جاهای دیدنی دبی | بهترین جاهای دیدنی دبی

معرفی جاهای دیدنی دبی | جاهای دیدنی دبی کجاست؟

در دبی جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که در سفر به این شهر نباید از دست داد؛ شهری که بسیاری از جاهایی که در دنیا دکورددار هستند را در خود جای داده و امروزه به قطب گردشگری تبدیل شده است. برای آشنایی با جاهای دیدنی دبی با ویکی گردی همراه باشید.

جاهای دیدنی دبی
ویکی گردی:

دبی یکی از مقاصد گردشگری گرمسیر، در امارات متحده‌ی عربی است. جاهای دیدنی دبی بسیار زیاد است و از آنجا که به ایران هم نزدیک است، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصول سرد سال یا نوروز مورد استقبال ایرانیان واقع شده است. جاهای دیدنی دبی سرشار از بیابان‌های وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمان‌های مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان مهم، و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. بسیاری از افراد، برای انجام معاملات بزرگ، سرگرمی و استفاده از امکانات رفاهی طبیعی مانند ساحل زیبا و آفتاب تابان، از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌کنند. پس با ویکی گردی همراه شوید تا با جاهای دیدنی دبی آشنا شوید. پس از شناخت این شهر قطعا ترغیب خواهید شد تا به این شهر سفر کنید.

برج خلیفه

جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین برج جهان است و ۱۶۰ طبقه دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای تماشای دبی، پرداخت ورودی و رفتن به سکوی بازدی این برج است. یا اینکه می‌توانید یک میز با صندلی در بار هتل واقع در طبقه صد و بیست و دوم رزرو کنید. رستوران برج خلیفه عصرانه فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند و شما می‌توانید در این ارتفاع و از بالای ابرها، دبی را تماشا کنید. اگر از ارتفاع می‌ترسید، می‌توانید از هتل و رستوران طبقات پایین ساختمان استفاده کنید. در زمین پشت برج خلیفه، تفرجگاهی زیبای با پیاده‌رویی وسیع دورتاردور برج را فرا گرفته است. این محوطه‌ دریاچه‌ای با آبنما و فواره‌های شگفت‌انگیز دارد که هر روز در زمان‌های معین تصاویر جذابی از بازی نور و آب را برای گردشگران زیادی که به برج خلیفه و محوطه‌ی اطراف آن می‌آیند، به نمایش می‌گذارد.

 

موزه آینده

موزه آینده از زیباترین دیدنی‌های دبی و ساختمان منحصربه‌فرد‌ این شهر مدرن است. ساختمان‌ موزه، معماری پیچیده، زیبا و خلاقانه‌ای دارد. نمای بیرونی موزه آینده دبی با طراحی خارق‌العاده خود، چشم هر گردشگری را هنگام تماشا غرق حیرت می‌کند. این موزه جذاب، همان طور که از نام آن پیدا است، با استفاده از فناوری‌های روز دنیا تصویری از آینده بشر را پیش چشم مخاطبان به نمایش می‌گذارد.

جاهای دیدنی دبی

 موزه آینده دبی، ساختمانی بسیار مدرن و عظیم است که آن را در منطقه اقتصادی دبی و در بزرگراه شیخ زائد، در کنار برج‌های بزرگ امارات احداث شده است. این موزه که با نام  "Museum of The Future" در جهان شهرت یافته است، جدیدترین موزه شهر دبی و کشور امارات محسوب می‌شود. موزه آینده در ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۲ یعنی در سوم اسفندماه ۱۴۰۰ در شهر دبی افتتاح شد. هزینه بنا و راه‌اندازی این موزه ۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰ دلار برآورد شده است. موزه آینده در ابتدا با ایده مکانی جهت نمایش آینده به مخاطبان پایه‌گذاری شد. این موزه خارق‌العاده، آزمایشگاهی جهت پرورش ایده‌ها و طرح‌ها در دنیای واقعی است و با تامین مالی و ایجاد بازاریابی برای دستاوردهای اولیه ایده‌ها، بر توانمندی آن‌ها تمرکز می‌کند.

 

اوت لت مال

جاهای دیدنی دبی

یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌ها در سفر به دبی خرید است. در این میان تعداد و تنوع زیاد فروشگاه‌های مختلف می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. اوت‌ لت استورها گزینه‌های قابل توجهی هستند که می‌توانید در آن‌ها خریدی خوب و مقرون به‌ صرفه انجام دهید. مزیت اوت‌لت استورها در این است که می‌توان اغلب مجموعه‌هایی از برندهای مختلف را که در حال حاضر کمی قدیمی شده‌اند و به‌اصطلاح مد روز محسوب نمی‌شوند، با قیمت‌هایی وسوسه‌انگیز و استثنایی خریداری کرد. امروزه اوت‌لت استورها به بخش جدایی‌‌ناپذیر از فرهنگ خرید مردم تبدیل شده‌اند. برخی از اشخاص تنها برای سرگرمی از این مراکز دیدن می‌کنند؛ کما اینکه بسیاری از افراد برای خرید اقتصادی، اوت لت‌ها را برمی‌گزینند. در هر صورت نمی‌توان از رشد روزافزون و اثر زیاد اوت‌ لت استورها بر اقتصاد جهانی چشم‌پوشی کرد.

 

مرکز خرید مرکاتو

جاهای دیدنی دبی

از بهترین مراکز خرید دبی می توان به مرکز خرید مرکاتو دبی (Mercato Shopping Mall) اشاره کرد. این مرکز خرید توسط یکی از بهترین معماران معاصر ایتالیایی به نام دانیل مورلی (Daniele Morelli)، استاد تاریخ هنر و متخصص تاریخ دوره رنسانس، طراحی شده است. بنابراین معمار سعی داشته تا گوشه ای از معماری آن دوره از تاریخ ایتالیا را در نماهای داخلی و بیرونی بنا استفاده کند تا حال و هوای ایتالیای دوره رنسانس را به شما بازدید کنندکان انتقال دهد. بنابراین زمانی که در دبی (شهری با فرهنگ و تاریخ عرب زبان) وارد مجتمع تجاری مرکاتو دبی می شوید، از دیدن حال و هوای ایتالیایی تعجب نکنید.

 

دهکده جهانی دبی

جاهای دیدنی دبی

دهکده جهانی دبی همانند شهرکی است که در آن نماد هایی از کشورهای گوناگون از سراسر دنیا در غرفه هایی به شکل بناهای معروف کشورشان برپا شده است در معرض دید عموم قرار می گیرد . بازدید کنندگان و مسافران از سراسر دنیا بخصوص گردشگران در این دهکده می توانند بسیاری از بناهای مشهور دنیا را از 32 کشور مختلف در شهر دبی را از نزدیک ببینند و با آداب و رسوم و فرهنگ کشورها و بخصوص مردم دبی آشنا شوند و در این غرفه ها که به شکل بناهای مهم کشورها ساخته شده انواع سوغاتی ها و لوازم سنتی مخصوص هر کشوری را خریداری نمایید .

 

ساحل جمیرا

جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی امارات متحده عربی این کشور را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است. ساحل جمیرا دبی به عنوان یکی از شاخص ترین جاذبه های امارات با شن های طلایی، درختان نخل و امکانات تفریحی و رفاهی بی نظیر بهترین گزینه برای استراحت و سپری کردن یک روز خاطره انگیز است.طول این ساحل شگفت انگیز در حدود ۳ کیلومتر می باشد که به سه بخش تقسیم می گردد. اگر قصد شنا کردن و غواصی را دارید بخش غربی و شرقی ساحل جمیرا بهترین انتخاب است. بخش مرکزی نیز مخصوص تفریحات آبی دیگری همچون جت اسکی، اسکی روی آب و … می باشد.

 

اسکای دایو دبی

جاهای دیدنی دبی

دبی شهری مملو از انواع تفریحات و جاذبه های گردشگری است که بعضی از این تفریحات، بسیار هیجانی می باشند. اسکای دایوینگ دبی یا چتربازی دبی یکی از تفریحات پرهیجان است که خیلی ها جرات تجربه کردنش را ندارند؛ اما خبر خوب برای عاشقان پرواز این است که، اسکای دایوینگ در دبی یکی از بهترین و مطمئن ترین جاهایی است که حتما باید آن را تجربه نمایید. یکی از بهترین و ایمن ترین اسکای دایوینگ ها در جهان، اسکای دایوینگ دبی است. اسکای دایوینگ دبی یکی از معتبرترین شرکت های ثبت شده برای آموزش و تجربه این ورزش هیجانی است که زیر نظر مدرسه USPA آمریکا می باشد و افراد می توانند تجربیات لازم را در پریدن از هواپیما و اسکای دایوینگ در بالاترین سطح استاندارد جهانی بیاموزند. همچنین گردشگرانی که علاقه مند به این ورزش هیجانی هستند، می توانند با یک مربی مجرب، آن را تجربه نمایند.

 

شهربازی آی ام جی

جاهای دیدنی دبی

گروه ایلیاس و مصطفی گالاتاری گروهی که سابقه طولانی کارآفرینی را از دهه 1940 دارند، این بار نتیجه تلاش و همکاری خود را در IMG دبی به نمایش می گذارد. آی ام جی، سرزمینی کامل برای تفریح، خرید، فراغت و سرگرمی، مهمان نوازی و صرف غذاست. شهربازی آی ام جی در نهایت توانست در سطح بین المللی عنوان بزرگترین شهربازی سرپوشیده را از آن خود کرد. آی ام جی | IMG نخستین محل سرگرمی مگا تئاتری دبی است و هیجان در 4 بخش مختلف این سرزمین استثنایی به نوعی مختلف و متفاوت است. از این رو، مهمانان زیادی از سرتاسر دنیا برای تفریح و سرگرمی ساعاتی را در شهربازی آی ام جی دبی سپری می کنند و این شهربازی مرکز تفریح داغ و محبوب دبی محسوب می شود.

 

آکواریوم لاست چمبرز

جاهای دیدنی دبی

آکواریم لاست چمبرز دبی بزرگترین و لوکس ترین آکواریوم در امارات متحده عربی است و در هتل آتلانتیس قرار دارد که بازدید از آن برای عموم افراد آزاد است و نیازی به اقامت در این هتل ندارید. 65 هزار موجود زنده دریایی در آن زیست میکنند که این تعداد در بین آکواریوم های خاورمیانه رقیبی ندارد.تونل های شیشه ای ۳۶۰ درجه، این امکان را به شما میدهند تا سفره ماهی ها و ماهی های بزرگ و کوچک را از نزدیک لمس کنید.البته قسمتی هم وجود دارد که اگر علاقه مند باشید میتوانید به ماهی ها غذا بدهید و روز متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

 

مرکز خرید ابن بطوطه

جاهای دیدنی دبی

پس از سفر به دبی اگر به فکر تفریح و یا خرید هستید، می توانید به مرکز خرید ابن بطوطه بروید. فضای این مرکز خرید و طراحی داخلی آن برای ما ایرانیان بسیار آشنا بوده و شاهد در بعضی از نقاط مجتمع خرید، نماهای داخلی شما را به یاد بناهای تاریخی شهرهایی همانند اصفهان بیندازد. مرکز خرید ابن بطوطه دبی جزو بزرگترین مراکز خرید در این شهر است که در خیابان شیخ زاید و در میان دو جزیره پالم جمیرا و پالم جبل علی قرار گرفته است. در نتیجه پس از دیدن این دو جاذبه دبی به راحتی می توانید به خود را به ورودی مرکز خرید برسانید. تنها کافیست که تاکسی یا اوبر بگیرید. به طور دقیق تر اگر بخواهیم موقعیت این مجتمع خرید را اعلام کنیم، باید بگوییم که به منطقه ۶ در روستای جبل علی (Jebel Ali Village) بروید.

 

خیابان السیف دبی

جاهای دیدنی دبی

در اوایل دهه 1900، خیابان السیف دبی یک منطقه تاریخی بود، اما این خیابان تبدیل به مکانی دوست داشتنی برای وقت گذراندن شده است و به سرعت در حال تبدیل شدن به 500 مغازه و رستوران مورد نیاز برای گردشگران است. این خیابان همچنین دارای فضاهای بیرونی برای نمایش فرهنگی و موسیقی و سایر جاذبه‌ ها وجود دارد. مرکز خرید السیف در ابوظبی یکی از محبوب ترین مقاصد خرید در پایتخت است. این مرکز خرید، خانه طیف وسیعی از برندهای محبوب و خاص است که مطمئناً حتی برای خرده ‌فروشی‌ های شما نیز پاسخگو هستند. این مرکز خرید دارای لوازم الکترونیکی، محصولات بهداشتی یا لوازم جانبی است. این مقصد مورد علاقه افرادی است که عاشق خرید کردن هستند، این مرکز دارای یک بازار خیابانی در فضای باز با الهام از دریای مدیترانه است.

 

مرکز تجارت جهانی

جاهای دیدنی دبی

مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Centre )مجتمعی چندمنظوره برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها است. با بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی، این مجموعه بزرگ شامل ۲۱ تالار و بیش از ۴۰ اتاق ملاقات در سه طبقه می‌شود. سالانه بیش از ۵۰۰ رویداد در این مرکز برگزار می‌کنند. سفارت‌های ایتالیا، ترکیه، سوئیس و ژاپن نیز در طبقه ۲۸‌‌ام ساختمان جای گرفته ‌اند. 

 

مرکز خرید وافی

جاهای دیدنی دبی

مرکز خرید وافی شامل ۳۵۰ فروشگاه منحصربه‌فرد می‌شود و به‌عنوان یکی از مقاصد خرید و جاذبه های گردشگری دبی، تجربه‌ای عالی از خرید را به گردشگران عرضه می‌کند. آنچه این مرکز خرید را از دیگر مراکز متمایز کرده، کلکسیون گسترده‌ای از آثار هنری است. این آثار از هنر مدرن و میراث فراعنه الهام گرفته‌اند و در سراسر این مرکز در معرض دید عموم قرار دارند. شما حتی می‌توانید از گالری‌ها اثر دلخواه خود را خریداری کنید. این آثار متعلق به هنرمندان بین‌المللی و محلی هستند.

 

مسجد ایرانیان

جاهای دیدنی دبی

دبی هم مانند سایر شهرهای اسلامی مساجد متعددی دارد که از جاذبه ‌های گردشگری دبی می‌باشند. مسجد ایرانیان در سال 1979 میلادی توسط چند تاجر ایرانی در شهر دبی ساخته شده است. مساحت ساختمان اصلی مسجد 2500 متر مربع است که شامل بخش‌های عرضه محصولات فرهنگی، کتابخانه، مهدکودک و شیرخوارگاه قرآنی است. ظرفیت این مسجد حدود 650 نفر است و پذیرای شیعیان ایرانی، عرب، هندی و سایر کشورهای جهان است. در کتابخانه این مسجد 14 هزار کتاب نگه‌داری می‌شود و به زبان‌های مختلف عربی، فارسی، انگلیسی و غیره هستند. کتابخانه این مسجد فضای مناسبی را به منظور مطالعات دینی و مذهبی فراهم کرده است.

 

مرکز خرید مرکاتو

جاهای دیدنی دبی

سال‌ها است که مراکز خرید بخش مهمی از جاهای دیدنی دبی را تشکیل می‌دهند. در این میان مرکز خرید مرکاتو اولین مرکز خرید تفریحی در خاورمیانه و کشور امارات است. با توجه به سبک معماری رنسانس، این مرکز چهره شهرهای مدیترانه را در دوران رنسانس اروپا به تصویر می‌کشد. مرکاتو در منطقه‌ مسکونی «جمیرا» واقع شده است و با خیابان‌های سنگ‌فرش و برندهای برتر بین‌المللی، تجربه‌ یک خرید رویایی را برای شما به ارمغان می‌‌آورد.برای دسترسی به مرکز خرید مرکاتو می‌توانید از هر نقطه شهر تاکسی بگیرید؛ برای برگشت نیز صفی از تاکسی‌ها در ورودی واقع شده است. اتوبوس‌های شماره ۸، ۸۸ و C10 نیز در ایستگاه‌های خیابان ساحلی جمیره توقف دارند. همچنین نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مرکاتو، ایستگاه تجارت جهانی است که حدود پنج تا هفت دقیقه تا مقصد فاصله دارد. 

 

باغ گل یا باغ معجزه

جاهای دیدنی گرجستان

باغ معجزه دبی یکی از بزرگ ترین باغ های گل در جهان است. شاید تصور کنید در یک شهر با آب و هوای گرم چگونه گل های مختلف رشد می کنند؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که بیشتر گل های استفاده شده در باغ گل دبی، سازگار با محیط و آب و هوای شهر دبی هستند. از نکته های مهم درباره باغ گل معجزه دبی، ثبت شدن آن در کتاب رکورد گینس به عنوان بزرگ ترین باغ گل دنیا است.

 

لگولند

جاهای دیدنی دبی

لگولند دبی، سرزمین جادویی که با لگو های رنگی احاطه شده است و در سال ۲۰۱۶ افتتحاح شد. لگولند دبی از معروف ترین و شناخته ‌شده ‌ترین پارک های تفریحی و گردشگری دبی به شمار می رود. این پارک دارای ۱۵۰۰۰ سازه متشکل از بیش از ۶۰ میلیون لگو، دارای بیش از ۴۰ بازی تعاملی، نمایش و جاذبه های گردشگری است. این پارک، اولین و بزرگترین لگو لند در خاورمیانه و هفتمین لگو لند در جهان می باشد. مخاطب این پارک، بیشتر خانواده هایی با فرزندان بین ۲ تا ۱۲ سال می باشند. در این پارک سرگرمی ها و بخش های متفاوتی نظیر پارک آبی، سینما ۴ بعدی، ماشین های پدالی و … وجود دارند، که می توانند به خوبی کودکان و بزرگسالان را سرگرم کنند. یکی از قسمت های جذاب لگو لند دبی، قسمت مینی لند آن است که در این قسمت، اماکن معروف دنیا مانند برج خلیفه، با دقت و ظرافت بسیاری توسط لگو های کوچک ساخته شده اند. این مینی لند، اولین مینی لند سرپوشیده ی دنیا است.

 

پارک آبی آکواونچر

جاهای دیدنی دبی

پارک آبی آکوا ونچر در اصل متعلق به هتل آتلانتیس دبی است. آتلانتیس از شناخته شده ترین هتل های دبی و یکی از لوکس ترین هتل های این شهر است. هتلی که معماری خاص و زیبایی آن توجه هر گردشگری را به خود جذب می کند. پارک آبی آکوا ونچر که گاها به آن پارک آبی آتلانتیس می گویند به اندازه ای زیبا بزرگ و مدرن است که اصلاً حس پارک تفریحی را به شما نخواهد داد و بیشتر شبیه این است که وارد شهری کوچکی مانند ونیز شده اید که اطراف آن را آب گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر