یونان | جاذبه های گردشگری یونان | جزیره سانتورینی یونان

معرفی جاهای دیدنی یونان + عکس

یونان زیبایی های طبیعی و تاریخ شگفت انگیزی دارد که از تنوع بالایی برخوردارند و این کشور را تبدیل به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اروپا کرده است.

جاهای دیدنی یونان
ویکی گردی:

جاهای دیدنی یونان از پربازدیدترین مراکز گردشگری در جهان است. یونان از کشورهای محبوب برای سفر بوده که در هر نقطه از آن مکانی دیدنی و زیبا قرار گرفته است. این کشور با سابقه تاریخی و فرهنگی غنی که دارد مملو از شگفتی‌های محسور کننده بوده و هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. جاهای دیدنی یونان ترکیبی دیدنی از تاریخی کهن، فرهنگی با اصالت و طبیعتی متمایز هستند و به راحتی می‌توان تمامی این ترکیب را در سفر به این کشور بازدید کرد. برای آشنایی با جاهای دیدنی یونان با وکی گردی همراه باشید.

آکروپولیس

جاهای دیدنی یونان

آکروپولیس شاید معروف ترین جاذبه یونان باشد که نماد آتن و یونان می باشد ، این بنا بر روی یک تپه سنگی در مرکز شهر آتن واقع شده است که سه معبد باشکوه آن که متعلق به قرن پنجم  قبل از میلاد هستند ، این بنا را معروف کرده اند و می توان گفت که بهترین و خاص ترین این معبد ها ، معبد پارتنون است که از 58 ستون ساخته شده و با سنگفرش های زیبا و کتیبه مزین گشته است ، دسترسی به این جاذبه راحت است و به دیگر جاذبه های گردشگری یونان هم بسیار نزدیک می باشد .

 

موزه آکروپولیس

جاهای دیدنی یونان

موزه آکروپولیس که یکی از جاذبه های گردشگری یونان است ، در سال 2009 بازگشایی شد و در زمره پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری آتن قرار گرفته است ، طراحی این موزه توسط یک معمار سوییسی به نام برنارد چومی انجام شده و از فولاد و شیشه ساخته شده است ، در این موزه می توانید مجسمه هایی مثل " مجسمه مردی جوان که یک گوساله بر دوش می کشد " یا  " مجسمه چهره زنان باستان " را مشاهده کنید ، همچنین از تراس کافه رستوران این موزه ، منظره بی نظیری از آکروپلیس را می توانید ببینید .

 

محله‌ سیری

جاهای دیدنی یونان

محله‌ سیری (Psiri) یکی از دیدنی‌های آتن است که در آن علاوه بر کافه‌ّا و رستوران‌های متنوع،گردشگران می‌توانند از تماشای هنر خیابانی نیز لذت ببرند. این محله در میان مردم آتن از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که تجربه‌ای متفاوت از دیگر نقاط این شهر را در اختیارشان می گذارد.

 

معبد زئوس

جاهای دیدنی یونان

معبد زئوس، از جمله جاذبه‌های تاریخی معروف شهر آتن به حساب می‎آید که در زمان خود، به عنوان بزرگ‌ترین معبد در یونان باستان شناخته می‎شد. اتمام ساخت این بنا، چندین قرن طول کشیده و در آخر در دوران امپراتور هادریان به پایان رسیده است.

 

تندیس غول رودس

جاهای دیدنی یونان

این مجسمه در ورودی بندرگاه رودس ( در برخی منابع رودز ) در جزیره رودس یونان ساخته شده بود. رودس در یونان باستان از اتحاد سه ایالت یالیسوس ( Ialysos )، کامیروس ( Kamiros ) و لیندوس ( Lindos ) تشکیل شده بود. این سه سرزمین حدود 408 سال پیش از میلاد مسیح با هم متحد شدند تا سرزمینی یکپارچه به نام رودس پدید آید. این شهر یکی از پر رونق ترین ایالات یونان و قطب اقتصادی آن شد که با کشورهای دیگر مراودات مالی و اقتصادی زیادی داشت. تندیس رودس در سال 282 میلادی پس از 12 سال تلاش در این ایالت ساخته شد.

 

ساحل سرخ

جاهای دیدنی یونان

منظره‌ی جزیره سانتورینی با داشتن صخره‌های رنگارنگ که یادگار فوران آتشفشان‌ها هستند در کنار دریای اژه، مثل یک تابلوی نقاشی باشکوه است. در این جزیره‌ی هلالی شکل می‌توانید از تماشای آب‌های زلال و آتشفشان‌های فعال در وسط دریا لذت ببرید؛ در ضمن سانتورینی را بهشت شکم‌گردها نیز می‌دانند که غذاهای لذیذ آن سلیقه‌ی هر گردشگر سخت‌پسندی را راضی می‌کند.

 

آتشفشان سانتورینی

جاهای دیدنی یونان

جزیره سانتورینی یونان یکی از رمانتیک ترین و زیباترین جزایر در دنیاست این جزیره حدود 200 کیلومتر از خاک کشور یونان را به خود اختصاص داده است و در بخش جنوب شرقی این کشور قرار دارد. جالب است بدانید که این جزیره در طول هزاران سال با انفجار کوه های آتشفشانی در کشور یونان به وجود آمده است. از مناظر جذاب این جزیره می توان به چشم اندازهای محسور کننده از اقیانوس، سنگ های آتشفشانی و صخره های شیب دار اشاره کرد. خانه های موجود در این جزیره سفید رنگ هستند و روی صخره های شیب دار با مناظری زیبا ساخته شده اند.

 

روستای اویا

جاهای دیدنی یونان

اویا اصلی‌ترین جاذبه در جزیره سانتورینی که دارای چشم ‌اندازهای بسیار زیبایی هست. این شهر در نوک شمالی سانتورینی واقع شده که مشخصه‌ی اصلی اون خانه‌ های سفید رنگ که در شیب تند قرار گرفته اند که نظر هر گردشگری رو به خودش جلب می‌کنه. نکته‌ی جذاب در مورد خانه ‌ها این هست که تعدادی از آن‌ها به هتل‌ های کوچک تبدیل شده‌اند که دارای استخرهایی مشرف به دریا می باشند. منبع درآمد اصلی مردم این شهر از راه گردشگری به دست می‌آید. شهر اویا همچنین به دلیل غروب ‌های عاشقانه و زیبایش شهرت جهانی داره.

 

معبد ارچتیوم

جاهای دیدنی یونان

از جمله مکان های گردشگری زیبا در شهر آتن باید از معبد ارچیتوم یا ارچیتوس نام ببریم که ساختمان بنا از سنگ مرمر می باشد و زیبایی شگفت انگیزی را پدید آورده است. این ساختمان در سال های 405 تا 421 میلادی ساخته شده است. نمای داخلی معبد نشانی از تمدن و فرهنگ مردم یونان باستان دارد. نحوه پرستش، آداب و رسوم و مذهب یونانیان عهد باستان در معدب ارچیتوم به تصویر کشیده شده است. محراب معدب به آتناپولیاس، ارچتیوس و پزدیون اهدا‌ شده است. توریست ها برای تماشای معبد می توانند از رواق شرقی وارد محوطه داخلی شوند. در معبد تندیس شش زن ایستاده به چشم می خورد که بوسیله قاب های محکمی نگه داشته شده اند. این تندیش ها بازدیدکنندگان را به شگفتی وادار می کنند.

 

جزیره آیوس

جاهای دیدنی یونان

جزیره آیوس (Ios) یونان یکی از جزیره های خارق العاده با چشم اندازهایی حیرت آور لااقل از جهت بصری، برای هر گردشگر و مسافری است که تا به حال با چنین منظره فریبنده ای رو به رو نشده است، می باشد. این جزیره بی نظیر پیرامون جزیره سادورینی قرار گرفته و یکی از مجمع الجزایر سیکلدیز (Cyclades) به حساب آورده می شود.

 

موزه ماقبل تاریخ ثرا

جاهای دیدنی یونان

موزه‌ها همیشه جزء جدایی ناپذیر از جاذبه‌های دیدنی یک منطقه و جاهای دیدنی یونان هستند. موزه ماقبل تاریخ ثرا نمونه بی نقصی برای شناخت یونان از دوران ماقبل تاریخ است. گلدان، ظروف، نوشته‌ها، اسلحه، سرامیک، مجسمه، نقاشی، نقاشی میمون‌ها و مشکوفات جمع آوری شده در موزه ماقبل تاریخ ثرا همگی برگی از صفحات تاریخ یونانیان می‌باشد. بخش‌هایی از ظروف این موزه از خرابه‌های آکروتیری جمع آوری شده‌اند.

 

محله پلانکا

جاهای دیدنی یونان

منطقه پلاکا قدیمی‌ترین بخش آتن بوده و آن را با نام محله خدایان می‌شناسند. لحظه‌ای که شروع به پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده اینجا بکنید، حس می‌کنید در زمان به عقب برگشته‌اید. هیچ کس نمی‌داند این محله نامش را از چه چیزی گرفته است اما بر طبق عقیده رایج به خاطر تخته سنگ بزرگ و مسطحی بوده که در این محله قرار داشته است.

 

باغ ملی آتن

جاهای دیدنی یونان

باغ ملی آتن، یکی از باغ‌ های پرطرفدار میان گردشگران از سراسر دنیا و مردم آتن به حساب می ‎آید که در نزدیکی مجلس یونان قرار گرفته است. این باغ، فقط چند متر با ایستگاه مترو سینتاگما فاصله گرفته است و در کل در جای مناسبی از شهر قرار گرفته است و به همین خاطر محبوب هم نیز هست.

غار ملیسانی

جاهای دیدنی یونان

غار ملیسانی در جزیره کفالونیا قرار دارد، این جزیره یکی از جزایر کشور یونان بوده و در قسمت غربی آن قرار گرفته است. کسانی که به این جزیره سفر کرده اند از مناظر زیبا و چشم اندازهای بسیار دیدنی که این منطقه دارد، چیزهای زیادی تعریف می کنند. از طبیعت گردی در جاده های کوهستانی گرفته تا رفتن به ساحل دریا و قایق سواری را می توان در این جزیره تجربه کرد. اما این تمام چیزی نیست که این جزیره در در خود پنهان کرده است. یکی از غارهای زیبایی کشور یونان به نام ملیسانی در جزیره کفالونیا قرار دارد و گردشگران نیز علاقه زیادی دارند تا از این غار دیدن کنند. سفر به کشور یونان فرصتی تکرار نشدنی برای شما فراهم می کند تا بتوانید از اسرار این غار زیبا پرده برداری کنید. غار ملیسانی در قسمت شرقی جزیره کفالونیا قرار دارد و فاصله آن از شهر سامی 2 کیلومتر و از شهر آرگوستولی نیز 10 کیلومتر فاصله دارد.

پارک ملی تنگه ساماریا

جاهای دیدنی یونان

پارک ملی تنگه ساماریا از جاذبه‌های دیدنی کم‌نظیر شهر کرت، واقع در کشور یونان است. همان‌طورکه احتمالا از قبل می‌دانید، یونان از تمدن‌های بزرگ باستانی است که تمامی کشورهای اروپایی و ساکنان سفید‌پوست آمریکایی از قلب این تمدن به‌پا خاسته‌اند. در زمینه مکان‌های گردشگری معمولا به یاد معبد دلفی، رشته‌کوه المپ و دریاچه معروف پلاستیرا می‌افتیم و آن‌ها را در ذهن‌مان به تصویر می‌کشیم. این منطقه از لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار غنی می‌باشد. این تنگه که طولانی‌ترین تنگه در سراسر قاره اروپا به‌شمار می‌رود، حدود 16 کیلومتر طول دارد. تنگه ساماریا در بخش غربی شهر کرت و در میان کوه‌های سفید واقع شده است.

جزیره کورفو

جاهای دیدنی یونان

جزیره کورفو (Corfu Island) که با نام کرکیرا نیز شناخته می‌شود، دومین جزیره بزرگ از استان جزایر ایونی در کشور یونان، قاره اروپا است. این جزیره که در شمال‌غربی یونان و ۵۰۰ کیلومتری از آتن قرار دارد، شامل آگیوس جورجیوس، آشیلیو، ماتراکی و چندین شهر دیگر می‌شود. جمعیت جزیره کورفو بیش از ۱۰۲ هزار نفر و مساحت آن نزدیک به ۶۱۰ کیلومتر مربع است. اکثر ساکنان کورفو را مسیحیان ارتدوکس تشکیل می‌دهند و کاتولیک‌ها، یهودیان و مسلمانان در اقلیت قرار دادند. زبان رسمی کورفو، یونانی است.

معبد پارتنون

جاهای دیدنی یونان

پارتنون بر روی تپه‌ای مشرف بر آتن قرار دارد. این معبد به یادبود خدای آتناپارتنوس، مالک آتن، ساخته‌ شده‌ است تا شهر را از شر تجاوزها درامان نگه‌ دارد. این بنا در اصل توسط مجسمه‌ساز معروف فیدیاس طراحی‌ شده و دارای انواع گنجینه‌های ارزشمند است ولی جاذبه اصلی آن مربوط به مجسمه آتنا است که از عاج‌فیل و طلا ساخته‌ شده‌ است. تاریخ ساخت این مجسمه به ۴۴۷ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این معبد بر روی معبد دیگری بنا شده که به پیش-پارتنون معروف‌ است.

میکونوس

جاهای دیدنی یونان

یکی دیگر از جزیره های بسیار زیبایی که در کشور یونان می توان به بازدید از آن رفت، جزیره میکونوس است. رفتن به این جزیره و دیدن سواحل زیبایی آن می توان به یکی از خاطره انگیزترین و تکرار نشدنی ترین خاطره های زندگی شما از سفر به کشورهای خارجی تبدیل شود. امکان ندارد کسی به این جزیره قدم بگذارد و نتواند متناسب با سلیقه ای که دارد، خود را سرگرم کند. از رستوران و موزه گرفته تا خیابان هایی که قدم زدن در آن می تواند حس بی نظیری را در شما به وجود آورد، از جمله کارهایی است که می توان در این جزیره رویایی و بی مانند انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر