آشنایی با 10 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم | 10 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم + عکس

10 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم | معرفی 10 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم

جزیره زیبای قشم پر از زیبایی و شگفتی است و همینطور بهترین مقصد برای سفر. به همین منظور ویکی گردی 10 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم را در این مقاله به شما معرفی کرده است.

جاهای دیدنی قشم
ویکی گردی:

قشم دارای جاذبه های طبیعی و بکر بسیار زیادی است که در دنیا معروف است به عجایب هفتگانه. جاهای دیدنی قشم بسیار زیاد هستند اما اصلا نگران نباشید. ویکی گردی در این مقاله 10 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم را برای شما جمع آوری کرده است. جاهای دیدنی قشم برای سفر در فصل های پاییز و زمستان بی نظیر هستند. آب و هوای این جزیره در نیمه دوم سال شما را شگفت زده خواهد کرد.

غار خربس

جاهای دیدنی قشم

کی از پدیده‌های جالب و شگفت انگیز دوره‌های زمین‌شناختی هستند. غار زیبای خربس که نمونه‌ای از این پدیده‌های طبیعی است؛ در پانزده کیلومتری قشم، در سمت راست جاده قشم به روستای خربس و روستای رمچاه قرار دارد.در دل ارتفاعات روستای خربس، آثاری از معماری صخره‌ای دیده می‌شود که به عقیده برخی از محققین، نیایشگاه پیروان مهرپرستی و یا پرستشگاه آناهیتا (خدای آب) بوده است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به خاطر موقعیت جغرافیایی و اقلیم خاص، دارای تاریخ پرفراز و نشیب و جالبی است. در جای ‌جای این خاک، آثار و دیدنی‌های بی‌نظیری وجود دارد که اکثر آن‌ها برای مردم ایران ناشناخته هستند. یکی از این مکان‌های دیدنی و زیبا و تأمل‌برانگیز غار خربس در جزیره قشم است که با معماری صخره‌ای و عالی خود، گوشه‌ای از تاریخ این مرز و بوم را روایت می‌کند.

 

دره ستارگان

دره ستارگان از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی به حساب می‌آید که در فهرست عجایب هفت‌گانه قشم قرار دارد و با قدمتی بیش از دو میلیون سال، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این دره که تعداد نمونه‌های مشابه آن در دنیا زیاد نیست، یکی از جاذبه‌های اسرارآمیز و جالبی است که شامل مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند می‌شود.

جاهای دیدنی قشم

این پدیده طبیعی در اثر فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی، آب‌های سطحی و تندبادها شکل گرفته‌ است و لایه و حفره‌های متعددی در درون هر ستون این دره وجود دارد که هوا به‌راحتی به درون آن‌ها نفوذ می‌کند. همین ویژگى‌های دره ستارگان باعث شده است که این دره به‌عنوان بخشى از ژئوپارک قشم در میراث یونسکو ثبت شود.

 

جنگل حرا

جاهای دیدنی قشم

جنگل حرا ساختار گیاه شناسی و زیست شناسی خاصی دارد و این یکی از ویژگی‌های مهم جنگل حرا است.طبق افسانه‌های قدیمی گیاه حرا از اشک چشم آدم روییده است و دلیل آن هم روییدن و رشد کردن گیاهان آن منطقه در آب شور است.جنگل حرا را با نام جنگل دریایی نیز می‌شناسند زیرا گیاه حرا با آب های شور سازگاری دارد چون می‌تواند آب شور را تصفیه کند و از آن برای رشد خود استفاده کند. در واقع پوست درختان خاصیت تصفیه کنندگی دارد، یعنی پوست درختان آب شور را به آب شیرین تبدیل می‌کنند. لازم به ذکر است که وسعت جنگل دریایی حرا حدودا ۹۰۰۰ هکتاراست. هم چنین این جنگل دریایی با امتدادی حدودا ۱۵۰ کیلومتری بخش بیشتری از جنگل حرا قشم را تشکیل داده است.جالب است بدانید که این گیاهان دارای گلبرگ‌های چند میلی متری هستند و هم چنین گل‌های آن ها اندازه کوچکی دارند.گیاه حرا بسیار شگفت انگیز است زیرا دانه های این گیاه روی درخت می‌روید و به نهال تبدیل می‌شود، سپس بر روی زمین افتاده و به درختی مستقل تبدیل می‌شود.

 

جزیره ناز

جاهای دیدنی قشم

جزیره ناز قشم یکی از جاذبه های زیبای استان قشم به شمار می رود که باریکه ای است از شن های زیبای درخشان که سه صخره ی بیرون آمده از آب را برای مدتی به قشم وصل می کند، این مکان دیدنی دریک کیلومتری ساحل در استان هرمزگان در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، مکانی که جاده ساحلی جنوبی قرار دارد و کمی مانده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار گرفته است و به نوعی به عنوان جزایر هفتگانه قشم معروفی می باشد.برای دیدین این جزیره ی زیبا باید منتظر جزر و پایین آمدن آب دریا بمانید و به ساعات جزر آب توجه داشته باشید . این منطقه نقش مهمی را در اقتصاد ایران ایفا می کند و همچنین دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری می باشد. در اینجا می توانید از سکوی صخره ای که چشم انداز متفاوتی از طبیعت دارد، تنگه هرمز، جزیره لارک و ساحل قشم دیدن کنید.

 

تنگه چاهکوه

جاهای دیدنی قشم

تنگه چاهکوه هرمزگان، یکی از عجایب هفتگانه ای است که در جزیره قشم واقع شده است. این دره در 70 کیلومتری قشم، بخش شهاب و در نزدیکی روستای چاهوی شرقی قرار گرفته است. این تنگه در ابتدا کوهی بسیار بزرگ بر اثر زمین لرزه به بخش های مختلفی تقسیم شده است. پس از گذشت چند سال، با فرسایش سنگ ها، دیواره های صخره تشکیل شدند که سبب به وجود آمدن تنگه چاهکوه جزیره قشم شده است.

 

دره سکوت

جاهای دیدنی قشم

پس از گشت‌وگذار در جزیره هرمز به دره سکوت، دره‌ای مسحورکننده با چشم‌اندازهایی بی‌بدیل می‌رسید. شما از میان کوه‌هایی رنگی عبور می‌کنید و انرژی ساطع از سنگ‌های نمک تا مدت‌ها با شما خواهد ماند. از آنجائیکه نمک خاصیت جذب امواج را دارد به همین دلیل در این منطقه میزان نویز بسیار پایین است. دره سکوت را با نام دره انرژی و دره نمک تبر زن نیز می‌شناسند که دلیل آن سختی سنگ‌های نمکی است که در گذشته با تبر آن‌ها را برای استفاده از بدنه کوه جدا می‌کردند. در نزدیکی دره سکوت، غار مراقبه در میان کوه‌هایی با اشکال گوناگون دیده می‌شود که دیدن آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

غار نمکدان

جاهای دیدنی قشم

غار نمکدان یک غار چندین ساله نمکی است که بر روی یک کوه گنبدی و در فاصله 90 کیلومتری در جنوب غربی جزیره قشم واقع شده. این غار هیجان انگیز با ارتفاع 237 متری از سطح دریا قرار دارد. خوب است بدانید که این غار خارق العاده با نام گنبده نمکی شناخته می شود. از دیگر نام های این غار می توان به غار نمکی قشم 3N  و غار سه مرد برهنه اشاره نمود.یکی از دلایل محبوبیت و شهرت این غار، طول 6400 متری اش است که در جهان با عنوان طولانی ترین غار جهان شناخته می شود. غار نمکی قشم علاوه بر اینکه یک جاذبه طبیعی و دیدنی است، قدمتی 570 ساله دارد و از لحاظ تاریخی و باستان شناسی بسیار مورد اهمیت قرار دارد. در واقع گفته می شود که سن نمک های موجود در این غار مربوط به دوره کامبرین است و قدمت بسیاری دارد.

 

سد گوران

جاهای دیدنی قشم

در ۷۸ کیلومتری جزیره زیبای قشم، سدی تاریخی‌ به نام گوران قرار دارد که کارشناسان عقیده دارند که پی نخستین این سد ، متعلق به دوره هخامنشیان و تاج آن نیز مربوط به دوره ساسانیان می باشد.با توجه به ارزش بالای آب شیرین در جزیره قشم ، از دیرباز ، اهالی این جزیره ، استفاده بهینه از این مایه حیاتی را الگوی زندگی خود قرار داده اند. نمونه آن را می‌توان در سد تاریخی پی پشت که دریچه و حوضچه آن، بر جای مانده از دوران حکومت ساسانیان است، به خوبی مشاهده نمود. سد تاریخی گوران در روستای جذاب گوران واقع شده و روستای گوران نیز در ساحل شمالی جزیره قشم و در ۸۰ کیلومتری این شهرستان و در منتهی الیه غربی جنگل حرا قرار دارد. گوران، روستایی از توابع بخش شهاب شهرستان قشم در استان هرمزگان است. گفته می شود نام گوران از کلمه گبران گرفته شده که به احتمال زیاد محل سکونت زرتشتیان بوده است.

 

دره تندیس ها

جاهای دیدنی قشم

قشم یکی از زیباترین جزایر ایرانی خلیج فارس است. این جزیره نخستین ژئوپارک خاورمیانه به شمار می‌رود و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فردی در آن وجود دارند. دره تندیس‌ها یکی از دیدنی های قشم است که به‌دلیل وجود سنگ‌هایی با شمایل مجسمه، مشهور شده است. هر سال، گردشگران بسیاری برای بازدید از این دره و پدیده‌های رسوبی آن به قشم سفر می‌کنند؛ دره ای که شباهت زیادی به دره ستارگان دارد. جالب است بدانید که در گذشته‌های دور در این دشت خشک و ترک خورده، دریا وجود داشت و موجودات زنده در آن زندگی می‌کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر