جاهای دیدنی قبرس + عکس | آشنایی با جاهای دیدنی قبرس

جاهای دیدنی قبرس در بهار | جاهای دیدنی قبرس همراه با اطلاعات کامل

راهنمای سفر قبرس همانند قطب ‌نمایی راه‌ و‌چاه سفر به این جزیره زیبا را با گردشگران در میان می‌‌گذارد. از آنجا که جاهای دیدنی قبرس جایگاه ویژه‌ ای در دل گردشگران ایرانی‌ دارد، این مقاله برای شما در سفر به قبرس آماده شده است.

جاهای دیدنی قبرس
ویکی گردی:

جاهای دیدنی قبرس یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. این سرزمین خوش‌ آب‌و‌هوا به اندازه‌ای جای دیدنی دارد که در یک سفر به قبرس نمی‌توانید از تمامی آن‌ها بازدید کنید. از طرف دیگر تنوع جاهای دیدنی قبرس نیز باعث شده تا گردشگران هر کدام بسته به سلیقه خود، مسیر این مکان‌ها را در پیش بگیرند. با این حال از آنجایی که نمی‌توان به‌راحتی از کنار این جاهای دیدنی گذشت، در ادامه فهرستی پرُوپیمان از جاهای دیدنی قبرس آماده کرده‌ایم. پس برای آشنایی با جاهای دیدنی قبرس با ویکی گردی همراه شوید.

کوریون باستان

جاهای دیدنی قبرس

به گردشگران طبیعت‌دوستی که عاشق تاریخ هستند، کوریون باستان را پیشنهاد می‌کنیم. همان‌گونه که از نام این شهر پیداست، منطقه‌ای قدیمی است که تاریخ ساخت آن به سده ۸ قبل از میلاد باز می‌گردد. خانه گلادیاتورها، بازار رومی، خانه آشیل، آگورا، استادیوم کوریون و کلیساها و حمام‌های قدیمی از دیدنی‌های باستانی کوریون به حساب می‌آید. این شهر به لحاظ جاذبه های طبیعی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نمایی تماشایی به دریای مدیترانه و کوه‌های سربه‌فلک کشیده از جاذبه های طبیعی کوریون است که حتماً باید سری به آن‌ها بزنید.

 

قلعه سنت هیلاریون

جاهای دیدنی قبرس

گردشگری را سراغ نداریم که راهی منطقه شمالی شود و سری به سنت هیلاریون نزند. این منطقه فاصله بسیار کمی با گیرنه، یکی دیگر از جاهای دیدنی قبرس دارد. قلعه سنت هیلاریون در سده ۱۱ میلادی ساخته شده است. این قلعه مسیری نسبتاً‌ ناهموار دارد و قسمت‌هایی از راه را باید پیاده بروید. با این حال زیبایی‌های قلعه سنت هیلاریون به زحمت مسیر دشوار آن میرزد.

 

لارناکا

جاهای دیدنی قبرس

در جواب سوال لارناکا کجاست باید گفت، لارناکا از توریستی ترین شهرهای قبرس است، مقصدی با سواحل جذاب و خیره کننده که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. موقعیت این شهر در ساحل دریای مدیترانه آب و هوای بهشتی و خوبی را برای آن رقم زده که باعث می شود گردشگران اقامتی لذتبخش را در این شهر تجربه کنند. این شهر که در استان لارناکا، یکی از ۶ استان قبرس قرار دارد پر از هتل و جاذبه های توریستی ست که نقش پر رنگی در جذب روز افزون گردشگران دارند. این شهر حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و با داشتن مارینا، بندر و سواحلی مملوء از درختان نخل تعطیلات خوشایندی را برایتان رقم می زند.

 

شبه جزیره کارپاس

جاهای دیدنی قبرس

به جرئت می‌توان گفت که شبه جزیره کارپاس یکی از بهترین مناطق گردشگری در کشور قبرس می‌باشد و زیباترین منطقه در این کشور است. در این منطقه می‌توانید کوه‌ها، روستاهای قدیمی‌و اماکن تاریخی با قدمت بسیار بالایی را مشاهده کنید. در صورتی که علاقمند به کشف دنیای قدیم هستید، بازدید از شبه جزیره کارپاس می‌تواند ایده آل ترین مکان برای شما به شمار رود. اگر قصد دارید به یک مکان ناشناخته پای بگذارید و آن را کاوش کنید، قطعا شبه جزیره کارپاس می‌تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد.

 

مرکز باستانی سالامی

جاهای دیدنی قبرس

این مرکز باستانی در کنار مرکز باستانی کوریون می‌توانند از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری در کشور قبرس باشند. سنگ‌های مرمر که در این منطقه مورد استفاده بوده‌اند، نشان دهنده عمق تاریخ امپراتوری‌های گذشته فرمانروای قبرس می‌باشند. یکی از جذاب ترین مجسمه‌هایی که در این مرکز باستانی نگهداری می‌شود، مجسمه باستانی هلنیستی است که در گذشته و توسط مسیحیان سر آن بریده شده است. یک کلیسای قدیمی‌و تعداد زیادی از آثار تاریخی را می‌توان از مهم ترین ویژگی‌های این مرکز باستانی دانست.

 

قلعه کولوسی

جاهای دیدنی قبرس

یکی از جاذبه های اصلی قبرس قلعه ها می باشند و اگر بین قلعه ها مسابقه جذابیت برگزار گردد، یقینا قلعه ی کولوسی، پیروز می گردد. این قلعه ی کوچک که به خوبی شکل گرفته است، تنها خارج از لیماسول است که یک مقر صلیبی قدیمی است و یاداور اهمیت قبرس در طول جنگهای صلیبی برای اروپایی ها است. در تور قبرس حتماً از این قلعه که شاهکاری در زمان خود بوده است و یکی از مکان های بسیار مهم در طول اتفاقات جنگهای صلیبی است دیدن فرمایید. این مکان، برای اولین بار توسط شوالیه های سنت جان تصرف شد این قلعه، با موقعیتی عالی در بالای خط ساحلی، به عنوان یک مکان فرماندهی برای این منطقه استفاده می شده است. امروزه، جذبه ی این قلعه، به بخش های خانه ی عروسکی و موقعیت آرامش در میان روستای اسنوزی کولوسی عمدتا کم شده است.

 

ساحل کیپ گرکو

جاهای دیدنی قبرس

 ساحل کیپ گرکو که در امتداد جنوبی ترین نقطه جزیره قبرس واقع شده است یک پارک ملی به حساب می‌آید و مسیرهای پیاده روی بسیار زیادی دارد. در صورتی که می‌خواهید با گیاهان محلی و تنوع آن‌ها در کشور قبرس بیشتر آشنا شوید، این ساحل می‌تواند برای شما مناسب باشد. در این منطقه می‌توانید با گیاهانی نظیر ارکیده‌های وحشی که از نوع گیاهان بومی‌قبرس می‌باشند بیشتر آشنا شوید. مناظر دریا در این ساحل بسیار زیبا هستند و شما می‌توانید با ادامه دادن به گشت و گذار در این پارک ملی در نهایت به غربی ترین نقطه جنوب قبرس پای بگذارید.

 

دهکده‌های ترودوس

جاهای دیدنی قبرس

مجموعه دهکده‌های ترودوس را می‌توان یکی از زیباترین مجموعه‌های خانه‌های سنتی در کشور قبرس دانست که ارزش دیدن بالایی دارد. شما می‌توانید از کلیساهای شگفت انگیز و صومعه‌های قدیمی‌در کشور قبرس در این مجموعه دهکده بازدید داشته باشید. بر روی دیواره‌های این مراکز مذهبی نقاشی‌های دیواری مربوط به قرون وسطی را می‌توانید مشاهده کنید که به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شوند. برای بازدید از این دهکده‌ها می‌توانید یک خودرو را برای یک روز اجاره کنید و برای سفر به ترودوس بروید.

 

موزه‌ قبرس

جاهای دیدنی قبرس

موزه‌ قبرس در شهر نیکوزیا شما را به سفری در دل تاریخ جزیره می‌برد. مجموعه‌های وسیع و ارزشمندی از آثار و صنایع دستی از دوران نوسنگی تا دوران بیزانس در این موزه به نمایش درآمده‌اند. اتاق اول شامل اشیای حفاری‌شده‌ و متعلق به دوران نوسنگی است که از میان آن‌ها می‌توان به تعداد زیادی تندیس سنگی اشاره کرد. اتاق دوم، آثار عصر برنز را پوشش می‌دهد. در این بخش انواع ظرف و گلدان با نقش و نگارهایی از حیوانات در معرض دید عموم قرار دارد. در اتاق سوم آثار مکشوف در منطقه‌ی باستانی کورایون نگهداری می‌شود. در اتاق چهارم، ویژه‌ترین آثار موزه به نمایش درآمده است که شامل مجسمه‌هایی متعلق به قرن ششم تا هفتم پیش از میلاد می‌شود. تالارهای پنجم و ششم به نمایش تندیس‌ها و آثار مجسمه‌سازی از دوره‌های مختلف تاریخی اختصاص داده شده‌اند. در تالار هفتم می توان تندیس سنگی مونث و تندیس برنزی عظیم متعلق به پادشاه سپتیموس سوروس را تماشا کرد. اتاق هشتم را به ابزارهای برنزی، انواع اسلحه‌ها و تندیس‌هایی از خدایان اختصاص داده‌اند. در اتاق نهم شاهد سنگ قبرها و اشیای پیداشده در مقبره‌های باستانی خواهید بود. اتاق دهم نیز به نمایش آثر پیدا‌شده در مقبره‌های قدیمی اختصاص یافته است و در اتاق چهاردهم، مجموعه‌ای از تندیس‌های سفالی نگهداری می‌شود.

 

ساحل نیسی

جاهای دیدنی قبرس

ساحل نیسی محبوبترین ساحل در 3 کیلومتری غرب مرکز آیاناپا است که تعداد بسیار زیادی گردشگر و افراد محلی را به خود جذب کرده است. در مورد نام نیسی Nissi  برای این ساحل باید بگوییم که نیسی به معنی جزیره کوچک در زبان یونانی است. البته این ساحل به دو قسمت تقریبا نامساوی تقسیم شده است به گونه ای که ساحل کوچکتر را آب کم عمق فراگرفته و ساحل بزرگتر را نیز آبهای پرعمق. اتصال این دو ساحل به یکدیگر و خاص و منحصر به فرد بودن شن و ماسه آن باعث زیبایی هرچه بیشتر آیاناپا و در کل قبرس شده است. قسمت کم عمق آب بهترین فضا برای شنای کودکان و نوجوانان است. هرساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران مخصوصا جوانان به این ساحل می آیند. ورزش های آبی زیادی در اینجا انجام می شود که از آن جمله موج سواری، جت سواری، قایق سواری (قایق های باریک)، پرش از ارتفاع به داخل آب و ... است.

 

کرنیا

جاهای دیدنی قبرس

کرنیا، که به عنوان گیرنه (Girne) نیز شناخته می شود، اغلب به عنوان بهترین مکان برای بازدید در قبرس شمالی در نظر گرفته می شود. این شهر زیبا  و بندری در کنار دامنه کوه های پوشیده از گل های وحشی و قله های کوهستانی قرار دارد جواهر بی چون و چرای قبرس شمالی، کرنیا یک بندر زیبا و یک مکان ایده آل برای گشت و گذار است. در بندر توریستی شهر ردیفی از انبارهای خَرنوب قدیمی را می توانید مشاهده کنید که برای استفاده در رستوران ها و فروش در مغازه ها نگهداری می شدند. شهر قدیمی کرنیا از ساحل به سمت منطقه شهر جدید شیبی رو به بالا دارد و خیابان های پیچ در پیچ آن پر از کلیساها و مساجد آراسته به گل کاغذی و ساختمان های سنگی متروکه ای است که در حال خراب شدن می باشند. قلعه با ابهت بیزانس کرنیا اصلی ترین مکان برای بازدید در این بندر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر