آشنایی با 10 تا از بهترین مکان های پاییزی | 10 تا از بهترین مکان های پاییزی + عکس

10 تا از بهترین مکان های پاییزی | معرفی ده تا از بهترین مکان های پاییزی

در پاییز با تغییر رنگ برگ های درختان جلوه دیگری از طبیعت را می توان مشاهده کرد. این فصل یکی از بهترین زمان های ممکن برای سفر است. اگر قصد سفر در این روزهای پاییزی زیبا را دارید ویکی گردی 10 تا از بهترین مکان های پاییزی را به شما معرفی کرده است.

مکان های پاییزی
ویکی گردی:

 دسترسی به بهترین مکان های پاییزی برخلاف تصور عامه مردم در ایران سخت نیست و می توان با شناختن بهترین مکان های پاییزی سفری هیجان انگیز را تجربه کرد.فصل پاییز، فصل مورد علاقه بسیاری از سفر دوستان و گردشگران است. بسیاری از گردشگران و توریست ها، فصل پاییز را برای سفرهای خود انتخاب می کنند؛ چراکه در بهترین مکان های پاییزی، جهانی از رنگ ها و آب و هوایی دلچسب منتظرشان است. پس برای آشنایی با بهترین مکان های پاییزی با ویکی گردی همراه شوید.

ماسال

بهترین مکان های پاییزی

شهر ماسال به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌های تالش و از سمتی مقابل دریای خزر منطقه‌ای کاملاً بکر و خاص است که آب و هوای معتدل و مرطوبی نیز دارد. ماسال از نظر ارتفاع بعد از شهر رودبار، مقام دوم را در استان گیلان دارد و این شهر 44 متر از سطح دریا بالاتر است. ماسال به دو بخش ماسال و شاندرمن تقسیم می‌شود. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر ماسال رودخانه‌های زیبای آن هستند که جذابیت منطقه را صد چندان کرده‌اند. رودخانه‌ی خالکایی در بخش ماسال و رودخانه‌ی مرغک در شاندرمن از کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرند و در سراسر طول سال خروشان و پر آب هستند.

 

جاده چالوس

شهر چالوس از دیدنی ترین شهرهای شمال کشور است. علاوه بر این، جاده چالوس معروف ترین و البته، دیدنی ترین جاده ایران در تمام فصول است. مهم ترین دلیل انتخاب جاده چالوس به عنوان بهترین مقصد پاییزی، تنوع رنگ ها در دل این جاده است. مطمئن باشید، زیبا ترین تصویر پاییزی تمام عمرتان را در جاده چالوس خواهید دید.

بهترین مکان های پاییزی

 دلیل دوم سفر به چالوس در پاییز، تنوع آب و هوایی این جاده است. نه تنها بارش باران و برف از جذابیت های جاده چالوس در پاییز است؛ بلکه در ارتفاعات این جاده می توانید تصویری حیرت انگیز از دره ای غرق در مه را ببینید.

 

جاده هراز

مکان های پاییزی

جاده هراز از دیگر مسیرهای دسترسی تهران به استان مازندران محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، سه مسیر اصلی دسترسی به استان مازندران وجود دارد. برای دسترسی به جاده هراز از تهران باید خودتان را به رودهن برسانید. از رودهن وارد یک دوراهی می‌شوید. مسیر سمت چپ شما را به‌سمت هراز هدایت می‌کند و مسیر سمت راست به‌سمت فیروزکوه می‌رود. از مازندران نیز باید به بخش جنوبی آمل بروید و خودتان را به ورودی جاده هراز برسانید.

 

فیلبند

بهترین مکان های پاییزی

در شمال ایران، دهکده ی باورنکردنی و زیبای فیلبند قرار دارد. فیلبند با ارتفاعی بیش از 2300 متر از سطح دریا، به عنوان بام مازندران شناخته می شود. جذابیت فوق العاده فیلبند این است که این روستای شگرف به طور معمول توسط ابرهای سفید پوشیده شده است. بهترین زمان برای سفر به فیلبند، نیمه دوم سال به خصوص فصل پاییز می باشد. هوای این منطقه در پاییز، کم نظیر و تراکم ابرها در بهترین حالت خود می باشد. به همین خاطر فیلبند را در لیست بهترین مقصدهای پاییزی قرار داده ایم.

 

آلاشت

بهترین مکان های پاییزی

سی و نه کیلومتر مانده به شهرستان سوادکوه، ییلاق جادویی آلاشت قرار دارد. آلاشت یک سرزمین رویایی و از جمله جاهای دیدنی سوادکوه در فصل پاییز است. مه چنان دور تا دور آلاشت پیچیده که انگار قصد دارد آن را از شر دیو و دود محافظت کند. آلاشت روستایی کوچک با کوچه پس‌کوچه‌های تنگ و سنگفرش و البته سبزِ سبز، خانه‌های خشتی و شیروانی‌های چوبی است که از همان نگاه اول دلربایی کرده، این منطقه زیبا را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی مازندران در فصل پاییز کرده‌اند.

 

ناهارخوران

مکان های پاییزی

ناهار خوران در استان گلستان ایران است؛ مکانی به زیبایی و نیکویی، برازنده این استان زیبا بوده و یکی از مقصدهای بکر طبیعت گردی ایران به شمار می رود.جنگل ناهار خوران، بیش از 300 هکتار وسعت دارد و درختان تنومند و سرو قامتی دارد که پاییز هزار رنگ را به خوبی در آن می توان احساس کرد و سلفی های به یاد ماندنی گرفت.

 

جنگل گیسوم

مکان های پاییزی

جنگل‌های گیسوم در میان روستایی به همین نام قرار دارد. گیسوم روستایی ست از توابع بخش اسالم شهرستان تالش که در استان گیلان واقع شده است. جنگل گیسوم پوشش گیاهی بی‌نظیری در خود دارد. گیسوم در پاییز زرد پوش می شود و یک لوکیشن عالی برای عکاسی و ساختن روزی شاد برای شما و همسفرهای‌تان فراهم می کند پس علاوه بر مکان های پاییزی دیگر به گیسوم هم نگاه ویژه تری داشته باشید.

 

بهشت گمشده

بهترین مکان های پاییزی

منطقه ییلاقی بهشت گمشده یا تنگ بستانک در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت استان فارس قرار گرفته است . این منطقه دیدنی که زیبایی درختان انبوه و رودخانه های پرآبش، چشم هر بیننده ای را می نوازد از مناطق حفاظت شده استان فارس است. این محدوده حفاظت شده 15 هزار و 324 هکتار مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1700 تا 3700 متر است. آبشار، کوچه باغ های روستایی، جنگل دیدنی و دریاچه سد در کنار هم، این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق در پاییز تبدیل نموده است.

 

دریاچه الندان

بهترین مکان های پاییزی

دریاچه الندان یا به گویش بومیان محل «آب‌بندان پله ازنی» از خاص‌ترین و شگفت‌انگیزترین دریاچه‌های ایران و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی‌ مازندران است. دریاچه‌ای طبیعی با قدمت ۲٫۵ میلیون سال و متعلق به عصر کواترنری زمین‌شناسی که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسید. اگر در پاییز رهسپار دریاچه الندان شوید؛ نمایش دلفریب‌تری از شگفتی‌های طبیعت را مشاهده خواهید کرد. رشد درختچه‌های ولیک، ازگیل و تلکا در اطراف این دریاچه، تصویر پاییزی و رنگارنگ دریاچه الندان را تکمیل می‌کند و مهمانان این فضا را به تناول میوه‌های جنگلی فرا می‌خواند.

 

قلعه رودخان

مکان های پاییزی

قدمت قلعه رودخان 2هزار سال است و مناظر و طبیعت اطراف آن در پاییز بیش از هر فصلی دیدنی می‌شود.قلعه رودخان یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی گیلان است که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از دور و نزدیک است. این قلعه که در سال 1830 میلادی (1208-1209 هجری شمسی) توسط یک پژوهشگر لهستانی کشف شد، در سال 1354 هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.همچنین جاذبه های گردشگری اطراف این قلعه به جذابیت سفر به قلعه رودخان می افزاید.

 

باغ گیاه شناسی

مکان های پاییزی

در شهر شلوغ و آلوده تهران، کجارو جایی سرسبز و پر سکوت را سراغ دارد که با رفتن به آن اوقاتی فراموش‌نشدنی را تجربه خواهید کرد. این مکان باغ گیاه شناسی ملی ایران (باغ گیاه‌ شناسی تهران) نام دارد. باغی که در محیط آرامش‌بخش و زیبای آن، ضمن گشت‌وگذار و تفریح با انواع گل‌ها و گیاهان بومی ایران و جهان آشنا می‌شوید. این باغ بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه و یکی از ۱۰ باغ برتر دنیا محسوب می‌شود که در مراتع پارک چیتگر در غرب تهران احداث شده است.

آدرس باغ گیاه شناسی: استان تهران، تهران، اتوبان تهران ـ کرج، خروجی پیکانشهر، آزادشهر، بیست متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاهشناسی ملی ایران.

تجربه متفاوت شما از سفر در پاییز چیست ؟ شما کدام یک از پیشنهادات ویکی گردی را برای سفر انتخاب می کنید ؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر