معرفی جاهای دیدنی بندرعباس | لیست جاهای دیدنی بندرعباس

بهترین جاهای دیدنی بندرعباس + عکس

زیباترین بندر ایران، بندرعباس، پر از جاهای دیدنی است که اگر روزی به آن سفر کردید بازدید از آنها را در اولویت سفر خود قرار دهید.

جاهای دیدنی بندر عباس
ویکی گردی:

جاهای دیدنی بندرعباس، از ناب ترین و زیباترین مکان های ایران برای بازدید هستند. بندر عباس، بزرگ ترین بندر ایران، بندری پر از جاذبه های تاریخی  و طبیعی است که هر کسی را مجذوب خود می کند. جاهای دیدنی بندرعباس، از طبیعت بکر بندر عباس گرفته تا آثار به جا مانده از دوره های گذشته، همه و همه زیبایی این بندر جنوبی را دوبرابر کرده اند. در این مقاله، ما نگاهی به بهترین جاهای دیدنی بندرعباس خواهیم داشت.

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

عمارت کلاه‌فرنگی بندرعباس در بخش مرکزی این شهر قرار دارد و در گذشته گمرک و محل تجارت‌خانه‌‌ داخلی و خارجی بود. قدمت این بنای تاریخی به دوران حکومت صفویان باز‌ می‌گردد. این عمارت چون به شکل معماری اروپایی آن دوره ساخته شده، مانند بسیاری از عمارات و بناهای دوران قاجار، با عنوان «عمارت کلاه‌فرنگی» نامیده می‌شود. عمارت کلاه‌فرنگی بندرعباس در نزدیکی اسکله‌ قدیمی این شهر، در بلوار طالقانی قرار دارد. در ابتدای اتقلاب مدتی از عمارت و محیط اطرافش به عنوان میدان میوه و تره بار استفاده می‌کردند و از ابتدای 1360 شمسی حوزه علمیه بندرعباس در آن شروع به فعالیت کرد. بعدها در ضلع شمالی عمارت، ساختمان جدیدی برای حوزه علمیه ساخته شد.

جاهای دیدنی بندر عباس

معبد هندوهای بندرعباس

معبد هندوهای بندر عباس یادگاری است از هندوهایی که بین سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ خورشیدی ساکن این شهر بودند. بنای منحصر‌به‌فرد معبد جذاب‌ترین بخش آن محسوب می‌شود؛ بنایی که نمونه مشابه آن را در جای دیگری از کشور نمی‌توان مشاهده کرد. معبد هندوها، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و امروزه یکی از مشهورترین جاهای دیدنی بندر عباس محسوب می‌شود. این معبد، معبد هندوها است نه گبرها؛ اما از آنجا که مردم قدیم بندر عباس، هندوهای مقیم این شهر را به نام گور یا گبر می‌شناختند، معبد نیز در زبان مردم بومی به پرستشگاه بت‌گوران شهرت یافته است و همچنان مردم محلی کم‌و‌بیش آن را به همان نام می‌شناسند.

جاهای دیدنی بندر عباس

قلعه فین بندرعباس

قلعه فین در بخش فین، در فاصله ۹۵ کیلومتری از بندر عباس قرار دارد و از جاهای دیدنی استان هرمزگان به شمار می‌آید. این قلعه روی تپه‌ای مرتفع جای گرفته است و قدمت آن را از روی سفال‌های به‌دست آمده می‌توان به قرون میانه اسلامی نسبت داد. قلعه فین تا دهه‌های اخیر نیز مورد استفاده خوانین منطقه قرار می‌گرفت و احتمالا در زمان ساخت جنبه نظامی داشته‌ است. با توجه به اهمیت تاریخی، این اثر در سال ۱۳۸۱، با شماره ۷۲۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. 

جاهای دیدنی بندر عباس

پارک ساحلی سوروی بندرعباس

پارکی ساحلی سورو از جاهای دیدنی بندر عباس در نزدیکی دریا است. این پارک دارای امکاناتی نظیر فضای بازی کودکان، میز و نیمکت سنگی است و درختانی مانند نارگیل، نخل زینتی، خرما، سیکاس، ختمی دریایی، گارم زنگی و پلومریا در آن جای گرفته‌اند. مشعل جنگل، این پارک ساحلی را از دیگر پارک‌های سطح شهر متمایز کرده است. 

جاهای دیدنی بندر عباس

چشمه آب گرم گنوی بندرعباس

چشمه آبگرم گنو در کوه گنو واقع شده که در فاصله ۳۴ کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس قرار دارد. این چشمه و بخش‌های اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و تفرج‌های خانوادگی است. با وجود اینکه آب و هوای استان هرمزگان در اغلب مواقع سال گرم و شرجی است، اما محیط اطراف کوه گنو به‌دلیل ارتفاع زیادش آب و هوای معتدلی دارد و البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که دلیل شرجی بودن هوای این استان همین کوه گنو است.

جاهای دیدنی بندر عباس

سیتی سنتر بندرعباس

بندرعباس مراکزخرید متعددی را در خود جای داده و خرید کردن یکی از محبوب ترین تفریحات گردشگران در این شهر است. مرکزخرید سیتی‌سنتر هم یکی از بهترین مراکز خرید بندرعباس به شمار می‌رود. این مرکزخرید با الهام از معاری سنتی و شرایط اقلیمی منطقه در سال 1384، در زمینی به مساحت 4500 مترمربع احداث شد. سیتی‌سنتر بیش از 500 فروشگاه را در خود جای داده است و انواع اجناس از جمله پوشاک بانوان و آقایان، موبایل، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، عطر، بدلیجات و ... را به فروش می‌رساند. همچنین این مرکز خرید، امکانات متنوعی مانند پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، فضای بازی برای کودکان، ایستگاه تاکسی (در ورودی مرکزخرید) و دوربین مداربسته دارد که امکان خریدی آسان را برای افراد فراهم می‌کنند. 

جاهای دیدنی بندر عباس

غار خرسین بندرعباس

این غار در مجاورت روستای خرسین از توابع دهستان در بخش فین شهرستان بندرعباس می باشد و در فاصله 80 کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده است. دهانه غار در ارتفاع 1080 متری از سطح دریا قرار دارد. ارتفاع دهانه 3 متر، عرض آن 4 متر و طول غار 178 متر میباشد. درون غار قندیل‌های نمکی متعددی دیده میشوند که به زیبایی‌های این غار افزوده اند. در واقع غار خرسین یکی از معدود غارهای نمکی و دست نخورده استان هرمزگان است. در داخل غار جریان آب شوری وجود دارد که در فصل زمستان و بارش‌های شدید دارای سرعت نسبتاً زیادی به سمت خارج غار میباشد.

جاهای دیدنی بندر عباس

آبشار تزرج بندرعباس

برای بازدید از آبشار روستای تزرج، بعد از طی مسیری 17 کیلومتری از شهرستان حاجی آباد به بندرعباس، باید وارد جاده ای فرعی بشوید و در مسیر رودخانه حاجی آباد 10 کیلومتری پیش بروید، پس از رسیدن به دوراهی تزرج و به سمت راست رفته و بعد از پیمودن ده کیلومتر، به روستای زیبای تزرج خواهید رسید. در آنجا با مردم خونگرم روستا مواجه می شوید که پذیرای گردشگران بسیاری بوده و هستند و به خوبی شما را راهنمایی می کنند.

رودخانه و آبشار تزرج فصلی هستند و سرسبزی خاص و منحصربه فردی به این منطقه داده اند. شما به راحتی با وسیله نقلیه خود می توانید به کنار آبشار بروید. و پس از پیمودن مسیر پلکانی سبز رنگ به بالای آبشار برسید. وقتی به بالای آبشار می رسید منظره ای خیره کننده از کوهپایه های پر دار و درخت را نظاره خواهید کرد که شامل درختان نخل، صدر، انجیر و حتی کُنار است. همچنین در کنار آبشار آسیاب آبی قدیمی را مشاهده می کنید که نشان از تاریخچه روستا و این آبشار می باشند و شهرت بسیاری دارند.

جاهای دیدنی بندر عباس

بازار لاری ها و اوزی های بندرعباس

بازار لاری‌ها و اوزی‌ها از دیدنی‌ترین مقاصد خرید و جاهای دیدنی بندر عباس به‌ شمار می‌روند. با قدمتی که به حدود ۳۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، این دو بازار در گذشته مهم‌ترین بازارهای این شهر بندری بودند و همچنان به‌خاطر قیمت‌های مناسب و حال و هوای سنتی، بسیاری را جذب می‌کنند. فاصله بازارهای اوزی‌ها و لاری‌ها از یک‌دیگر تنها ۵ دقیقه است.

جاهای دیدنی بندر عباس

موزه مردم شناسی بندرعباس

این موزه در مکان تاریخی برکه باران و در سال ۱۳۸۶ افتتاح گردید. موزه مردم شناسی خلیج فارس مساحتی حدود ۲۵۰۰ مترمربع دارد، که در ۳ طبقه ساخته شده است. در طبقه همکف آن فضای عمومی، نمایشگاه و کتابخانه تخصصی به چشم می‌خورد. در طبقه دوم بخش هایی از جمله آزاد سازی قلعه هرمز، صید و صیادی و بازار سنتی که مر بوط به مردم شناسی است وجود دارد. در طبقه سوم که دارای فرهنگ غنی از تاریخ هرمزگان است و مربوط به باستان شناسی است، به غنای فرهنگی این استان می‌پردازد.

جاهای دیدنی بندر عباس

موزه آب بندرعباس

موزه آب بندر عباس در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس واقع شده است و قدمت آن به دوران صفویه می رسد. در موزه آب می توانید اطلاعات و شناخت آثار و ابنیه تاریخی در زمینه‌های مختلف که مربوط به آب است، را به دست آوردید. این موزه تاریخی با طراحی، سبک مدرن و زیبایی بازسازی و مرمت شده است. در ساخت موزه آب بندرعباس از سنگهای نادر و کمیاب، گرانبهایی که در سبکهای معماری جنوب ایران مشاهده می شود، استفاده شده است. برای ساخت این بنای زیبا از سبک معماری منطقه ای استفاده شده است. انواع کوزه، انواع خمره‌ی آب به نام کروش، خمره های سنگی، پایه ی مشک، تابلوها و تصاویری از ظروف آب و گاو چاه و چاه چرخ گاوی به نمایش گذاشته شده است.

جاهای دیدنی بندر عباس

مسجد جامع اهل سنت (دلگشا) بندرعباس 

 یکی از دیدنی های بندرعباس مسجد جامع اهل سنت (دلگشا) است که در بخش مرکزی و در بلوار طالقانی رو به دریا قرار دارد. این مسجد که در بین اهالی به مسجد دلگشا معروف است، گنجایش 6 هزار نمازگذار را دارد و هر هفته مراسم نماز جمعه اهل سنت در آن برگزار می‌شود. مسجد جامع اهل سنت (دلگشا) از تاریخچه‌ای طولانی برخوردار است که از نظر کارشناسان، قدمت این مسجد به 264 سال پیش بر می‌گردد. طبق اسناد تاریخی مسجد دلگشا بندرعباس اولین بار توسط خیری به نام حاج زین العابدین ابوالقاسم اوزی بنا شده است. در طول سال‌ها این مسجد مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت که در نهایت با حمایت و حضور خیر بزرگ منطقه حاج عبدالله رستمانی افتتاح شد.

جاهای دیدنی بندر عباس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر