تفریحات کیش | تفریحات آبی کیش | تفریحات آبی در کیش

معرفی فلای بورد کیش | معرفی یکی از مهم ترین تفریحات کیش

جزیره کیش یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان و خلیج فارس محسوب می‌شود که به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل شده است.یکی از تفریحات کیش فلای بورد است که سالانه گردشگران زیادی از هیجان و لذت آن استفاده میکنند!

فلای بورد
ویکی گردی:

فلای بورد یکی از هیجان انگیزترین و به یادماندنی ترین تفریحات کیش به شمار میرود. فلای بورد کفش هایی هستند که به شما این امکان را می دهند تا در سطح آب به پرواز در بیایید و آن را به عنوان یکی از بهترین تفریحات کیش به حساب می آورند!  استفاده از فلای بورد نیاز به شرایط خاصی ندارد. در ادامه مجموعه هایی که دارای فلای بورد هستند را به شما معرفی میکنیم! پس اگر میخواهید با یکی از لذت بخش ترین تفریحات کیش آشنا شوید همراه ما باشید!

فلای بورد

فلای بورد چیست و چگونه کار می کند؟

فلای بورد کیش (Fly board ) از مهمترین جنبه های تفریحات دریایی کیش است. با کمک این وسیله فرد بالای سطح آب می رود و به صورت ایستاده به پرواز در می آید. فلای بورد در واقع کفش هایی است که باید به پا کنید. این کفش ها به لوله هایی بزرگ وصل است و آن لوله ها به جت اسکی متصل شده است. لوله ها به کمک پمپاژ آب به حرکت در می آیند و کفش ها و فردی را که آن ها را پوشیده کنترل می کنند. کنترل کردن خود بر روی فلای بورد کار آسانی نیست. باید عضلاتی قوی داشته باشی و بتوانی خودت را در برابر این فشار قوی آب متعادل نگه داری. فلای بورد در ابتدا چند مرتبه به دور جت اسکی می چرخد و بعد کم کم اوج می گیرد و تا ارتفاع 12 متر بالا می رود.

فلای بورد

هیجان فلای بورد سواری

وقتی که در ارتفاع قرار گرفتی، آن وقت است که اگر تمرین داشته باشی و عضلاتت را ورزیده کرده باشی می توانی در آسمان حرکاتی نمایشی نیز انجام دهی؛ چرخ زدن، بالا و پایین رفتن و شیرجه زدن در آب، لذت فلای بورد کیش را دو چندان می کند. البته نباید فراموش کنید که این حرکات نمایشی همه با کمک نیروی آب است، ورزشکار تنها باید خود را با آن نیرو هماهنگ کند.کار کردن با فلای بورد کیش کار سختی نیست. هر چه بیشتر تمرین داشته باشی و عضلات قوی تری داشته باشی بهتر می توانی تعادلت را حفظ کنی و حرکات نمایشی انجام دهی. با این حال همه میتوانند از این تفریح برخوردار شوند. تنها بالا رفتن و سقوط کردن در آب برای خودش هیجان زیادی دارد.  می توان فلای بورد کیش را با تونل باد مقایسه کرد. در تونل باد نیروی باد فرد را کنترل کرده و بالا و پایین می برد در حالی که در فلای بورد فشار آب ورزشکار را کنترل می کند. در تونل باد فرد باید در محوطه باد قرار بگیرد ولی در فلای بورد جت اسکی همه جا در کنار آن است و فشار آب و حرکات فرد را مدیریت می کند.

فلای بورد

سابقه و خاستگاه فلای بورد کیش

اولین بار حدود 9 سال پیش یک قهرمانِ جت اسکی به نام فرانک زاپاتا، از فرانسه فلای بورد را به جهان معرفی کرد. در همان زمان یعنی سال 2011، این بازی به عنوان رشته ای ورزشی مطرح شد و به مسابقات جت ‌اسکی جهانی در چین راه پیدا کرد. چیزی نگذشت که فلای بورد در میان عموم مردم شناخته شد و به تفریحی مدرن و هیجان انگیز در جای جای جهان تبدیل گشت. هم اکنون چند سالی است که فلای بورد کیش هم راه اندازی شده و آن دسته از مسافران تور کیش را که به دنبال بالا بردن آدرنالین خونشان هستند سرگرم می کند. باید یادآور شد که علاوه بر جنبه های تفریحی فلای بورد به عنوان یکی از تفریحات دریایی کیش، این رشته به صورت حرفه ای و تخصصی نیز دنبال می شود و از سال 92 در مسابقات جت اسکی حاضر شده است. 

فلای بورد

شرایط استفاده بازی فلای بورد کیش

قبل از سوار شدن بر فلای بورد های حرفه ‌ای باید کمتر از نیم ساعت با یک فلای بورد ابتدایی و آسان تمرین کنید تا با شکل کارش آشنا شوید و به قول خودمانی بدنتان گرم شود. هنگامیکه توانستید با فلای بوردهای ابتدایی تعدلتان را حفظ کنید آنوقت زمان آن می رسد که یک فلای بورد پیشرفت هرا در اختیار بگیرید. خیلی ها همان ابتدا کم می آورند و به فلای بورد مبتدی رضایت می دهند. فلای بوردهای مبتدی اپراتوری دارند که گاز و فشار آب هایی را که خارج می شود تحت کنترل در می آورد. در حالیکه فلای بوردهای حرفه ای این کار بدون اپراتور انجام می دهند. در این فلای بوردها فرد باید خودش با کمک عضلاتش دستگاه را تحت کنترل در آورد.استفاده از این تفریح در میان جاهای دیدنی کیش شرایط سنی دارد و تنها افراد بالای 18 سال می توانند از این وسیله استفاده کنند. البته اگر قد و قواره و عضلات قوی تری داشته باشید ممکن است زیر این سن هم به شما اجازه داده شود چون واقعیت این است که در هیچ کلوب تفریحی و ساحلی از افراد شناسنامه مطالبه نمی شود که سن آن ها را تطبیق دهند بلکه از روی قیافه سن افراد را می سنجند. افرادی که اضافه وزن داشته باشند و بیش از 100 کیلو باشند نمی توانند از فلای بورد استفاده کنند.از ملزومات این ورزش پیش از هر چیز بلد بودن شناست. وقتی که در میانه پرواز و بالا و پایین رفتن ناگهان در آب سقوط می کنید باید حتما شنا را به خوبی بدانید تا مشکلی برایتان زیر آب به وجود نیاید. با این همه جلیقه نجات نیز باید به تن شود و از هر گونه خطر جانی جلوگیری گردد. تمام تدابیر لازم اندیشیده شده تا افراد با ایمنی تمام این بازی را تجربه کنند.

فلای بورد

قیمت فلای بورد کیش

فلای بورد کیش نسبتا تفریحی گران قیمت به شمار می رود. برای نیم ساعت کار با فلای بورد باید مبلغی حدود 260 هزار تومان پرداخت کرد و در صورتیکه تایم بازی به 1 ساعت برسد باید مبلغی معادل 500 هزار تومان پرداخت شود.  با این حال کسی که عاشق تفریحات آبی و هوایی کیش باشد حاضر است این هزینه ها را هم بپردازد. اگر شما هم جزو طرفداران این رشته هستید، باید خبر خوشی بدهیم و آن اینکه تخفیف های خوبی برای این رشته وجود دارد که آن ها را تهیه کرده و لذت سفرتان را تکمیل کنید. 

فلای بورد

مجموعه های دارای فلای بورد در کیش

برای استفاده از این تفریح آبی باید به کلوپ‌های دریایی یا همان مکان‌هایی که کیبل اسکی قرار دارد مراجعه کنید. در کلوپ‌های ساحل سیمرغ، اسکله تفریحی کیش یا ساحل دامون می‌توانید از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید.

ساحل سیمرغ کیش: ضلع جنوب شرقی جزیره، بلوار مرجان، مرجان ۱۱

اسکله تفریحی کیش: خیابان سنایی، بلوار دریا  

ساحل دامون کیش: شهرک دیدنی‌ها، اسکله دامون 

شرایط استفاده از فلای بورد کیش :

داشتن حداقل ۱۵ سال سن.

داشتن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم و حداکثر وزن ۱۱۰ کیلوگرم.

همراه نداشتن اشیا قیمتی و زینتی.

استفاده از کلاه و جلیقه نجات.

امکان استفاده برای خانم‌ها و آقایان.

ممنوعیت برای افراد دارای بیماری قلبی، فشار خون، مشکلات تنفسی و زنان باردار. همچنین افرادی که ترس از ارتفاع و آب دارند.

۱۵ دقیقه آموزش برای افرادی که تاکنون تجربه استفاده از فلای بورد را نداشته‌اند.

 آشنایی با شنا در حد مبتدی.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر