خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر | معرفی کافه رستوران های خیابان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر یا خیابان پهلوی بلندترین خیابانِ درختکاری شده تهران و همچنین بلندترین خیابان خاورمیانه با درازای ۱۸ کیلومتر است که از میدان راه‌آهن در میانهٔ جنوبی تهران آغاز شده و به میدان تجریش در منطقهٔ شمیران در شمال تهران می‌رسد. در ادامه به جزییات بیشتری در مورد این خیابان می پردازیم.

خیابان ولیعصر
ویکی گردی:

خیابان ولیعصر، بلندترین خیابان خاورمیانه، واقع در تهران است.این خیابان مراکز خرید بزرگ، پارک های عمومی، رستوران، موزه، مراکزفرهنگی، دفاتر بین المللی و... بسیاری را در خود جای  داده است. در واقع امروزه خیابان ولیعصر به قلب تپنده تهران مشهور است. زیبایی خیابان ولیعصر در فصل های پاییز و زمستان دوچندان می شود. در این مقاله سعی کرده ایم تا کافه و رستوران های خیابان ولیعصر را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه خیابان ولیعصر

نام اولیهٔ آن «جادهٔ مخصوص پهلوی» بود و تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷، «خیابان پهلوی» نامیده می‌شد. پس از پیروزی انقلاب این خیابان به «خیابان مصدق» تغییر نام یافت، اما پس از حدود دو سال و نیم و در پی وقایع خرداد ۱۳۶۰، این خیابان به صورت رسمی به «خیابان ولی‌عصر» تغییر نام یافت.در سال سرتاسر خیابان از دو سوی آن با ۱۸هزار درخت چنار پوشیده شده‌بود، اما درسال ۱۳۹۷ پیروز حناچی شهردار تهران چنارهای باقیمانده را ۱۵هزار و در شهریور ۱۳۹۸ زهرا صدراعظم نوری عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر این تعداد را ۸هزار چنار اعلام کردند.قدیمی‌ترین بخش این خیابان در محدودهٔ حصار ناصری قرار داشته است که مابین تقاطع با خیابان قزوین تا تقاطع با خیابان انقلاب کنونی می‌باشد. از تقاطع خیابان قزوین تا میدان منیریهٔ کنونی خیابان باغ جنت، از میدان منیریه تا تقاطع خیابان امام خمینی کنونی خیابان امیریه، از تقاطع خیابان امام خمینی تا تقاطع خیابان پاستور کنونی خیابان باغ انگوری و از تقاطع خیابان پاستور تا خیابان انقلاب کنونی خیابان جناب وزیر نامیده می‌شده است. باید توجه داشته محدودهٔ مابین خیابان قزوین و میدان راه‌آهن در دورهٔ ناصرالدین شاه خیابان نبوده است.احداث جادهٔ مخصوص پهلوی یا همان خیابان پهلوی از سال ۱۳۰۰ ه‍.خ آغاز شد. در آن زمان رضا خان سردارسپه (رضا شاه بعدی) که وزیر جنگ بود تصمیم به احداث این جاده گرفت. همچنین درخت‌کاری اطراف این خیابان و کشیدن نهر برای آبیاری درختان آن نیز از سال ۱۳۰۰ آغاز شد. در سال ۱۳۰۷ خیابان پهلویِ بالا به‌دست «بلدیه تهران» سنگفرش شد و سپس با راهیابی آسفالت به پهنهٔ خیابان‌سازی شهرها، در سال ۱۳۰۹ مجلس شورای ملی قانونی برای ساخت و گسترش خیابان‌های تهران تصویب کرد و پس از آن گام‌های ساخت «جادهٔ مخصوص پهلوی» آغاز شد و برای نخستین بار این خیابان قیرریزی گردید. در سال ۱۳۱۰ خورشیدی ،پیش از آمدن ملک فیصل، پادشاه عربستان به تهران، خیابان الماسیه (باب همایون) و میدان توپخانه و آغاز خیابان لاله‌زار برای نخستین بار آسفالت شد و یک سال پس از آن در سال ۱۳۱۱ خورشیدی، خیابان پهلوی نیز آسفالت شد.

خیابان ولیعصر

از آنجایی‌که چنار با آب و هوای تهران بسیار سازگار است، در ابتدا دو طرف خیابان پهلوی را چنار کاشتند. همان زمان برای آبیاری آن‌ها در سه‌راه زعفرانیه دو حلقه چاه حفر کردند.در دو سوی مسیر ۱۸ کیلومتری خیابان مجموعاً ۱۸ هزار چنار کاشته شد. البته برخی این تعداد را تا ۲۴ هزار اصله نیز برآورد کرده‌اند. در زمستان ۱۳۱۹ برای نگهداری از درختان پای چنارها را به عمق یک متر و نیم گودبرداری کردند و به جایش کود ریختند. همچنین یک استخر بزرگ هم بین محمودیه و تجریش پی‌کنی کرده بودند که ذخیرهٔ آب برای چنارها فراهم باشد، اما قضایای شهریور ۱۳۲۰ این اقدام را ناتمام گذاشت.

خیابان ولیعصر

بسیاری از مراکز خرید بزرگ، پارک‌های عمومی، رستوران‌ها، موزه‌ها، مراکز فرهنگی و دفاتر ملی و بین‌المللی در این خیابان قرار دارند. این خیابان همچنین از کانون‌های سنتی خرید تهران است و بوستان‌های بزرگ ملت و ساعی در کنارهٔ این خیابان جای دارند. بخش بزرگی از خط سه متروی تهران از زیر خیابان ولیعصر می‌گذرد. خیابان ولیعصر در ۷ دی ۱۳۹۰ ثبت ملی شد.این خیابان در طول سال‌های ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۵ شکل امروز را یافت و از حالت بیابانی خارج شد و به طولانی‌ترین خیابان پایتخت بدل گردید.

بزرگترین کافه‌های تهران که اساس فرنگی داشتند چون چاتانوگا، کازبا، ریوریسرا، باربکیو در سمت راست خیابان تأسیس شدند. سینماهای مدرن تهران مانند امپایر و آتلانتیک و… در ضلع غربی بین میدان ولیعهد آن زمان و میدان ونک دایر شدند.امروزه خیابان ولیعصر بخشی از هویت شهر تهران و قلب تپنده پایتخت به شمار می‌رود.

آدرس خیابان ولیعصر: شهر تهران، مرکز شهر، حد فاصل میدان راه‌آهن تا میدان تجریش.

رستوران های خیابان ولیعصر تهران

در سراسر خیابان ولیعصر، انواع غذاخوری‌ها دیده می‌شوند؛ از رستوران‌ها و کافه‌های مجلل و گران قیمت گرفته تا ساندویچ فروشی‌های ساده و کوچک و حتی انواع غذاهای خیابانی. غذا خوردن در هرکدام از این غذاخوری‌ها، تجربه‌ای متفاوت و البته لذت‌بخش به‌همراه دارد. در ادامه به معرفی برخی از کافه و رستوران های خیابان ولیعصر می پردازیم.

خیابان ولیعصر

اگر ساکن خیابان ولیعصر یا محله‌های اطراف آن هستید یا در دانشگاه‌های اطراف این خیابان تحصیل کرده‌اید یا محل کارتان در این محدوده است، نام غذاخوری‌ها و رستوران‌های این خیابان می‌تواند برایتان بسیار خاطره‌انگیز باشد.

 

کبابسرای منصور در خیابان ولیعصر

نان سنتی همراه با کباب اصیل ایرانی در رستوران منصور طرفداران زیادی دارد. کبابسرای منصور سال‌ها است که مشتریان خود را حفظ کرده است و مشتریان این رستوران از کیفیت غذاهای آن رضایت دارند.

خیابان ولیعصر

آدرس کبابسرای منصور : خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، جنب پله اول.

تلفن کبابسرای منصور : ۸۸۷۲۳۷۹۰-۰۲۱

 

رستوران حاج محسن در خیابان ولیعصر

رستوران حاج محسن از قدیمی‌ترین رستوران‌های خیابان ولیعصر است. در این رستوران می‌توانید انواع کباب‌ها وغذاهای ایرانی را با کیفیت بالا سفارش دهید. رستوران حاج محسن پیش غذا و سالادهای متنوعی نیز سرو می‌کند.

خیابان ولیعصر

آدرس رستوران حاج محسن : خیابان ولیعصر، چهارراه ولیعصر، ساختمان علوی، پلاک ۱۴۸۰.

تلفن رستوران حاج محسن : ۶۶۴۰۸۰۴۱-۰۲۱

 

رستوران بوفالو در چهار راه ولیعصر

رستوران بوفالو یکی از فست فودهای خیابان ولیعصر است که سالیان زیادی از فعالیت آن می‌گذرد. رستوران بوفالو محبوبیت بالایی بین دانشجویان دارد و درست روبه‌روی پارک دانشجو و تئاتر شهر قرار گرفته است. می‌توانید پس از گشت و گذار در پارک دانشجو و تئاتر شهر به رستوران بوفالو بروید و خستگی‌تان را در کنید.

خیابان ولیعصر

آدرس رستوران بوفالو : خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهار راه ولیعصر، رستوران بوفالو.

تلفن رستوران بوفالو : ۶۶۴۰۲۲۲۱-۰۲۱

 

رستوران ایران ایتالیا در خیابان ولیعصر

رستوران ایران ایتالیا بالاتر از چهارراه ولیعصر قرار دارد. اگر از علاقه‌مندان به پیتزا باشید، می‌توانید تنوع بالایی از انواع پیتزاها را در این رستوران امتحان کنید. به غیر از پیتزا، انواع ساندویچ و برگر نیز در این رستوران سرو می‌شوند.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس رستوران ایران ایتالیا : خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر، رستوران ایران ایتالیا 

تلفن رستوران ایران ایتالیا : ۶۶۴۷۶۳۵۳-۰۲۱

 

رستوران دیدنی ها در خیابان ولیعصر

رستوران دیدنی‌ها انواع غذاها و کباب‌های ایرانی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این رستوران شیک، در دسته رستوران‌های گران در خیابان ولیعصر قرار دارد و برنامه موسیقی زنده نیز در این رستوران اجرا می‌شود. محبوب‌ترین غذای رستوران دیدنی‌ها، چلو کباب است.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس رستوران دیدنی ها : خیابان ولیعصر، روبه‌روی پارک ساعی، رستوران دیدنی‌ها.

تلفن رستوران دیدنی ها : ۸۸۷۷۱۰۱۴-۰۲۱

رستوران نایب

چلوکبابی نایب را دیگر همه می‌شناسند. گفته می‌شود این رستوران اولین و قدیمی‌ترین چلوکبابی ایران است و قدمتی 150 ساله دارد. دلیل شهرت آن هم همین کباب‌های درجه یکش است.نایب در جاهای مختلف تهران شعبه دارد. دو تا از بهترین شعبه‌های نایب در خیابان ولیعصر تهران هستند. یکی نایب ساعی که روبه‌روی پارک ساعی است، دیگری هم نایب زعفرانیه که در باغ فردوس است.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

 

فست‌فود شیلا

این فست‌فود در ضلع جنوب‌شرقی میدان ولیعصر قرار دارد و منو گسترده‌ای از انواع پیتزا، ساندویچ و سوخاری را به مشتریان ارائه می‌دهد.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس فست فود شیلا : ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر ، نبش کوچه شقایق ، پلاک 46

شماره تماس فست فود شیلا : 88945452-021

 

 رستوران یاس

رستوران یاس هم یکی از رستوران‌هایی است که منوی غذاهای آن ترکیبی‌ست از غذاهای ایرانی و بین‌المللی. در این رستوران هم گزینه‌هایی مثل کباب برگ پیش روی شماست و هم استیک و بیف‌ استراگانف. محیط رستوران هم بسیار تمیز و شیک است. این رستوران درست مقابل پارک ملت واقع شده است.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس رستوران یاس : تهران خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت.

شماره تماس رستوران یاس :

021-22057706

021-22052319

021-22011020

 

یخچال فروشگاه کلانا

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کلانا با هدف ارائه میان‌وعده و نوشیدنی‌های سلامت در نقاط مختلف تهران افتتاح شده‌اند و باتوجه به کمبود وقت و سرعت بالای زندگی شهری از ابتدایی‌ترین ساعات روز شروع به سرویس‌دهی می‌کنند. تعداد زیادی از شعبه‌های این فروشگاه زنجیره‌ای در طول خیابان ولیعصر قرار دارند. محصولات این فروشگاه شامل اسنک، کلاب ، کوکی، مافین، دسر، سالاد، انواع نوشیدنی سرد و گرم و... می شود. از شعبه‌های این فروشگاه که در پرترددترین نقاط خیابان ولیعصر قرار گرفته‌اند می‌توان به پارک‌ وی، دو شعبه در شمال و جنوب میدان ونک، میدان ولیعصر، خیابان دمشق و چهارراه ولیعصر اشاره کرد.

خیابان ولیعصر

 

کافه لمیز

کافه لمیز، نامی آشنا برای طرفداران قهوه است. در این کافه قهوه‌های ناب و خوش طعمی را میتوان امتحان کرد. این کافه دارای چندین شعبه در تهران بوده و با دکوری دوست‎داشتنی از جمله کافه های معروف تهران است.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس کافه لمیز: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر، سمت راست، پلاک ۱۴۳۵ .

 

کافه گرامافون

کافه گرامافون ولیعصر از جذاب‌ترین کافه و رستوران های پایتخت محسوب می شود. این کافه به بخاطر طراحی دکور و فضای کوچک اما دنج و صمیمی جایی مناسب برای رسیدن به آرامش بعد از یک روز پر مشغله است. خلاقیت کافه گرامافون را می‌توانید در منوهای آن ببینید که روی یک صفحه گرامافون نوشته شده است.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس کافه گرامافون ولیعصر: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تراز چهارراه ولیعصر، روبروی تئاتر شهر، پلاک ۱۴۳۶.

 

کافه ویونا

کافه ویونا یکی از پرطرفدارترین کافه‌های پایتخت است که با وجود فضای دلنشین و زیبایش محل مناسبی برای یک دورهمی دوستانه می باشد. در این کافه شما خوش مزه‌ترین نوشیدنی ها و غذاها را می‌توانید تست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس کافه ویونا: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از زعفرانیه، باغ فردوس، موزه سینمای ایران.

 

کافه بامداد

کافه قنادی بامداد یکی از زیباترین کافه های ولیعصر محسوب می‌شود. این کافه فضایی سنتی و بسیار دلنشین دارد.در این کافه سیگار‌کشیدن ممنوع است. به همین خاطر فقط بوی خوش قهوه و کیک تازه در آن به مشام می‌رسد. این کافه محیطی کاملاً خانوادگی دارد. این کافه دارای منویی بسیار متنوع نیز است. در این کافه می‌توانید انواع شیرینی های خوشمزه را به همراه نوشیدنی‌های سرد یا گرم سفارش دهید.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس کافه بامداد : خیابان ولیعصر، پایین‌تر از تئاتر شهر، نبش هاشمی‌فر.

 

آرمه کافه

همه مشتریان، ارمه کافه را به شیرینی‌های مخصوص می‌شناسند. این کافه شیرینی‌های بسیار خاصی را در منوی خود قرار داده است. این کافه فضایی بسیار دنج و دوست‌داشتنی دارد. این کافه برای خلوت‌کردن و کتاب‌خواندن بهترین گزینه محسوب می‌شود.آرمه کافه برخلاف بسیاری از کافه‌های دیگر، نورگیری بسیار عالی دارد. به‌دلیل کوچکی فضای کافه، امکان سیگار‌کشیدن در همه بخش‌های آن وجود ندارد؛ اما مشتریان می‌توانند از فضای مخصوص سیگار‌کشیدن نیز استفاده کنند. این کافه برای قرارهای دونفره و عاشقانه یا حتی جلسات کاری جان می‌دهد.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس کافه آرمه : خیابان ولی عصر، روبروی پارک ملت، بلوار ناهید غربی، کافه آرمه.

 

کافه گودو 

کافه گودو برای خیلی‌ها فراتر از یک کافه معمولیست. برای آنها که مسیر زندگیشان از تئاتر شهر گذشته یا آنهایی که چند سال از عمرشان را در دانشگاه امیرکبیر و هنر و تهران گذرانده‌اند.کافه گودو که اسمش را از یک نمایشنامه معروف به امانت گرفته است، سالهاست که گوشه ای از ولیعصر در حال فعالیت است.برخورد پرسنل بسیار دوستانه است و موسیقی‌های کافه هم بعضاً خاطره‌انگیز و دلنشین.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس کافه گودو : خیابان انقلاب، چهارراه ولیعصر، جنب ایران فیلم، پلاک ۹۱۱.

 

کافه دوک 

کافه دوک یکی از کافه‌های پرانرژی ولیعصر است. در طراحی این کافه از رنگ‌هایی همانند قرمز استفاده کرده‌اند تا پرانرژی و جذاب باشد. این کافه بیشتر برای قرارهای و دورهمی جوانان مناسب است. در فضای داخلی کافه دوک، سیگار‌کشیدن آزاد است. پس اگر عادت به ترکیب چای و سیگار دارید، باید حتماً سری به این کافه بزنید. لازم به ذکر است در قسمت باغچه کافه و رو‌به‌روی آن، چند میز و صندلی چیده شده است. این فضا بسیار دنج و دوست‌داشتنی است.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

آدرس کافه دوک : تهران، خیابان انقلاب،خیابان رازی، کوچه ی پرتوی.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر