معرفی جاهای دیدنی قبرس | همه چیز درباره جاهای دیدنی قبرس

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی قبرس | بهترین جاهای دیدنی قبرس + عکس

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید بد نیست قبل از سفر با جاهای دیدنی قبرس آشنا شوید. قبرس سرزمینی کهن با جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی و ... انتخاب مناسبی برای سفر است.

جاهای دیدنی قبرس
ویکی گردی:

جاهای دیدنی قبرس آن‌قدر زیاد هستند که اگر بخواهید از همه آن‌ها را بازدید کنید حداقل یک ماهی باید در این شهر اقامت داشته باشید. قبرس شهری متمدن و تاریخی است که سواحل زیبا و چشم‌نواز، فقط بخشی از این سرزمین کهن و زیباست. روستاهای شگفت‌انگیز و جالب تاریخی، بناهای ویران‌شده‌ی باستانی، کوه‌های فوق‌العاده و شهرهای سرزنده همگی از جاهای دیدنی قبرس هستند. ویکی گردی در این مقاله بهترین جاهای دیدنی قبرس را به شما معرفی کرده است.

قلعه کلوسی

جاهای دیدنی قبرس

قلعه کلوسی در نزدیکی نوک جنوبی قبرس واقع شده است. این قلعه سه طبقه است که در گذشته به عنوان یک قلعه نظامی برای صلیبیون قرون وسطی شناخته می‌شد. این قلعه از قرن سیزدهم تا پانزدهم توسط گروهی معروف به شوالیه‌های سنت جان کنترل می‌شد و بعداً توسط رقبا یعنی شوالیه‌های معبد، تصرف شد. در حالی که از مجموعه اصلی کهم همان دیوارهای سنگی محکم است، چیز زیادی باقی نمانده است، یک پله مارپیچ بازدیدکنندگان را به سمت قسمت‌های بالای سقف راهنمایی می‌کند. در این قسمت می‌توان برای تماشای منظره خیره کننده شبه جزیره پوشیده از تاکستان و دریای مدیترانه آبی لحظه شماری کرد.

 

 کشتی زنوبیا

جاهای دیدنی قبرس

در سال 1980، کشتی سوئدی زنوبیا سرانجام در خارج از بندر لارناکا واژگون شد. کشتی آهسته غرق شد و یک تکه از آن در کنار بندر قرار گرفت. امروزه، لاشه کشتی زنوبیا در لیست بهترین سایت‌های غواصی در جهان قرار گرفته است. دسترسی آسان، جریان ملایم و دمای مناسب اب، سالانه حدود 45000 غواص را به خود جذب می‌کند. اگرچه بسیاری از اتاق‌های دست نخورده کشتی برای اکتشاف باز هستند اما برای غواصان کم تجربه توصیه می‌شود که غواصی خود را به قسمت خارج کشتی محدود کنند، جایی که می‌توانند زندگی دریایی حیوانات گوناگون را مشاهده کنند.

 

آرامگاه پادشاهان

جاهای دیدنی قبرس

مقبره پادشاهان که از بهترین جاذبه های توریستی قبرس است، در نزدیکی پافوس در نکروپلیس است که قدمت آن به قرن چهار قبل از میلاد باز می‌گردد. مقبره‌ها از صخره جامد تراشیده شده و با ستون‌های دوریک تزئین شده‌اند. علیرغم نام، هیچ مدرکی موثقی برای دفع پادشاه مشهوری در این آرامگاه ثبت نشده است. در عوض مقبره پادشاهان آخرین محل استراحت اشراف و مقامات عالیه بطلمیایی بود. این گورها در قبرس بی‌نظیر هستند و به شدت تحت تأثیر سنت مصر باستان قرار دارند. زمانی که اعتقاد بر این بود که مقبره برای مردگان باید شبیه خانه‌هایی برای زندگی پس از مرگ باشد. 7 مقبره حفاری شده در منطقه وسیعی پراکنده شده‌اند. قابل توجه‌ترین مقبره شماره 3 است که دارای دهلیز باز زیر سطح زمین می‌باشد و توسط ستون‌هایی احاطه شده است.

 

ساحل نیسی

جاهای دیدنی قبرس

ساحل نیسی محبوب ترین ساحل در خط ساحلی شهر آیاناپا، بهترین مکان برای جشنواره ساحل است. جوانان در ماسه های سفید پودری جایی که دی جی ها روز و شب موسیقی پخش می کنند به رقص و پایکوبی میپردازند. مانند همه سواحل در آیاناپا، یک مرکز ورزشی آبی در نیسی وجود دارد که بازدیدکنندگان میتوانند از همه چیز از پاراگلایدر و وینسورد تا اسکی روی آب و قایقرانی لذت ببرند. خلیج ساحل نیسی معروف ترین نوار ساحل جزیره است که در آن شما تضمین میشوید برای گذراندن یک زمان به یاد ماندنی! به خصوص برای مجموعه های با دی جی با اجرای زنده.

 

قلعه سنت هیلاریون

جاهای دیدنی قبرس

قلعه سنت هیلاریون در نزدیکی شهر گیرنه و در آنسوی سواحل شمالی قبرس قرار دارد و از قلعه های به جای مانده از قرن ۱۱ است. این قلعه که در ابتدا کلیسا بوده اسم خود را از فردی به اسم هیلاریون گرفته که در طول قرن چهارم پیروان زیادی داشته است. در قبرس شمالی سه قلعه هست که یکی از بهترین نمونه های به جای مانده از این قلعه ها، قلعه سنت هیلاریون است، قلعه ای که بر روی تپه های به ارتفاع ۷۳۲ متر قرار دارد و چشم اندازهای جذابی از شهر گیرنه و ساحل را به شما نشان می دهد. طبق افسانه ها شخصی به اسم هیلاریون در قرن ۷ به کوهی که این قلعه بر روی آن قرار  دارد فرار کرد و بعدها در کنار مقبره اش  کلیسا و قلعه ساخته شد. اینکه این قلعه در چه زمانی ساخته شد دقیقا مشخص نیست اما احتمالا قدمت آن به قرن ۱۱ برمی گردد.

 

کلیسای آگیوس لازاروس

جاهای دیدنی قبرس

آگیوس لازاروس یکی از زیباترین کلیساهای این شهر است که امپراطور لئو در قرن هفتم این بنای عظیم رو ساخته و در قرن 17 مجددا مرمت شده. کلیسای 4 گنبدی که یکی از سقف های آن 4 ستون زوج دارد بر زیبایی این سازه افزوده است. لازاروس اسقفی بود که مدت 30 سال در لارناکا زندگی می کرد. بعد از مرگش در این کلیسا به خاک سپرده شد و بر روی یکی از ستون ها مجسمه و عکسی از سنت لازاروس به چشم می خورد.

 

صومعه کیکوس

جاهای دیدنی قبرس

صومعه کیکوس Kykkos Monastery قبرس مکانی مقدس با قدمتی از قرن 11، به دستور امپراتور بیزانس، آیکسیوس یکم به سبک بیزانس ساخته شده است. این صومعه در میان کوه های ترودوس در قبرس جنوبی و 20 کیلومتری روستای پدالوس قرار دارد . صومعه کیکوس با ارتفاعی 1300 متر از سطح آب های آزاد قرار گرفته و بنای بسیار زیبا و خارق العاده بوده و نقاشی های بی نظیری نیز در آن به چشم می خورد و  یکی از ثروتمندترین و شناخته شده ترین صومعه های قبرس محسوب می شود. بعد از گذشت قرنها از زمان ساخت آن، این عبادتگاه مقدس دچار حریق شد و قسمتهای از آن از بین رفت ولی در سال 1831 میلادی دوباره بازسازی شد.در مجاورت صومعه کیکوس یک موزه بیزانس واقع شده که گنجینه ای از آثار مذهبی  صومعه در آن به نمایش گذاشته شده که از جمله می توان به  پیکر نگاری، نسخه های خطی و هنر مذهبی آن دوران اشاره کرد.

 

پارک باستان شناسی کاتو پافوس

جاهای دیدنی قبرس

پارک باستان شناسی کاتو پافوس یک منطقه بزرگ باستان‌شناسی مربوط به دوره یونان و روم در پافوس قبرس است که در طی حفاری‌های شهر جدید پافوس در کنار ساحل یافت شده است. پارک باستان شناسی کاتو پافوس دارای آثار تاریخی ماقبل تاریخ و قرون وسطی است که شامل ویلاهای رومی بزرگ و زیبا، مجلس دیونیزوس، مجلس آئون، مجلس تضه و خانه اورفوس Orpheus که همه آنها دارای کف‌های موزائیک عالی و به ویژه موزاییک اورپه است. همچنین در این خرابه‌ها تئاتر رومی هلنیستی و رومیان، و بنای شناخته شده به عنوان "مقبره پادشاهان" کشف شده است. در سال ۱۹۸۰ این منطقه در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

صخره آفرودیت

جاهای دیدنی قبرس

صخره آفرودیت قبرس (Aphrodite’s rock) محل افسانه ی معروف، تولد الهه آفرودیت است که گفته میشود از امواج دریا متولد شده است. نا گفته نماند که این مکان یکی از جادویی ترین نقاط برای تماشای غروب خورشید است. دو سنگ بزرگ بیرون زده از دریا که یکی از زیباترین نقاط ساحلی قبرس را ایجاد می کند الهام بخش بسیاری از شاعران و نقاشان بوده است. مشهورترین نقاشی تولد ونوس اثر بوتیچلی ایتالیایی است. یکی از جاذبه های اصلی قبرس سنگ آفرودیت است که هر ساله زوجهای زیادی از این مکان دیدن می کنند. سفر زوجها به این مکان اتفاقی نیست چرا که در اساطیر یونان این صخره مکانی برایآفرودیت یا همان الهه عشق و زیبایی بوده است. مردم محلی به این قضیه افتخار می کنند که چهره الهه عشق از فاصله بسیار دور در میان این سنگها مشخص است.

 

قلعه پافوس

جاهای دیدنی قبرس

قلعه پافوس یک بنای تاریخی مربوط به دوره بیزانس که برای حفاظت از بندر ساخته شده است. این بنا در سال ۱۲۲۲ در اثر زلزله آسیب‌های زیادی دیده است که توسط لوسیجین‌ها در قرن سیزدهم بازسازی شد. قلعه پافوس در سال ۱۵۷۰ به دست ونیزی‌ها افتاد و آسیب‌های زیادی دیده است که بعد از تسخیر این منطقه توسط عثمانی‌ها ترمیم شد. این قلعه در طی تاریخ استفاده‌های مختلفی از آن شد، به عنوان یک زندان، به عنوان انبار نمک و در حال حاضر به عنوان فستیوال سالانه فضای باز پافوس مورد استفاده قرار گرفت.

 

کوه المپوس

جاهای دیدنی قبرس

کوه معروف المپوس بلندترین نقطه با ارتفاع 1.952 متر در قبرس است. این کوه در کوه‌های تروودوس، تقریباً در مرکز جزیره واقع شده است و به زمین‌های ناهموار و گسترد‌ه‌ای امتداد پیدا می‌کند. از این فرصت استفاده کنید و از جزیره تصاویر زیبایی بگیرید اما این کار را با احتیاط انجام دهید. در تابستان، مارها در جستجوی سایه یا غذا روی سطح زمین می‌لغزند. حتماً کفش مناسب بپوشید، مواد دافع حشرات به همراه داشته باشید و در اعماق جنگل دور از مسیرها سرگردان نشوید. اگر تصمیم دارید در زمستان از آن بازدید کنید، فعالیت‌هایی نظیر اسکی روی کوه نیز برایتان وجود دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر