جاهای دیدنی بلژیک | دیدنی ترین شهرهای بلژیک

بهترین شهرهای بلژیک برای سفر + عکس

بلژیک کشور کوچکی در غرب اروپاست اما حوادث تاریخی بسیاری را از سر گذرانده است و هر شهر آن پر از زیبایی است.

جاهای دیدنی بلژیک
ویکی گردی:

به شهرهای دیدنی بلژیک که فکر کنید، انگیزه تان برای سفر به این کشور بیشتر می شود. این کشور کوچک در خط مقدم تاریخ اروپا قرار داشته و بسیاری از مهم ترین رویدادهای این قاره در آن به وقوع پیوسته است. انگیزه تان از سفر خواه بازدید از بناهای تاریخی باشد یا تفریحات مدرن، این کشور می تواند نیازتان را به خوبی برطرف کند. شهرهای دیدنی بلژیک برای هر سلیقه و سنی جذاب خواهند بود. در اینجا لیستی از بهترین شهرهای دیدنی بلژیک و جاهای دیدنی آن تهیه کرده ایم که می تواند راهنمای خوبی برای سفر به این کشور زیبا باشد.

بروکسل: شهر هفتاد و دو ملت

جاهای دیدنی بلژیک

بازدید از بروکسل بدون سپری کردن لحظاتی در میدان بزرگ Grand Place یا Grote Markt، غیر قابل تصور است. در اطراف این میدان که چندان بزرگ نیست و قدمت آن به قرن یازدهم بر می گردد، می توانید از تالار شهر، یکی از زیباترین مکان ها در بلژیک بازدید کنید. Maison du Roi موزه شهر بروکسل و مجموعه خانه های پایان قرن هفدهم نیز در اطراف این میدان قرار دارند و نباید بازدید از آنها را از دست بدهید. درست در فاصله چند قدمی این میدان، گالری های رویال، یکی از قدیمی ترین گالری های سرپوشیده اروپا قرار دارند که زیبایی روز و شب خیره کننده ای دارند.

Mont des Arts نقطه اتصال بالای شهر و مرکز بروکسل در تمام فصول سال منظره ای لذت بخش دارد. می توانید کمی در باغ های مجللی که به مجسمه آلبرت اول منتهی می شوند، استراحت کنید. این مکان از یک سو محل KBR، کتابخانه اصلی و موزه نسخه های خطی بلژیک است و از سوی دیگر مرکز کنگره بروکسل است. موزه ماگریت و موزه سلطنتی هنرهای زیبا، موزه آلات موسیقی MIN، بوزار و ... نیز در چند قدمی این میدان قرار دارند.

هر ساله در ماه آگوست یک فرش بزرگ گل عظیم در میدان بزرگ بروکسل برپا می شود. میلیون ها بگونیای رنگارنگ گوشه ای از این میدان بزرگ را می پوشانند. منظره بی نظیری خواهد بود، آن را از دست ندهید!

 

بروژ: افسانه ای ترین شهر اروپا

جاهای دیدنی بلژیک

بروژ در ساحل رودخانه Reie قرار دارد و به دلیل کانال هایش، اغلب آن را "ونیز شمال" می نامند. رودخانه ری در قرون وسطی به شبکه ای از کانال ها تبدیل شده بود تا تاجران بتوانند محصولات شان را از دریای شمال به بازار برسانند. امروزه قایق سواری در ماه های مارس تا نوامبر در این کانال ها، یکی از محبوب ترین تفریحات در بلژیک به حساب می آید.

برج ناقوس بروژ یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و توریستی بلژیک است. این برج زمانی سالن اصلی بازار شهر بوده است. برای بازدید از این ناقوس باید توان بدنی خوبی داشته باشید، چرا که باید 366 پله شیب دار و باریک را پیاده روی کنید! اما پاداش کسانی که این مسیر را طی کنند، تماشای منظره زیبای شهر است. قدمت این برج قرون وسطایی قرن سیزدهم بر می گردد.

اگر قصد دارید در بلژیک تنها از یک کلیسا دیدن کنید، فقط از کلیسای خون مقدس Basilica of the Holy Blood بازدید کنید. این کلیسا نه تنها ترکیبی از معماری رومی و گوتیک متأخر است، بلکه آثار مقدسی را در خود جای داده است. در طبقه فوقانی این کلیسا، ویالی وجود دارد که گفته می شود قطره ای از خون مسیح درون آن است. این ویال پس از جنگ صلیبی دوم به بلژیک بازگردانده شده است.

شهر دوربی

جاهای دیدنی بلژیک

دوربی (Durbuy)، این شهر کوچک و زیبا در منطقه‌ی جنگلی آردنس (Ardennes) در نزدیکی رودخانه‌ی اورت (Ourthe) قرار گرفته است. دوربی که انگار از دل کتاب‌های داستان بیرون آمده است به‌عنوان کوچک‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود. این شهر مکانی ایده‌آل برای کوه‌نوردی و پیاده‌روی‌های طولانی و کایاک‌سواری است. همچنین می‌توانید در این شهر از کارخانه‌ی مربا و پارک جذاب و دلفریبش دیدن کنید.

 

گنت یا خِنت یا گان: بزرگترین و ثروتمندترین شهر شمال اروپا

جاهای دیدنی بلژیک

یکی دیگر از پربازدیدکننده ترین مکان های دیدنی و توریستی بلژیک یعنی قلعه Gravensteen، در شهر گنت قرار دارد. این قلعه چشمگیر زمانی خانه کنت های فلاندر بده است و از قلعه های صلیبی سوریه الهام گرفته شده است. قلعه Gravensteen یکی از بهترین نمونه های بازمانده اروپایی از قلعه های احاطه شده با خندق است. دیواره های قوی و ضخیم و بلند این قلعه توسط آب رودخانه Lieve احاطه شده است.

کلیسای جامع سنت باوو (Saint Bavo's Cathedral) یکی دیگر از مکان های دیدنی و توریستی بلژیک در گنت است. این کلیسا با شکوه با معماری گوتیک بلند گروه کر و سرداب رومی خود یکی از بهترین معماری های مذهبی بلژیک است. گرچه ساختمان سر به فلک کشیده با پنجره های رنگارنگ به خودی خود نقطه قوت این کلیسا است، اما اغلب مردم به آنجا می روند تا آثار هنری معروف درون کلیسا به ویژه شاهکار فلاندری معروف به محراب را ببینند. فراموش نکنید که از دخمه ماموت زیر کلیسا نیز دیدن کنید.

 دینانت : منظره ای با شکوه

جاهای دیدنی بلژیک

شهر دینانت در ۲۸ کیلومتری جنوب نامور واقع شده است و مکانی محبوب برای بازدید گردشگران در دره میوز و از جاهای دیدنی بلژیک است. قلعه واقع در این دره، دارای یک ارگ زیبا است که مناظر عالی از شهر را ارائه می‌دهد. صخره‌های آهکی شهر از قرن یازدهم مستحکم شده‌اند و امروزه گردشگران می‌توانند سنگرها و همچنین سربازخانه‌ها، آشپزخانه‌ها و سیاه‌چال‌های سابق را در این منطقه کشف کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق تراموا که از Collégiale Notre-Dame De Dinant حرکت می‌کند، به ارگ برسند. کلیسای دانشگاهی قرن شانزدهمی نوتردام، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی دینانت است که دارای یک گنبد پیازی‌شکل ۱۰۰ متری و منحصربه‌فرد در کنار ارگ است. دیگر مقاصد گردشگری برتر این شهر عبارت‌اند از: Grotte la Merveilleuse، یک مکان غارمانند پوشیده از سنگ‌های آهکی بزرگ است که می‌توان از آن دیدن کرد. همچنین در آنجا، سازه‌ای به نام Rocher Bayard مشاهده خواهید کرد که یک ستون چشمگیر از سنگ آهک است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر