. دلیل نام‌گذاری این پل به نورپردازی ویژه‌ی آن بازمی‌گردد که در برخی از ایام خاص سال به‌صورت رنگین کمان است. 

 

منطقه هاراجوکو

جاهای دیدنی ژاپن

منطقه هاراجوکو (Harajuku) در سطح جهانی با لقب مرکز مد و فرهنگ جوانان ژاپنی شهرت دارد. علاوه بر فروشگاه‌ها و کافه‌های کوچک با تم‌های منحصر‌به‌فرد و مورد علاقه نوجوانان ژاپنی، این منطقه میزبان تعداد زیادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از برندهای معتبر و بوتیک‌های شیک به‌خصوص در امتداد خیابان اوموتساندو است. همچنین وجود جاذبه‌‌هایی مانند معبد میجی و پارک یویوگی بر جذابیت این منطقه افزوده‌اند. 

 

کاخ امپراتوری توکیو

جاهای دیدنی ژاپن

کاخ امپراتوری توکیو که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده است، در منطقه چیودای توکیو قرار دارد. با قدمتی که به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد، این کاخ از دیرباز تاکنون توسط خاندان سلطنتی ژاپن استفاده می‌شود. تعدادی از بخش‌های مختلف کاخ شامل کاخ اصلی، محل اقامت خصوصی خانواده سلطنتی امپراتور، بایگانی، موزه سلطنتی و دفتر اداری است.

 

موزه ملی توکیو

جاهای دیدنی ژاپن

موزه ملی توکیو در منطقه تایتو و داخل پارک اوئنو در شهر توکیو ژاپن واقع شده است. این موزه زیبا در سال ۱۸۷۲ تأسیس شده و جزو قدیمی ترین موزه های ژاپن به شمار می رود. موزه ملی توکیو با پنج ساختمان مجزا دارای ۱۱۰ هزار اشیای باارزش است. توکیو شهری با جاذبه های گردشگری زیاد همراه مورد توجه توریست ها قرار می گیرد؛ این شهر زیبا علاوه بر جاذبه های طبیعی و دیدنی دارای معابد و موزه های زیادی است که یکی از این موزه ها، موزه ملی توکیو نام دارد؛ این موزه به عنوان بزرگ‌ ترین موزه هنر ژاپن و همچنین بزرگ ترین موزه‌ هنر در جهان است که با معماری منحصر به فرد خود جزو هنری ترین و برترین موزه های شهر محسوب می شود.

 

برج توکیو اسکای تری

مکان های مرموز و ترسناک

برج توکیو اسکای‌تری در ژاپن، با ارتفاع ۶۳۴ متر بلندترین برج مخابراتی جهان و دومین سازه‌ی بلند جهان پس از برج خلیفه دبی است. این سازه‌ی شکوهمند در سال ۲۰۱۲ ساخته شد و در طراحی آن، معماری مدرن با معماری سنتی ژاپن ترکیب شده است. این بنای فلزی سفید رنگ به‌خوبی با محیط اطراف هارمونی دارد و در طول شب با نورپردازی زیبا به رنگ آبی آسمانی و ارغوانی جلوه می‌کند. وجود چشم‌انداز پانوراما از شهر توکیو، رستوران و سکوهای مشاهده، این برج را به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی توکیو تبدیل کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر