آشنایی با بهترین جاهای دیدنی گرجستان | عکس جاهای دیدنی گرجستان

بهترین جاهای دیدنی گرجستان | معرفی بهترین جاهای دیدنی گرجستان

جاهای دیدنی‌ های گرجستان بسیار متنوع هستند. اگر قصد سفر به این کشور آسیایی اروپایی را دارید، باید با این مناطق آشنا باشید تا سفری خاطره‌انگیز داشته باشید.

بهترین جاهای دیدنی گرجستان
ویکی گردی:

برای تجربه سفری خوش به گرجستان، در مرحله ی اول باید با جاهای دیدنی گرجستان آشنا شویم. گرجستان خصوصا شهر تفلیس از میان مقصد های گردشگری از محبوبیت بالایی برخوردار است و گردشگران بسیاری برای بازدید از جاهای دیدنی گرجستان به آن سفر می کنند. گرجستان دارای طبیعتی بکر و بناهای تاریخی بی نظیری است که به جذابیت سفر شما می افزایند. قطعا بازدید از همه این جاذبه های گردشگری در یک سفر ممکن نیست. بنابراین ویکی گردی در این مقاله بهترین جاهای دیدنی گرجستان را به شما معرفی کرده است.

تفلیس

جاهای دیدنی گرجستان

تفلیس پایتخت گرجستان و بزرگترین شهر این کشور است که در سواحل رودخانه کورا (کر) با جمعیتی حدود 1.5 میلیون نفر واقع شده است. تفلیس به دلیل موقعیتش در تقاطع اروپا و آسیا و نزدیکی به جاده ابریشم، در طول تاریخ محل مناقشه قدرت‌های مختلف جهانی بوده است. موقعیت این شهر، آن را به یک مسیر ترانزیتی مهم برای پروژه های انرژی و تجارت تبدیل کرده است. تاریخ تفلیس در معماری آن منعکس شده که ترکیبی از ساختارهای قرون وسطایی، نئوکلاسیک، هنرهای زیبا، هنر نو، استالینی و مدرن است.

 

دریاچه لاکپشت

دریاچه لاک پشت در تفلیس در دامنه شمالی رشته کوه های متاتسمیندا و در ارتفاعات ۶۸۶ متری از سطح دریا نیز قرار دارد. با توجه به این که دریاچه لاک پشت تفلیس در مهمترین شهر گرجستان قرار دارد بازدیدکنندگان زیادی دارد به خصوص در فصل گرم سال می توانید بهترین و جذاب ترین تفریحات تابستانی را در آن تجربه کنید.

جاهای دیدنی گرجستان

 از آن جایی که در این منطقه بازدیدکنندگان زیاد مراجعه می کنند رستوران ها و کافه متعدد و همچنین رویدادهای ورزشی و تفریحی بسیار را می توانید مشاهده کنید. جالب است بدانید برخلاف اسم دریاچه لاک پشت تفلیس، هیچ لاک پشتی در این دریاچه زندگی نمی کند و مردم گرجستان معتقد هستند، این دریاچه از بالا شبیه لاک پشت است به همین دلیل به آن دریاچه لاک پشت می گویند.

 

پل صلح

جاهای دیدنی گرجستان

پل صلح تفلیس یک پل پیاده‌رو روی رود کر است که بخش قدیمی شهر تفلیس را به بخش مدرن آن متصل می‌کند. با طول ۱۵۰ متر، این پل با استفاده از فولاد و شیشه ساخته شده است و با بی‌شمار لامپ LED در شب‌ها نورپردازی می‌شود. افتتاحیه‌ی رسمی پل صلح در تاریخ ۶ می ۲۰۱۰ بود. با قدم گذاشتن روی این سازه می‌توان چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از کلیسای متخی، محله‌ ناری‌کالا و تندیس پادشاه واختانگ یکم را در یک سو و در سوی دیگر پل باراتاشویلی و کاخ ریاست جمهوری را مشاهده کرد. 

 

شهر باتومی

جاهای دیدنی گرجستان

شهر باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است و نقش مهم و کلیدی در جذب توریست این کشور دارد که به سبب امکانات زیاد و در دسترسی که ارائه داده، عنوان پایتخت توریستی گرجستان را از آن خود کرده است. باتومی از طرفی در کناره دریای سیاه و جنوب غربی کشور قرار دارد و از طرفی دیگر در دامنه رشته کوه‌های قفقاز واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده تا آب و هوای معتدلی داشته باشد. به همین جهت پوشش گیاهی متنوعی از گل‌ها و گیاهان و درختان در این شهر به چشم می‌خورد. یکی از دلایل محبوبیت شهر باتومی آب و هوای دلپذیر و چهارفصل آن است، به طوری که در طی فصول گرم سال، اقامتگاه‌های ساحلی شهر به زودی پر از گردشگر می‌شوند و در طی فصول سرد سال و هوای برفی نیز از تعداد مسافرانش چندان کم نمی‌شود.

 

شهر مستختا

جاهای دیدنی گرجستان

شهر متسختا یکی از تاریخی ترین شهرهای کشور گرجستان است که یکی از قدیمی تری، بزرگ ترین، مقدس ترین و تاریخی ترین کلیساهای گرجستان در این شهر تاریخی یعنی شهر متسختا قرار دارد. این شهر باستانی در گذشته پایتخت پادشاهان گرجستان بوده است و بسیاری از مقبره های این شاهان در کلیسای عظیم سوتیتسخوولی در شهر متسختا واقع است.

 

صومعه گلاتی

جاهای دیدنی گرجستان

صومعه گلاتی یکی از آثار بسیار قدیمی و جاهای دیدنی گرجستان و جزو میراث جهانی یونسکو است. رازهای بسیاری در سینه این کلیسا نهفته است. صومعه گلاتی یک مجموعه مذهبی متعلق به قرون وسطی است که از جاهای دیدنی کوتائیسی به شمار می‌آید و در مرکز ایمرتی (غرب گرجستان) قرار دارد. این صومعه، که شاهکار عصر طلایی گرجستان است، در سال ۱۱۰۶ به دستور داویت چهارم ساخته شد و امروز یکی از میراث جهانی یونسکو به‌شمار می‌رود. در ادامه به حقایق مربوط به این کلیسا می‌پردازیم.

 

واردزیا

جاهای دیدنی گرجستان

واردزیا که به زبان گرجی ვარძია نوشته می‌شود، شهر یا بهتر است بگوییم مجتمعی سنگی‌ست که در جنوب گرجستان قرار دارد. اینجا مجموعه‌ای از خانه‌هایی است که به شکل غار در دل کوه ساخته شده‌اند. بخشی از کوه‌های اروشلی که میزبان مجتمع سنگی است را کوه ملکه هم می‌نامند.این مجتمع بزرگ و باشکوه به دستور ملکه تامار ساخته شد. او در اواخر قرن دوازده تا اوایل قرن سیزدهم میلادی ملکه گرجستان بود. می‌گویند دوره‌ی حکومت او عصر طلایی گرجستان است که فرهنگ و تمدن گرجی به اوج شکوفایی‌اش رسید. مغول‌ها در دوره‌ی حکومت ملکه تامار، به گرجستان حمله کردند؛ تهاجمی که ویرانگرترین حمله به اروپا بود. ملکه دستور داد برای اهالی پناهگاهی ساخته شود و در سال ۱۱۸۵، یعنی یک سال بعد از شروع حکومت، با دستور ملکه تامار ساخت واردزیا گرجستان یا همان جان‌پناه در کوه جنوب این کشور شروع شد.

 

چیاتورا

جاهای دیدنی گرجستان

چیاتورا (Chiatura) از مهمترین شهرهای معدنی گرجستان و صاحب بزرگترین معدن منگنز جهان، واقع در استان ایمرتی کشور گرجستان است. معادن واقع در این شهر امپراطوری شوروی را بر آن داشت تا به سرعت دست به ساخت کارخانه‌های استخراج مواد معدنی در این شهر بزند. بقایای این ساخت‌وساز‌ها در قالب اتصالات کابلی جابجایی سنگ و کارگران، بافتی جالب توجه به این شهر داده است.از طرفی طبیعت این شهر به سبب وجود دره‌ها و دامنه‌های سرسبز در نوع خود بسیار دیدنی است. اما آنچه که ویژگی برجسته چیاتورا به حساب می‌آید و بسیاری از گردشگران این شهر را با آن می‌شناسند، وجود یک کلیسای قدیمی متعلق به قرن چهارم میلادی در بالای صخره‌ای استوانه‌ای و تنها افتاده است که از آن به عنوان «پلکان بهشت» یاد می‌شود و همین سازه‌ی مشترک طبیعی-مصنوعی، چیاتورا را به یکی از پرجذبه‌ترین جاهای دیدنی گرجستان تبدیل کرده است.

 

سیغناغی

جاهای دیدنی گرجستان

در فاصله ۱۱۰ کیلوکمتری شرق تفلیس و در استان کاختی می‌‌شود سر از شهری کوچک با ۳ هزار نفر جمعیت در‌آورد که سرشار از آرامش و دارای مردمی خونگرم و مهمان‌نواز است. این شهر بالای تپه‌ای زیبا واقع شده است و دارای تنوع گیاهی و حیوانی فوق‌العاده‌ای است و به همین سبب یکی از زیباترین جاهای دیدنی گرجستان به حساب می‌آید.درون شهر می‌توان به راحتی به مسافرخانه‌ها و هتل‌های مناسب و راحت دسترسی پیدا کرد. این شهر نیز مانند اکثر شهرهای توریستی گرجستان دارای تعداد قابل توجهی بناهای تاریخی و مذهبی و استحکامات نظامی نظیر دز و قله است. سیغناغی را به‌خصوص اروپاییان با نام «شهر عشق» می‌شناسند. گویا سیغناغی محل آشنایی بسیاری از زوج‌های عاشق بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر