رازیانه و لاغری | نحوه مصرف رازیانه برای کاهش وزن

راز لاغری با رازیانه مخصوص خانم ها

به عقیده برخی از افراد رازیانه در لاغری تاثیر می گذارد و باعث کاهش وزن می شود. در این مطلب از صحت و سقم این مطلب گفتیم

Untitled-2-5
ویکی گردی:

رازیانه که نام دیگر آن بادیانه است گیاهی مفید برای سلامت می باشد که می تواند از بدن در برابر انواع بیماری ها مخافظت کند. مصرف رازیانه برای بانوان فواید زیادی دارد و همچنین پیشگیری از ابتلا به سرطان و یبوست از دیگر فواید این گیاه دارویی است. در این مطلب از اینفوگیاهی به بررسی گیاه رازیانه در لاغری پرداختیم و درباره نحوه مصرف آن برای کاهش وزن توضیح دادیم.

 

آیا مصرف رازیانه باعث کاهش وزن می شود؟

 

این دانه ها خاصیت ادرارآور دارند. نتایج بررسی در ۲۰۱۴ روی حیوانات نشان داد که دانه های رازیانه موجب افزایش ادرار و کاهش مایعات در بدن می شود.

 

رازیانه دارای خاصیت دیوریتیک بوده و با دفع آب اضافی و مانع شدن از تجمع چربی باعث لاغری می‌شود. رازیانه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و نقش موثری در چربی سوزی دارد. همانطور که گفتیم فیبر بالای رازیانه باعث می‌شود که فرد مدت طولانی تری احساس سیری کند و از این طریق به کاهش اشتها و لاغری کمک می‌کند.

 

اگر دانه های رازیانه را می خورید یا به عنوان چای رازیانه می نوشید و وزن کم می کنید ممکن است علت کاهش وزنتان از دست دادن آب بدن به واسطه افزایش ادرار باشد. یادتان باشد دانه های رازیانه دارای مواد مغذی جادویی نیستند که به کاهش وزن کمک کنند اما این ادویه کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. بنابراین گزینه ای مناسب برای اضافه شدن به رژیم برای کاهش وزن است. یک قاشق غذا خوری دانه های رازیانه شامل ۲۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۳ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم فیبر می شود.

نحوه مصرف رازیانه برای لاغری

اگر از هدف از مصرف رازیانه لاغری و کاهش وزن سریع است روزی دوبار دمنوش آن را میل کنید.

اگر برای لاغری از عرق رازیانه استفاده می‌کنید بعد از هر وعده غذا یک استکان بنوشید.

توجه داشته باشید که رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن آقایان می‌شود و می‌تواند به لاغری کمک کند. اما همانطور که گفتیم به دلیل بالا بودن سطح هورمون های زنانه در رازیانه، آقایان در مصرف رازیانه نباید زیاده‌روی کنند.

 

منبع: دکتر کرمانی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر