بازار فلافل اهواز کجاست ؟ | اطلاعات کامل بازار فلافل اهواز

معرفی بازار فلافل اهواز | گردشی در بازار فلافل اهواز

شاید تاکنون بارها نام محله لشکرآباد اهواز را شنیده باشید. یکی از مشهورترین و البته پرطرفدارترین محلات شهر اهواز بدون شک و با اختلاف، محله لشکرآباد است. نام قدیمی این محله رُفَیش بوده است. لشکرآباد جزو قدیمی‌ترین محله‌های استان خوزستان بوده که در ساحل غربی رود کارون واقع شده است. دانشگاه شهید چمران نیز در محله لشکرآباد قرار دارد. امروز، ویکی گردی قصد دارد تا شما را با این جاذبه وسوسه برانگیز آشنا کند.

خیابان لشکراباد
ویکی گردی:

بازار فلافل اهواز، خیابانی پر از رنگ و بوی متنوع از غذاهای بومی خوزستان است. همه ی ما می دانیم یکی از قسمت‌های لذت‌بخش و خاطره‌انگیز سفرها، خوردن غذاهای مخصوص شهرهای مختلف است و بسیاری از توریست‌ها و گردشگران در سفرهای خود به هر شهری برای یکبار هم که شده غذای محلی آن شهر را امتحان می‌کنند. یکی از این شهرها، اهواز است که غذاهای آن در ایران معروف است و بازار فلافل اهواز نیز یکی از محبوب ترین مکان ها برای امتحان کردن غذاهای لذیذ جنوب است.فلافل نیز یکی از طرفدارترین غذاهای اهواز است که به دلیل استقبال نه تنها مردمان این شهر بلکه توریست‌های خارجی؛ یک خیابان فقط به فروش فلافل اختصاص یافته است و اکثریت آن را با نام بازار فلافل اهواز می شناسند.

خیابان لشکراباد

معرفی خیابان لشکرآباد اهواز

در خیابان انوشه واقع در محله عرب‌نشین اهواز، بازاری وجود دارد که به «بازار فلافل اهواز» یا «لشکرآباد» معروف است و دو طرف آن از صدها مغازه فلافل فروشی تشکیل شده است. به محض ورود به لشکرآباد بوی فلافل، کپه، سمبوسه و غذاهای دیگر وسوسه‌تان می‌کند تا به سمت یکی از فلافل فروشی‌ها رفته و از طعم فلافل‌های داغ همراه با انواع ترشی لذت ببرید. فرقی نمی‌کند که چه‌قدر به فلافل یا حتی غذاهای تند، علاقه‌دارید؛ وقتی وارد خیابان لشکرآباد می‌شوید، خیلی احتمال کمی وجود دارد که بتوانید در مقابل آن‌همه طعم و رنگ بی‌نظیر مقاومت کنید.مغازه‌های این خیابان به صورت سلف سرویس هستند و مشتریان میتوانید هر چقدر که دلشان می‌خواهد از غذاها و ترشی‌ها بخورند. یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته لشکرآباد رفتار محترمانه فروشندگان آن است به طوریکه بعد از اینکه مشتری غذای خود را تمام کرد، بر اساس چیزی که خود مشتری بیان می‌کند از او وجه را دریافت می‌کنند. علاوه‌بر فلافل، در خیابان لشکرآباد، می‌توانید غذاهای جنوبی دیگری مثل سمبوسه، کلمپه و شیرین‌های جنوبی را هم پیدا کرده و هرچه‌قدر که ‌می‌خواهید از طعم بی‌نظیر ان‌ها لذت ببرید.

خیابان لشکراباد

شاید نیازی به گفتن نباشد، اما همه ایرانی‌ها، اهواز را به‌عنوان یکی از شهرهایی می‌شناسند که زیست شبانه بسیار جذابی دارد و همه تفریحات آن، شب‌ها رنگ‌وبوی دیگری به خود می‌گیرد. این یعنی، اگر می‌خواهید به خیابان لشکرآباد بروید، حتما ساعت‌های آخر شب را انتخاب کنید، تا هم بتوانید از غذاهای خوشمزه این خیابان استفاده کنید و هم از شلوغی این خیابان اذیت نشوید.اما در کنار همه این‌ها، یکی دیگر از ویژگی‌های بازار لشکرآباد اهواز، که گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند برخورد خوب و خونگرم فروشنده‌های این خیابان است. همین مسئله باعث می‌شود تا علاوه‌بر لذت چشیدن غذاهای خوشمزه جنوبی، لحظات شیرین و خاطره‌انگیزی را هم در کنار عزیزانتان سپری کنید و حسابی خوش بگذرانید.

تاریخچه لشکرآباد اهواز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر ساکنان محله لشکرآباد، عرب‌های خوزستان هستند و تقریبا همه آن‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند. اما این همه ماجرا نیست. وقتی سرگذشت این محله جذاب را بدانید، احتمالا غذاهای آن، عطر و طعم دیگری به خود خواهد گرفت.اگرچه محله لشکرآباد، امروزه به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌های اهواز شناخته می‌شود و درآمد زیادی را هم برای ساکنان خود به ارمغان آورده است. اما در گذشته، این منطقه، یکی از محله‌های محروم اهواز محسوب می‌شده است و افرادی در این محله زندگی می‌کردند که از سطح رفاه مناسبی برخوردار نبودند.به مرور زمان، همین افراد تصمیم گرفتند برای بهبود وضعیت معیشتی خود و خانواده‌شان، دست به فروش فلافل بزنند و آنچه که امروز در اهواز، به بهشت شکموها و علاقه‌مندان به شکم‌گردی تبدیل شده، حاصل دست‌رنج و تلاش این افراد است.می‌توانیم بگوییم محله لشکرآباد، یکی از زنده‌ترین خیابان‌ها و کوچه‌های ایران است که به‌صورت ۲۴ ساعته از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. تاریخچه این محله به ما نشان می‌دهد که این خیابان، هم زنده است و هم زندگی می‌بخشد.

خیابان لشکراباد

در خیابان انوشه لشکرآباد اهواز و در هر دو سمت خیابان دکه‌هایی وجود دارد که درون آن‌ها جوانان پرشور اهوازی با شوق و ذوق فراوان به مشتریان خود سرویس می‌دهند. طعم فلافل‌هایی که در این منطقه وجود دارد، انگار با تمامی ایران متفاوت است. مشتریان هم برای سفارش دادن لحظه‌شماری می‌کنند.مردم جنوب کشور، به خصوص استان خوزستان همواره خونگرمی و میهمان‌نوازی خود را ثابت کرده‌اند. وارد این استان که شوید، مطمئنا متوجه این موضوع خواهید شد. شما به هر مکانی در شهر اهواز بروید، بهترین برخورد ممکن را با شما خواهند داشت. البته غیر از این هم از مردم استان خوزستان انتظار نمی‌رود. سفر به شهر اهواز و بازدید از محله لشکرآباد بسیار لذت‌بخش و شیرین خواهد بود. علاوه بر وجود فلافلی‌های مختلفی که در این محله وجود دارد، شما می‌توانید با حضور در لشکرآباد از فضای دلنشین این محله، موسیقی جنوبی و حال و هوای خوش آن نیز نهایت لذت را ببرید. اگر به شهر اهواز سفر کرده‌اید و به محله لشکرآباد سر نزده‌اید، در سفر بعدی خود حتما یک شب را در این محله بزرگ و زیبا سپری کنید.

خیابان لشکراباد

پیشنهاد ما :

-به علت هوای گرم این منطقه در فصول بهارو تابستان.،بهترین زمان سفر به این بخش از جنوب کشورمان، فصل های پاییز و زمستان است. البته که در بهار هم مقداری هوا خنک خواهد بود.

آدرس خیابان لشکرآباد اهواز : ایران، استان خوزستان، اهواز، خیابان انوشه، روبه‌روی دانشگاه شهید چمران.

بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • شوشترى

    فقط يكبار سربزنيد
    عالى هست