بازدید بهترین جاهای دیدنی هند | آشنایی با بهترین جاهای دیدنی هند

بهترین جاهای دیدنی هند | بهترین جاهای دیدنی هند برای سفر

جاهای دیدنی هند از لحاظ تنوع و تعداد آنقدر زیاد هستند که این کشور لقب انتخاب های سخت را گرفته است. اما نگران نباشید ویکی گردی در این مقاله بهترین جاهای دیدنی هند را برای شما لیست کرده است.

جاهای دیدنی هند
ویکی گردی:

تاج محل

جاهای دیدنی هند

معروف ‌ترین ساختمان در تمام کشور هند همین تاج محل است که احتمالا بارها و بارها نامش را شنیده‌اید و احتمالا یکی از دلایل اصلی سفرتان هم همین‌‌جاست و خوب است که بدانید، با توجه به علت ساخت آن، این ساختمان باعظمت در دنیا به دلیل و شاهدی بر قدرت و نیروی عشق شناخته می‌شود. تاج ‌محل که پس از فوت و به نام و یاد ممتازمحل، همسر موردعلاقه امپراطور شاه‌جهان ساخته شده، یکی از زیباترین مقبره‌های جهان هم هست که در طی ۱۷ سال و توسط بیش از ۲۰ هزار کارگر به‌طور شبانه‌روزی ساخته شده‌است.

 

شهر مقدس وارانسی

جاهای دیدنی هند

یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مکان‌های مذهبی در هند، شهر مقدس واراناسی است که رودخانه زیبای گنگ هم که یکی از نشانه‌ها و نماد‌های مذهبی هند هم هست، از آن می‌گذرد. بد نیست بدانید که قدمت این شهر به ۸ قرن قبل از میلاد می‌رسد و درحال حاضر یکی از قدیمی‌ترین شهرهایی در جهان است، که هنوز مردم در آن سکونت دارند. باید گفت که دلایل بازدید از واراناسی آنقدر زیاد است که اصلا نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، شانس بازدید از محله قدیمی مجاور رودخانه گنگ و سر زدن به معبد کاشی ویشوانات (Kashi Vishwanath Temple) از آن خاطره‌هایی در زندگی‌تان می‌شود که برای همه دوستانتان تعریف‌ خواهید کرد.

 

هارمندیر صاحب: معبد طلایی آمریتسار

Golden-Temple-wallpaper

یک معبد ساخته‌شده در سال ۱۵۷۷ میلادی که قطب مهمی از تاریخ و فرهنگ سیک‌هاست. همین عنوان کافی‌ست تا این معبد را حتما در برنامه سفرتان قرار بدهید. هارمندیر صاحب که به‌عنوان معبد طلایی شناخته می‌شود، جاذبه اصلی این مکان به‌شمار می‌رود و با تزئینات طلایی جذاب و زیبایی که دارد، از هر فاصله‌ای چشم‌نواز است و در عکس‌های شما خوب درمی‌آید. این معبد که عنوان مقدس‌ترین معبد سیک‌ها را هم با خود یدک می‌کشد، در ترکیبی از سبک‌های معماری اسلامی و هندو ساخته شده و در ساخت و تزئینات آن از زیباترین سنگ‌های مرمر زمان و منبت‌کاری‌های چشم‌گیر استفاده شده است. این را هم اضافه کنیم که گنبد بزرگ و طلایی هارمندیر صاحب، نشان‌دهنده گل نیلوفر آبی‌ست که در آیین و مذهب سیک‌ها، نماد و نشانه‌ای از خلوص به حساب می‌آید.

 

شهر طلایی: جیزآلمر

جاهای دیدنی هند

یکی دیگر از جاهای دیدنی هند که از همین‌حالا باید در لیست سفرتان باشد، شهر طلایی جیزالمر است که به دلیلی مصالح زردرنگی که در ساخت آن استفاده شده، به این نام معروف است. جیزآلمر که زمانی به‌عنوان پایگاهی استراتژیک کاربرد داشته‌است، امروزه شهری‌ست پر از قصرهای باشکوه و قدیمی، دروازه‌های باشکوه و قلعه‌ی عظیمی که به قلعه جیزآلمر شهرت دارد. جالب است بدانید که این شهر طلایی علاوه بر کاخ‌ها، قلعه‌ها و خانه‌های طلایی و زیبایی که دارد، مجموعه‌ای از ۹۹ سنگر را در خود جای داده که همه آن‌ها به حیاط اصلی کاخ هفت طبقه و باشکوه ماهاراجا منتهی می‌شوند. این کاخ که ساخت آن از سال ۱۵۰۰ میلادی آغاز شده، تا همین قرن نوزدهم هم توسط پادشاهان مختلف حاکم بر آن، پی‌درپی به آن اضافه شده و هم‌اکنون به دلایلی که کامل هم مشخص نیست، فقط بخش‌هایی ازآن قابل‌ بازدید است! اما مطمئن باشید که دیدن همین بخش‌ها از این کاخ اسرارآمیز هم، لذت بی‌نظیری را برایتان فراهم می‌کند.

 

قلعه سرخ، دهلی ‌نو

قلعه سرخ دهلی

ک قلعه بزرگ ساخته شده از ماسه‌سنگ قرمز، با مساحت بیش از ۲ کیلومتر مربع، که در سال ۱۶۴۸ توسط شاه‌جهان به‌عنوان مقر امپراطوری قوم مغول ساخته شده و تمامی دور تا دور آن توسط یک خندق بزرگ احاطه ‌شده است. این‌ها تنها بخشی از جذابیت‌های این قلعه باشکوه است که در قالب جملات نوشته شدند. تصور کنید که بازدید از این قلعه چه احساسی را برایتان به‌ارمغان می‌آورد. لذت قدم‌زدن در یک بازار سرپوشیده قرن هفدهمی هندی به نام چاتاچاک (Chatta Chowk) که در آن از طلا و جواهر گرفته تا لباس‌های ابریشمی و سوغاتی‌های جذاب به‌فروش می‌رسد، از دیگر سرگرمی‌های جذاب بازدید از این قلعه در دهلی‌نو است.

 

مسجد مکه، حیدرآباد

جاهای دیدنی هند

سفر به هند و بازدید از جاهای دیدنی آن، بدون بازدید از یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان و قدیمی‌ترین مساجد هند، اگر نگوییم غیرممکن اما حداقل منصفانه نیست. فقط کافی‌ست این را بگوییم که ساخت این مسجد ۸۰ سال به طول کشیده و همین‌ حالا می‌تواند بیش از ۱۰ هزار نمازگزار را در خودش جای بدهد. می‌گویند که ستون‌های عظیم این مسجد که از تخته‌سنگ‌های گرانیتی بسیار زیبا ساخته شده‌اند، توسط قطارهایی از گاو به محل مسجد حمل شده‌اند، قطاری با بیش از ۱۴۰۰ گاو نر. نام این مسجد هم در نوع خودش جالب است، و دلیل آن‌ هم آجرهایی است که در بالای دروازه مرکزی آن قرار داده شده و از شهر مکه به حیدرآباد حمل شده‌است. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این مسجد هم می‌توان به کتیبه‌هایی از قرآن در بالای بسیاری از طاقها و درها، سقف خیره‌کننده تالار اصلی، قرنیزها و نقوش بی‌نظیر گل و گلدان‌ها اشاره کرد.

 

قلعه عامر، جیپور

جاهای دیدنی هندوستان

قلعه عامر یا قلعه امبر، یک قلعه مستحکم با قریب به ۵۰۰ سال قدمت! این قلعه که بر بالای یک کوه با شیب تقریبا زیادی ساخته شده، مسیر دشواری برای بالا رفتن و دسترسی به آن دارد! اما آیا می‌خواهید قید رفتن به آنجا را بزنید؟ اگر بگوییم که می‌توانید سوار بر فیل این کوه را بالا بروید و فیل‌ها شما را درست دم در قلعه پیاده کننده چطور؟ نظرتان عوض نمی‌شود؟ این قلعه از مجموعه‌ای از کاخ‌ها و حیاط‌های بسیار زیبا تشکیل می‌شود. معبد پیروزی با سقف‌های رنگارنگ، تالار لذت با گلدان‌ها، حیاط‌های با فیل‌های تزئین شده و معبدی مختص به الهه جنگ، تنها موارد کمی از شگفتی‌های این قلعه به شمار می‌آیند.

 

سواحل گوا

جاهای دیدنی هند

نام سواحل گوا به گوشتان خورده؟ ما که تصور می‌کنیم که یکی از دلایل اصلی رفتن شما به هند، بازدید از همین سواحل باشد و این را گفته‌باشیم که تا قبل از دیدن آنها، حق خروج از کشور هند را ندارید! فقط کافی‌ست تصور کنید، ۹۶ کیلومتر خط ساحلی که ساحل‌های مختلفی را نه‌تنها برای سلیقه‌های مختلف، بلکه برای زمان‌های مختلف از سال و ماه و شبانه‌روز در برگرفته است. شما با هر توقعی از هر شکلی از ساحل، می‌توانید در یکی از سواحل گوا بهترین زمان‌های خود را بگذرانید! ساحل آرام و خلوت و دنج، ساحل تجاری و ساحلی با استراحتگاه‌های یوگا و آب‌گرم، تنها بخشی بسیار کوچک از این سواحل هستند.

 

پارک ملی پریار و پناهگاه حیات وحش، مدورای

جاهای دیدنی هند

این پارک که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جنوب هند محسوب می‌شود، توسط مهندسان انگلیسی و در سال ۱۸۹۵ ساخته شده‌است. در این پناهگاه بزرگ، شما همین‌طور که راه می‌روید می‌توانید تعداد زیادی فیل، گراز وحشی، سمور دریایی و ببر بنگال را از فاصله چندمتری ببینید! دقیقا مثل این‌که وسط یکی از برنامه‌های حیات‌وحش شبکه مستند باشید.

 

غارهای الورا، اورنگ آباد

جاهای دیدنی هندوستان

آماده یک غارنوردی ۳۰۰ کیلومتری هستید؟ غارهای معروف الورا، بین قرن پنجم تا دهم میلادی توسط راهبان بودایی، جین و هندو ساخته شده و بعضی از آن‌ها تا ۳۰۰ کیلومتر هم از بمبئی دور می‌شوند! عالی نیست؟ قدم زدن در غارهایی که راهبان با ابتدایی‌ترین ابزارهایی ممکن آن‌ها را ساخته‌اند؟ این مجموعه بی‌نظیر که در میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده،‌ از ۳۴ صومعه و نمازخانه و معبد تشکیل شده که همه آن‌ها با دست و ابزارهای ساده تراشیده شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر