معرفی پارک ملت مشهد | آدرس پارک ملت | بخش های مختلف پارک ملت مشهد

اطلاعات کامل پارک ملت مشهد | برزگترین چرخ و فلک ایران

پارک ملت مشهد ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی در شهر مشهد محسوب می‌شود. پارک ملت یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های ایران است که امکانات بسیار زیادی دارد.

پارک ملت مشهد
ویکی گردی:
پارک ملت مشهد از مشهورترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر مشهد محسوب می‌شود که در کنار حرم امام رضا (ع) و مراکز خرید لوکس مشهد می درخشد. وجود امکانات تفریحی متنوع و بخش‌های مختلف در مجموعه پارک ملت مشهد، آن را به یکی از مکان‌های تفریحی کامل برای گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است. این پارک در تمام فصول سال از زیبایی و جلوه بی‌نظیری برخوردار است، اما فصل بهار از جمله زمان‌هایی است که زیبایی این پارک را دوچندان کرده و می‌تواند هر سلیقه‌ای را پوشش دهد. در صورتی که به مشهد سفر کردید، قدم زدن در بوستان زیبا و سرسبز ملت و استفاده از امکانات پارک ملت مشهد را از دست ندهید.

 

تاریخچه پارک ملت مشهد

در سال 1343 هجری شمسی و در دوران حکومت محمدرضا شاه، پارک ملت مشهد تاسیس شد. نام این پارک در دوران پهلوی امین‌مهر بوده که پس از انقلاب، به ملت تغییر نام داد. شهربازی پارک ملت مشهد که درواقع اولین شهربازی ایران است، در سال 1351 احداث شده و از محبوبیت زیادی در بین گردشگران برخوردار است. ساخت پارک ملت مشهد در دو مرحله و توسط مهندسان مختلف انجام شده است. به‌گونه‌ای که شروع کار توسط دو مهندس حاذق انگلیسی و اتمام آن توسط مهندسان ایرانی بوده است. جالب است بدانید که این پارک در ابتدا خارج از محدوده شهری بوده و با گذشت زمان و توسعه شهری، در محدوده داخل شهر مشهد قرار گرفت.

 

معرفی پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد با مساحتی بالغ‌بر 30 هزارمترمربع در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد قرار دارد که در آن شاهد 35 هزار اصل درخت با قدمتی چندساله هستیم. از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی مشهد، پارک ملت بوده که یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌ها را در دل خود جای داده است. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه در این پارک قرار دارد. پارک ملت مشهد از بخش‌های تفریحی مختلفی تشکیل شده که انواع سرگرمی‌ها را برای گذران اوقات‌فراغت شما فراهم کرده است. وجود یک دریاچه زیبا در قسمت شرقی بوستان ملت، بر جذابیت این مکان تفریحی افزوده است. باتوجه به تنوع وسایل و امکانات سرگرمی در پارک ملت مشهد، همه افراد در هرگروه سنی می‌توانند لحظات خاطره‌‍انگیزی را برای خود رقم بزنند.

پارک ملت مشهد

بخش‌های مختلف پارک ملت مشهد

همان‌طور که اشاره شد پارک ملت مشهد از بخش‌های تفریحی مختلفی برخوردار است که می‌توانید ساعت‌ها در آن به گشت‌وگذار و تفریح بپردازید. ازجمله مهم‌ترین این بخش‌ها عبارت است از:
دریاچه پارک ملت 
دریاچه پارک ملت مشهد در قسمت شرقی بوستان ملت قرار دارد. این دریاچه زیبا با نور و رقص آب به‌همراه موسیقی دلنشینی که درحال پخش است، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را در پیش چشمان شما ترسیم می‌کند. همچنین یک پل برروی دریاچه قرار دارد که برای قدم‌زدن و عکاسی بسیار مناسب است. از مهم‌ترین تفریحات گردشگران در این بخش از پارک ملت، قایق‌سواری است.

پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت مشهد

درصورتی که به مشهد سفر کردید و به‌دنبال ایجاد لحظاتی هیجانی و خاطره‌انگیز هستید، شهربازی پارک ملت مشهد بهترین گزینه محسوب می‌شود. وجود تنوع در وسایل بازی، گواهینامه استاندارد برای هر وسیله و وسعت زیاد محیط شهربازی، این مکان را به یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی مشهد تبدیل کرده است. در بخشی از این مطلب به معرفی معروف‌ترین وسایل موجود در این شهربازی می‌پردازیم.

پارک ملت مشهد

باشگاه پینت بال پارک ملت مشهد

از دیگر بخش‌های دیدنی پارک ملت مشهد، باشگاه پینت بال آن است. موقعیت مکانی این باشگاه در روبه‌روی خیابان امامت 6 می‌باشد. جنگ‌های رنگی و دسته‌جمعی، لحظات خاطره‌سازی را برای سفر شما به‌همراه دارد. به‌خاطر داشته باشید که قبل از مراجعه به باشگاه پینت بال پارک ملت مشهد، سانس‌های آن را بررسی کرده و سانس موردنظر خود را رزرو کنید. 
شماره تماس: 09152099969

پارک ملت مشهد

استخر پارک ملت مشهد

این استخر بزرگ‌ترین استخر روباز مشهد است که فقط مخصوص آقایان است. مساحت استخر پارک ملت مشهد 1250 مترمربع و ظرفیت آن نیز 400 نفر است.
پارک ملت مشهد

باغ رز پارک ملت مشهد

باغ رز شامل محوطه‌ای روباز است که در درون پارک ملت مشهد قرار دارد. این باغ ویژه تفریح بانوان بوده که می‎توانند آزادانه به ورزش، دوچرخه‌سواری و گشت‌وگذار بپردازند. از مهم‌ترین امکانات موجود در باغ رز می‌توان به آبسردکن، وسایل ورزش همگانی، نیمکت و آلاچیق و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

 

فرهنگسرای پارک ملت مشهد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارک ملت مشهد که در قسمت مرکزی آن قرار دارد، ساختمان فرهنگی هنری امام رضا است. همچنین بزرگ‌ترین سالن تئاتر مشهد را نیز در خود جای داده است. از مهم‌ترین بخش‌ها و فعالیت‌های فرهنگسرا پارک ملت مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کتابخانه
• کلاس‌های فرهنگی هنری
• مسجد 
• کلاس‌های بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، موسیقی،  نقاشی و خوشنویسی 

 

سینمای پارک ملت مشهد

مهم‌ترین و اصلی‌ترین سالن‌های تئاتر مشهد در مجموعه پارک ملت آن قرار دارند. تاجایی که تمامی جشنواره‌های تئاتر ازجمله تئاتر فجر، جشن‌های استانی و جشن اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی در این مکان برگزار می‌شود. همچنین ازجمله جاذبه‌های تفریحی این پارک وجود مهم‌ترین پردیس سینمایی مشهد است که به‌طور همزمان چهار الی پنج فیلم در آن اکران می‌شود. در قسمتی دیگر از پارک ملت مشهد، سینما سه بعدی وجود دارد که بسیار هیجان‎انگیز است.

 

حیات وحش پارک ملت مشهد

وجود حیات وحش هرچند کوچک، مجموعه پارک ملت مشهد را تکمیل کرده است. این بخش به‌ویژه می‌تواند برای کودکان جذاب باشد. دیدن انواع حیوانات و پرندگان مانند میمون، طوطی، مرغ عشق، طاووس و...در این قسمت از پارک امکان‌پذیر است.

پارک ملت مشهد

پیست دوچرخه سواری پارک ملت مشهد

برای تکمیل امکانات تفریحی و ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری بسیار بزرگ و زیبایی در پارک ملت مشهد ایجاد شده است. شما می‌توانید برای ورزش و ایجاد اوقات مفرح، با خیالی آسوده به دوچرخه‌سواری در این پیست بپردازید. همچنین وجود پارکینگ مخصوص دوچرخه، امنیت وسیله شما را نیز تضمین می‌کند.

 

وسایل مختلف شهربازی پارک ملت مشهد

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارک ملت مشهد، شهربازی آن است. این شهربازی یکی از مجهزترین شهرهای بازی در ایران و با امن‌ترین وسایل محسوب می‌شود. در این بخش از پارک ملت مشهد، شاهد وسایل و بخش‌های مختلفی هستید که به‌راحتی می‌توانید ساعت‌ها در آن به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازید. ازجمله جذاب‌ترین و اصلی‌ترین وسایل شهربازی پارک ملت مشهد عبارت است از:

 

پرواز در آسمان: این وسیله بازی مهیج شامل یک تاب چرخشی است که تا ارتفاع 24 متر و با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت، در حرکت است. 
اسکیت برد: با انتخاب این بازی، شما برروی یک اسکیت بورد غول‌آسا که برروی ریلی به‌طول 36 متر قرار دارد، سوار می‌شوید. سرعت حرکت اسکیت برد پارک ملت مشهد 85 کیلومتر بر ساعت بوده که تجربه هیجان‌انگیزی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.
آکروجت فضایی: این دستگاه، شما را در ارتفاع 2 متری از سطح زمین و در هوا معلق نگه داشته و به سمت عقب و جلو به حرکت درمی‌آورد.
ترن هوایی: شما با سوارشدن برروی ترن هوایی پارک ملت مشهد، تجربه رفتن به ارتفاع 18.5 متری از سطح زمین و با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت را خواهید داشت.
تاپ اسپین: این وسیله با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت و با چرخش‌های پشت‌سرهم، شما را به ارتفاع 16 متری می‌برد.
از دیگر وسایل مهم شهربازی پارک ملت مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سورتمه
• کشتی دو قلو
• فانفار
• تاب گردان جایروسوئینگ
• صندلی فضایی 
• گرد باد
• ماشین برقی 
• و...

پارک ملت مشهد

امکانات ورزشی پارک ملت مشهد

شما علاوه‌بر تجربه لحظات مفرح در پارک ملت مشهد، می‌توانید برای ورزش نیز از این مجموعه زیبا استفاده کنید. از جمله مهم‌ترین بخش‌ها و امکانات ورزشی پارک ملت مشهد می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

• مسیرهای ویژه پیاده‌روی
• زمین فوتبال
• زمین والیبال
• رمین بسکتبال
• زمین مینی‌گلف
• استخر روباز(ویژه آقایان)
• زمین تنیس
• فضاهای اختصاصی برای دوچرخه‌سواری، دویدن و ورزش
• امکانات ورزشی موجود در باغ رز(ویژه بانوان)

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد کجاست؟

پارک ملت مشهد ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی در قسمت غرب شهر مشهد محسوب می‌شود. این پارک زیبا با مجموعه‌ها و بخش‌های گسترده در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد و ضلع شمال غرب تقاطع آزادی شهر مشهد قرار دارد. باید بدانید که پارک ملت مشهد به‌دلیل گستردگی مساحت آن و دسترسی آسان مردم به این مجموعه تفریحی، دارای چندین ورودی مختلف است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از وسایل نقیله عمومی مختلف مانند اتوبوس، تاکسی و مترو برای بازدید از مجموعه پارک ملت مشهد اقدام کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر