معرفی جاهای دیدنی رامسر | دیدنی های زیبای رامسر

جاهای دیدنی رامسر | عکس جاهای دیدنی رامسر

جنگل های سرسبز و مناطق ییلاقی از جاهای دیدنی رامسر هستند که آن را به یکی از زیباتری شهر های شمالی ایران تبدیل کرده اند.

جاهای دیدنی رامسر
ویکی گردی:

رامسر یکی از شهر های شمالی ایران است که به واسطه طبیعت بکر و زیبایش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد طوری که می توان آن را یکی از زیباترین شهرهای توریستی ایران نام برد. جاهای دیدنی رامسر به قدری متنوع هستند که حتی اگر چندین هفته هم در این شهر بمانید باز هم تعدادی از آنها از دستتان در می روند! فراوان بودن جاهای دیدنی رامسر به این دلیل است که در بهترین موقعیت جغرافیایی از کشور قرار گرفته است. ما در این مقاله با معرفی معروف ترین جاهای دیدنی رامسر، سعی کرده ایم شما را تا حدی با آنها آشنا کنیم

جواهرده 

منطقه ییلاقی جواهرده در شهرستان رامسر استان مازندران واقع شده و در حدود 27 کیلومتر با این شهرستان فاصله دارد. این روستا تقریبا در فاصله 2000 متری از سطح دریا و ضلع جنوب غربی رامسر قرار گرفته است. برای اینکه به این روستای دیدنی و جذاب سفر کنید، باید بعد از رسیدن به میدان شهید رجایی رامسر، به سمت جنوب حرکت کرده و بعد عبور از سه راه فلسطین، مسیر جاده جواهرده را در پیش بگیرید. بعد از یک ساعت رانندگی در مسیر جذاب و رویایی جاده جواهرده، وارد این روستای سرسبز خواهید شد.

جاهای دیدنی رامسر

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه مازندران در سمت شرق کتالم قرار گرفت، آن هم نه روی زمین پست که بر بالای بلندای کوهی که آن را مارکوه می نامند. در واقع، قلعه مارکوه مازندران بخاطر جایگیری بر فراز این کوه، گویی نام آن را هم به امانت گرفته است. اما جالب تر اینکه در این ناحیه انگار مارکوه نام برگزیده ای هست که نه تنها قلعه و کوه نام آن را یدک می کشند، بلکه نام روستایی که در دامنه شمالی کوه قرار دارد نیز به مارکوه شهره است. برخی بر این باورند که چون مارها در این کوه و اطراف آن زیاد عبور داشته اند و از طرفی بخاطر گویش محلی، بکار بردن کلمه مار رایج بود، لذا مارکوه را بر این کوه، روستا و قلعه نام نهاده اند.

جاهای دیدنی رامسر

بوستان جنگلی صفا رود

شما می‌توانید حین سفر به جواهرده، در طول مسیر، از بوستان جنگلی صفارود رامسر نیز بازدید کنید. این پارک جنگلی زیبا و سرسبز که جزء جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌آید، در ۹ کیلومتری جاده جواهرده قرار گرفته است. نام اینجا از رودی گرفته شده که داخل همین پارک جریان دارد. این منطقه را نیز همانند جواهرده، به آب معدنی منحصر به فرد و چشمه‌هایی به زلالی اشک چشم می‌شناسند. ایام تعطیلات و مخصوصا در روز طبیعت، بسیاری از خانواده‌ها اینجا کنار هم جمع می‌شوند تا از طبیعت لذت ببرند.

جاهای دیدنی چالوس

گرسماسر

روستای گرسماسر یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مشهور استان مازندران است. این روستای ییلاقی دارای آب‌وهوای خنک و مطلوبی است. طبیعت بکر این روستا به قدری زیبا و مسحورکننده است که شما دوست دارید ساعت‌ها در میان دشت‌های سرسبز، چشمه‌های روان و کوه‌های بلند این روستا قدم بزنید و از دیدن مناظر تماشایی گرسماسر لذت ببرید و آرامش کسب کنید. برای رفتن به این روستای ییلاقی خوش ‌آب‌وهوا بایستی از پیچ‌وخم‌های جنگل زیبای دالخانی عبور کنید تا به عقیق سبز رامسر برسید.

جاهای دیدنی چالوس

عمارت کاخ مرمر

کاخ سلطنتی یا کاخ مرمر رامسر یکی از نفیس‌ترین آثار دوران پهلوی در شمال ایران است. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در سال ۱۳۱۶ به بهره‌برداری رسید و تا انقلاب سال ۱۳۵۷ به عنوان اقامتگاه خانواده پادشاهی استفاده می‌شد.

ساختمان کاخ مرمر رامسر در میان باغی به مساحت ۶۰۰۰۰ متر قرار دارد که اولین نهال‌های مرکبات اصلاح شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده‌است و یکی از جالب‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های ایران است. تنها ۴ سال میزبان موسسش بود و آن هم تنها برای چند روز اقامت درسال، کاخی که به علت کثرت استفاده از سنگ مرمر به کاخ مرمر شهره شد و مکان استراحت خاندان سلطنتی و البته محل اسکان دوست و همکلاسی انگلیسی محمدرضا پهلوی بود. 

جاهای دیدنی رامسر

باغ ایرانی رامسر

یکی از دیدنی های رامسر باغ ایرانی است. رضا شاه کاخ سلطنتی خود را که مدت زیادی از صدور دستور ساخت آن می‌گذشت در سال 1316 افتتاح کرد. پس از رضاشاه، مالکیت این کاخ به ولیعهد وی، یعنی محمدرضا رسید. او نیز تا سال 1357 مالک این کاخ بود و در سفرهای خود در آن اقامت داشته است. اما پس از انقلاب و خروج دولت شاهنشاهی از ایران، این کاخ مصادره شد. پس از مصادره شدن، کاخ مرمر حدود 22 سال متروکه باقی ماند تا نهایتا بر اساس تصمیمات دولتی، این کاخ عظیم و زیبا تبدیل به موزه کاخ رامسر شد و امروزه در محوطه باغ ایرانی واقع شده است. این کاخ زیبا در باغی به مساحت 60000 متر مربع واقع شده است.

جاهای دیدنی رامسر

جنگل دالخانی رامسر

ین جنگل جادویی در فاصله 30 کیلومتری رامسر، الماس درخشان شهرهای شمالی ایران آرمیده و با کوه های باصلابتش، چمن زارها و پوشش گیاهی فریبنده اش دلربایی می کند. زیبایی های این جنگل ها تا حدی خیره کننده و جادویی اند که از آن به عنوان دالان بهشت یاد می شود، راهرویی اغوا کننده که قدم گذاشتن در آن همانند وارد شدن به دنیایی غیر واقعی است، دنیایی که شاید تنها در رویاهایتان آن را دیده اید. این جنگل های نیمه کوهستانی در ارتفاعات 800 متری آرمیده اند از این رو می توان از آنها به عنوان انتخابی مناسب برای علاقمندان به کوهنوردی نیز نام برد. پیشنهاد می شود در هنگام سفر به رامسر رفتن به این بهشت زمینی را فراموش نکنید، جنگل هایی بی بدیل و مه آلود که فضایش واقعا افسانه ای و جادوییست.

جاهای دیدنی رامسر

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا از دیدنی های کمتر شناخته شده در شمال شهر رامسر می باشد که در گذشته های دورتر محل اقامت برخی دزدان و راهزنان بوده که از همین رو با نام یاغی در بین مردم شناخته می شود، معمولا علاقه مندان به طبیعت گردی در حین کوهنوردی و پیک نیک در این منطقه از این غار قدیمی بازدید به عمل می آورند، از آنجایی که لوکیشن دقیق این غار در نقشه گوگل ثبت نشده است ، بهتر است آدرس دقیق را از بومیان جویا شوید.

جاهای دیدنی رامسر

آبشار ایج 

در شهر رامسر، برترین مناطق گردشگری طبیعی وجود دارد. آبشار ایج در نزدیکی روستایی با همین نام در اشکور علیا شهر رامسر واقع شده است. شما در سفرهای خود به استان مازندران با اجاره ویلا می‌توانید این منطقه‌ی زیبا را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید. سرچشمه‌ی آبشار ایج بر اثر ذوب شدن برف‌های کوه خشم چال در اشکور علیا صورت می‌گیرد. آبشار ده قلو نام دیگری از آبشار ایج است که با توجه به شکل سرازیر شدن آب، به این نام نیز شهرت دارد.

جاهای دیدنی رامسر

آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت از جاهای دیدنی رامسر در فاصله‌ ۳۵ کیلومتری جنوب آن است و در مجاورت مسیر ارتباطی به منطقه‌ی ییلاقی جنت رودبار قرار دارد. این پدیده‌ی طبیعی را می‌توان در فاصله‌ی ۳۰۰ متر پایین‌تر از جاده‌ی اصلی جنت رودبار مشاهده کرد که فضای اطراف آن بهره‌مند از طبیعتی بی‌نظیر و بسیار تماشایی است.

جاهای دیدنی رامسر

هتل قدیم 

هتل قدیم در مرکز شهر رامسر و در خیابان شهید رجایی واقع شده است. هتل معماری بسیاری زیبایی دارد که به سلیقه‌ی معماران اروپایی است و شباهت زیادی به معماری آرت دکو اروپا دارد. از تاریخ ساخت هتل بیش از ۸۰ سال می‌گذرد و جزء معدود هتل‌هایی است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. هتل قدیم که در ابتدا با نام هتل بنیاد پهلوی فعالیت خود را آغاز کرد، پس از انقلاب نیز بدون تغییر کاربری به کار خود ادامه داد و امروزه متعلق به بنیاد مستضعفان است. هرچند که مدیریت فعلی هتل درصدد است که آن را به موزه تبدیل کند.

جاهای دیدنی رامسر

روستای جنت رودبار

روستای جنت ‌رودبار همانند مرواریدی ارزشمند در شهرستان رامسر است که به یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور استان مازندران در شهرستان رامسر تبدیل شده ‌است. روستای سرسبز جنت ‌رودبار در مسیر جنگل سحرانگیز و زیبای دالخانی قرار دارد که یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر است. روستای جنت ‌رودبار بهترین محل برای طبیعت‌گردی و روستاگردی است.

جاهای دیدنی رامسر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر