بهترین جاهای دیدنی سریلانکا کجاست؟ | سفر به بهترین جاهای دیدنی سریلانکا

بهترین جاهای دیدنی سریلانکا | اطلاعات جاهای دیدنی سریلانکا + عکس

کشور سریلانکا مناطق دیدنی و توریستی بسیاری دارد و همین دلیل باعث جذب گردشگر به آن کشور شده است در ادامه شما را با جاهای دیدنی سریلانکا آشنا می کنیم.

جاهای دیدنی سریلانکا
ویکی گردی:

بازدید از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا، هدف تمام مسافرانی است که به این کشور زیبا سفر می کنند. اما ممکن است عدم آشنایی کامل با جاهای دیدنی سریلانکا، باعث شود که هنگام سفر به این کشور، تماشای بسیاری از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا را از دست داده و نتوانید لذت کاملی از سفر خود ببرید. برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی سریلانکا تا انتهای این مقاله با ویکی گردی همراه باشید.

 

قلعه صخره ای سیگیریا

جاهای دیدنی سریلانکا

قلعه صخره ای سیگیریا کاملاً چشمگیر است. دیواره های صخره ای 200 متر از سطح زمین بالا می آیند و تنها جای خود را به یک فلات صاف در قله خود می دهند. راه پله های شیب دار برای رسیدن به بالا و نقاشی های دیواری زیادی برای شگفت زده شدن در راه بالا وجود دارد. در بالا، می توانید بقایای یک تمدن باستانی، از جمله آثار یک قصر و صومعه را پیدا کنید. ساختن سازه ای در این ارتفاع قرن ها پیش نیاز به نبوغ مهندسی واقعی داشت. در اطراف قلعه صخره ای غارها و باغ های مهم زیادی وجود دارد. به طرز چشمگیری، آنها برخی از اولین باغ های محوطه سازی شده در جهان هستند.

 

پارک ملی یالا

جاهای دیدنی سریلانکا

پارک ملی یالا از مناظر جذاب و وفور واقعی از حیات وحش سریلانکا تشکیل شده است. این پلنگ دارای بالاترین تراکم پلنگ در جهان است، بنابراین احتمال دیدن آنها بسیار زیاد است. اگرچه پلنگ ها جاذبه اصلی اینجا هستند، اما فیل ها، خرس های تنبل و کروکودیل ها از نزدیک دنبال آن ها هستند. پارک به پنج بلوک تقسیم شده است. برخی از آنها تا زمانی که یالا در سال 1938 به یک پارک ملی تبدیل شد، در اختیار شکارچیان قرار گرفت.

 

قلعه گاله

جاهای دیدنی سریلانکا

گم شدن در کوچه ها و خیابان های سنگفرش شده در قلعه گاله آسان است. امروزه این منطقه مملو از رستوران های مدرن، هتل ها، لباس ها و فروشگاه های سوغاتی است. در همین حال، اتوبوس ها و مارگیرها در کنار خیابان کنار دریا صف کشیده اند. با این حال، این قلعه همیشه یک مکان جهانی نبود. هنگامی که پرتغالی ها برای اولین بار در سال 1505 به جزیره فرود آمدند، یک قلعه اساسی توسط پرتغالی ها ساخته شد. از جمله دیوار دریایی عظیمی که هنوز قلعه را فرا گرفته است. قلعه گاله یک نمونه عالی از ترکیب معماری اروپایی و آسیایی است.

 

قله آدم

جاهای دیدنی سریلانکا

در قله آدم ردپایی از سنگ است. برای تعدادی از ادیان مختلف اهمیت معنوی دارد، با این حال، در حال حاضر یک صومعه بودایی در قله وجود دارد. برای بودایی ها، رد پای بودا است. برای مسیحیان، رد پای آدم است. و به هندوها رد پا به شیوا نسبت داده می شود. این مکان یک مکان محبوب برای زیارت، به ویژه در شب های ماه کامل است. پیاده روی به بالای کوه برای دیدن جای پا از طریق یک پلکان شیب دار شامل بیش از 5000 پله است. مسیر با بسیاری از غرفه های چای و فروشگاه های مواد غذایی که به عنوان مکان های استراحت عمل می کنند، ردیف شده است. اکثر مردم پیاده روی خود را از ساعت 2:30 بامداد آغاز می کنند تا در زمان طلوع خورشید به قله برسند.

 

معبد دندان

جاهای دیدنی سریلانکا

معبد دندان مکانی بسیار مقدس است. معبد حاوی یکی از دندان های بودا است. افسانه ها حاکی از آن است که این دندان در بستر مرگ از بودا گرفته شد و سپس از هند به سریلانکا قاچاق شد. پس از محاصره پادشاهی پدرش، آن را در موهای شاهزاده خانم قاچاق کردند. بلافاصله به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شد و در طول تاریخ مورد تجلیل و رژه قرار گرفته است. با این حال، تلاش های زیادی نیز برای سرقت یا از بین بردن دندان انجام شده است. دو بار در روز، پوجاها برای بزرگداشت یادگار برگزار می شوند و به بازدیدکنندگان و فداییان این فرصت را می دهند که نگاهی اجمالی به دندان درون محفظه آن داشته باشند.

 

خلیج اروگام

جاهای دیدنی سریلانکا

این مکان بسیار دور از جاده هایی است که توسط بسیاری از گردشها و شهرهای بزرگ که اغلب گردشگران از آنها بازدید می کنند ، پیاده روی شده است. آمدن از بزرگترین شهر جزیره ، کلمبو ، ممکن است حدود 9 ساعت طول بکشد! اما برخی از این مکان دیدن می کنند ... اکثر مهمانان شامل جوانان فعال و علاقه مندان به ورزش های آبی هستند. گاهی اوقات مسابقات موج سواری در اینجا برگزار می شود ، بنابراین افراد آزاد و مستقل بین ماه های می و نوامبر برای آشنایی های جدید و موجهای بلند به خلیج اروگام می آیند.

 

شهر ساحلی میریسا

جاهای دیدنی سریلانکا

اگر شما به دنبال تعطیلات در یک بهشت گرمسیری هستید. میریسا ممکن است پاسخ شما به رویاهایتان باشد. نخل های نارگیل میریسا که در باد در حال نوسان هستند و سواحل زیبای طلایی زیبا خیلی بهتر از این نمی شود. این قطعه به خاطر داشتن جذاب ترین غروب آفتاب و طلوع آفتاب در سریلانکا مشهور است. هیچ تفریحگاه تجملی برای آسیب زدن به منظره وجود ندارد. بنابراین شما و ساحل هستید و می توانید یک روز آرام را برای خود ایجاد کنید. میریسا بزرگترین بندر ماهیگیری در ساحل جنوبی است و مکانی خوب برای تماشای آن است.

 

معبد غار دامبولا

جاهای دیدنی سریلانکا

معبد غار دامبولا یک مکان مقدس بودایی است. هیچ هزینه ای برای ورود به معبد در روزهای ماه کامل وجود ندارد. ارادتمندان از سراسر جهان به این مکان زیارت می کنند. بیش از 80 غار در این منطقه ثبت شده است، اما پنج غار معروف با مجسمه ها و نقاشی های چشمگیر تجهیز شده اند. قدمت برخی از غارها به 1000 سال قبل از میلاد می رسد، زمانی که سریلانکایی های ماقبل تاریخ در آنها زندگی می کردند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها در آن زمان معابدی را در داخل آن ایجاد می کردند. اگر قصد بازدید دارید، لطفاً توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان باید قبل از ورود به معبد، شانه ها و پاهای خود را بپوشانند و کفش ها را در بیاورند.

 

جشنواره کاتاراگاما

جاهای دیدنی سریلانکا

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا، جشنواره کاتاراگاما هر ساله در ماه جولای یا آگوست برگزار می شود و به یکی از خدایان هندو تقدیم می شود. این در یک دوره دو هفته ای برگزار می شود و مردم از سراسر جهان برای پیوستن به آن می آیند. این جشنواره مملو از رژه فیل ها و هنرمندانی است که لباس های رنگارنگ دارند. رقص های سنتی بی شماری وجود دارد که برگزار می شود. با نوازندگان، آکروبات ها، و آتش بازی هایی که انرژی مسری جشنواره را تغذیه می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر