معرفی معروف ترین جاهای دیدنی سریلانکا | عکس بهترین جاهای دیدنی سریلانکا

جاهای دیدنی سریلانکا که نباید از دست دهید | مهم ترین جاهای دیدنی سریلانکا

سریلانکا که همه آن را با لقب جواهر اقیانوس هند می شناسند، دارای مناظر و چشم اندازهای طبیعی زیبا و بناهای فرهنگی و تاریخی بی نظیری می باشد. در این مقاله با جاهای دیدنی سریلانکا آشنا خواهید شد.

جاهای دیدنی سریلانکا
ویکی گردی:

سریلانکا علیرغم جنگ اخیر و بحران های اقتصادی بین المللی و همینطور تهاجم از سوی همسایه تخریب کننده اش، هند، توانسته بحران ها را به خوبی پشت سر بگذارد. جاهای دیدنی سریلانکا شامل سواحل زیبا با شن های طلایی و ساحلی منحصر بفرد می باشد که در آن جمعیت های مختلف سینهالی، تامیلی و مسلمانان محلی سکونت دارند و آماده خوشامدگویی به شما هستند. سراسر این جزیره زیبا از جاهای دیدنی سریلانکا و البته  تفریحی پر شده است؛ از معبد Tooth Relic و آثار حفاظت شده ای که توسط اولین حاکمان سینهالی در شهر مقدس آنیوراداپورا ساخته شده اند تا معبد واقع شده در غار دامبولا و ارتفاعات مرکزی سریلانکا. اگر شما هم در مورد جاهای دیدنی سریلانکا کنجکاو هستید، با ویکی گردی همراه باشید.

 

قله آدم

جاهای دیدنی سریلانکا

یکی از قله های بسیار زیبا و تماشایی دنیا که از قضا در کشور سریلانکا واقع شده است، قله آدم است. این قله در قسمت های مرکزی این کشور و در منطقه نوارا الیا قرار گرفته و بیشتر از ۲۲۰۰ متر ارتفاع دارد. این قله مخروطی شکل بوده و به علت قرار داشتن رد پای یک انسان بر روی آن شهرت زیادی دارد. بوداییان اعتقاد دارند که این رد پا به بودا تعلق دارد، هندی ها نظر متفاوتی دارند و معتقدند که این رد پای شیواست و مسلمانان و مسیحی ها نیز بر این باورند که این رد پا متعلق به جای پای حضرت آدم است. به همین دلیل است که این قله مکانی مقدس برای مردمان این کشور به شمار می رود. این قله از نظر ارتفاع رتبه ۵ بین را بین قله های موجود در کشور سریلانکا دارد و اگر برنامه سفر خود را به نحوی بچینید که در روزهای آفتابی به بازدید از این قله بروید بدون شک مناظر بسیار دیدنی و شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد.

 

سیگریا

جاهای دیدنی سریلانکا

یکی دیگر از زیباترین و تماشایی ترین مناظری طبیعی و باستانی کشور سریلانکا سیگریا است. سیگریا یک محوطه سنگی است و بالای صخره ساخته شده است که ارتفاعش از سطح دریا ۳۰۰ متر و از مناطق و زمین های اطراف نیز ۱۸۰ متر است. تاریخچه و قدمتی که برای این بنا ذکر کرده اند به قرن ۵ میلادی بر می گردد. در آن زمانی فردی به نام کاشیاپای اول دستور ساخت آن را داد و برای آنکه امنیت موجود را افزایش دهد آن را بر روی سنگی با ارتفاع زیاد ساخت. جالب است که بدانید این اثر به شکل و شمایل شیر ساخته شده است و به همین دلیل زیبایی و جذابیت زیادی دارد. این تمهیدات به کار گرفته شد تا این قلعه محیطی امن و ایمن برای پادشاه ایجاد کند اما در نهایت نیز هیچ یک از این تلاش ها مثمر ثمر نبوده و  قطعه تسخیر شد. سیگریا در سال ۱۹۸۲ به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز می توان ویرانه هایی از این قلعه را مشاهده کرد. با رفتن به این قلعه هم می توانید از خود این اثر زیبا و باستانی و هم از مناظر و چشم اندازهایی که در برابر چشمانتان جلوه گری می کند دیدن کنید.

 

پارک ملی یالا

جاهای دیدنی سریلانکا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کشور سریلانکا پارک ملی یالا است. این پارک در جوار اقیانوس هند قرار گرفته و از جمله معروف ترین پارک ها و پناهگاه های حیات وحش این کشور به شمار می رود.یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده این پارک از شهرت زیادی برخوردار باشد وجود تعداد زیادی پلنگ در این پارک است. البته علاوه بر پلنگ ها شما می توانید حیواناتی مانند فیل، آهو، گوزن و طاووس را نیز مشاهده کنید. به دلیل تنوع بسیار جذاب و تماشایی که این حیوانات به این پارک بخشیده اند معمولا در طول سال توریست های زیادی به این کشور سفر کرده و مسافران می توانند از حیات وحش بی نظیر پارک یالا دیدن کنند. اگر دوست دارید از این پارک دیدن کنید باید به جنوب شرقی کشور سریلانکا سفر کنید. این پارک در ۱۲ کیلومتری کیریندا و ۳۰۰ کیلومتری کلمبو قرار گرفته است.

 

بام و دریاچه کندی

جاهای دیدنی سریلانکا

بام کندی از دیگر مناطق دیدنی کشور سریلانکا است که شما می توانید با رفتن به آن مناظر و نمایی بسیار زیبا و چشم نواز از شهر را مشاهده کنید. با رفتن به بام شهر کندی می توانید از دریاچه ای که در همان نزدیکی قرار گرفته دیدن کرده و ویویی کاملا متفاوت و جذاب از اطرافتان ببینید. کسانی که تمایل دارند عکس هایی منحصر به فرد و بسیار جذاب در آرشیو عکس هایشان داشته باشند این مکان می توانند شرایط بسیار خوبی را برایشان فراهم کند. برای آنکه بتوانید خود را به بام شهر کندی برسانید باید پیاده روی خود را از کنار یک دریاچه شروع کنید. این دریاچه در سال ۱۸۰۷ به دستور پادشاه راجاسینگ ساخته شده و یک دریاچه مصنوعی به شمار می رود و فضایی بسیار جذاب و تماشایی برای گردگشران و مسافران به وجود آورده است.

 

دریاچه و ساحل بنتوتا

جاهای دیدنی سریلانکا

شهر بنتوتا از دیگر جذابیت های طبیعی کشور سریلانکا به شمار می رود. در این شهر مناطق دیدنی فراوانی وجود دارد که از آن جمله می توان به سواحل و دریاچه بسیار زیبای این شهر اشاره کرد. به کسانی که دوست دارند بر روی شن های طلایی و داغ ساحل قدم زده و از منظره ای که آبی بی کران اقیانوس در مقابلشان ایجاد می کند نهایت لذت را ببرند توصیه می کنیم به کشور سریلانکا و شهر بنتوتا سفر کنند. این شهر در منطقه گال قرار گرفته و مناظر به شدت جذاب و زیبایی را می توان در آن شاهد بود. نمایی که از اقیانوس هند در مقابل چشمان شما قرار دارد بدون شک یکی از بی نظیرترین و زیباترین مناظری است که در تمام طول عمر خود آن را دیده اید.

 

آبشارهای منطقه سنت کلر

جاهای دیدنی سریلانکا

یکی از وسیع ترین و عریض ترین آبشارهایی که می توانید سراغ آن را تنها در کشور سریلانکا بگیرید آبشارهای مطبق سنت کلر هستند. این آبشارها در منطقه نوارا الیا قرار داشته و تماشای آنها زیبایی منحصر به فردی هدیه چشمانتان می کند. این آبشارها به صورت طبقه طبقه قرار گرفته اند و به فضایی برکه مانند سرازیر می شوند. سنت کلر دو آبشار دارد که یکی از آنها طولی برابر ۸۰ متر و عرضی برابر ۵۰ متر دارد و به آن ماهاالا می گویند. آبشار دیگر نیز طولی برابر ۵۰ متر دارد و به آن کواداالا می گویند. هر چند که به علت سد سازی حجم آب این آبشار کاهش پیدا کرده است اما هنوز هم می توان زیبایی فوق العاده ای را در آن شاهد بود.

 

پارک پیناوالا

جاهای دیدنی سریلانکا

افرادی که به تماشای فیل ها علاقه زیادی دارند و می خواهند قدم در پارکی بگذارند که تنها در فیل در آنها مشاهده می شود می توانند به پارک پیناوالا بروند. این پارک مرکز نگهداری فیل های پناوالا است و در ۱۳ کیلومتری شمال غربی شهر کاگل قرار گرفته است. از این مرکز به عنوان بزرگترین قطب نگهداری فیل هایی آسیایی یاد می شود و کار خود از سال ۱۹۷۵شروع کرده است. در این مرکز بیشتر از ۸۸ فیل نگهداری می شوند و نکته جالبی که خوب است در مورد این پارک بدانید آن است که بچه فیل هایی که در اثر حوادث مختلف دچار آسیب دیدگی شده اند و یا والدین خود را از دست داده اند در این مرکز نگهداری می شوند. مسئولینی که در این پارک در حال فعالیت هستند خلاقیت جالبی به کار برده اند و سعی می کنند از فیل های نر برای انجام کارهایی مانند حمل غذا استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر