کوکو باقلا سبز؛ غذای اصیل مازندرانی با بافتی ترد و پفکی! + طرز تهیه

کوکو باقلا سبز؛ غذای اصیل مازندرانی با بافتی ترد و پفکی! + طرز تهیه

کوکو باقلا سبز یکی از کوکوهای خوشمزه و پرخاصیت است که می توانید برای هر وعده غذایی آن را میل کنید!

635cf3e1caa88
ویکی گردی:

کوکو باقلا سبز یک کوکو سبزیجاتی بسیار خوشمزه و شیک است که به راحتی در ماهیتابه پخته می شود. کوکو باقلا سبز طرفداران زیادی دارد و می توان در مهمانی ها و مجالس خاص آن را تزیین و سرو نمود. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه کوکو باقلا سبز آشنا می کنیم. 

مواد لازم برای تهیه کوکو باقلا سبز

  • باقلا پاک شده دو لپه:  250 تا 300 گرم
  • شوید خام و جعفری:  100 گرم از هر کدام
  • پیاز بزرگ خام خرد شده: ۱ عدد
  • سیب زمینی بزرگ خام تکه شده: ۱ عدد
  • سیر: نصف بوته
  • شوید خشک: ۲ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • نمک و زردچوبه: به مقدار لازم
  • فلفل سیاه و دارچین: به مقدار لازم
  • نعناع و ریحان و شوید تازه برای تزئین: به مقدار لازم
  • مغز گردو خرد شده برای تزئین:  به مقدار لازم
  • زرشک تفت داده شده برای تزئین:  به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی: ۱ عدد
  • خیار شور: ۲ عدد

مراحل طرز تهیه کوکو باقلا

مرحله ۱: پوست گرفتن باقلا و پیاز و شستن جعفری و شوید

ابتدا مقداری باقالا‌های سبز و زرد تازه را پوست بگیرید و تمیز کنید بعد داخل ظرفی بریزید سپس پیاز را پوست بگیرید، بشورید، چند تکه کنید سپس مقداری شوید تازه و جعفری تازه را تمیز کنید، بشورید و داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله ۲: پوست گرفتن سیر و خرد کردن سیب زمینی

بعد چند حبه سیر را پوست بگیرید، بشورید، داخل ظرف بریزید، با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید مقدار سیر را کم یا زیاد کنید سپس سیب زمینی را پوست بگیرید، بشورید، در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید و به مواد داخل ظرف اضافه کنید.

مرحله ۳: میکس کردن همه مواد و اصافه کردن شوید خشک

بعد باقاله‌ها ،پیاز، شوید، جعفری، سیر و سیب زمینی‌های خرد شده را داخل میکسر بریزید همه مواد را با هم خوب میکس کنید تا بافت آن‌ها کاملاً یکدست شود بعد مقداری شوید خشک به مواد اضافه کنید، دوباره میکس کنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ۴: اضافه کردن ادویه‌ها و تخم مرغ

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین به مواد اضافه کنید، با هم میکس کنید تا عطر ادویه‌ها در مخلوط پخش شود وقتی که بافت مخلوط کاملاً یکدست شد، تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید دوباره همه مواد را با هم میکس کنید.

مرحله ۵: مخلوط کردن همه مواد با هم

وقتی که تخم مرغ‌ها کاملاً به خورد مواد رفت و همه مواد با هم بافت یکدستی را تشکیل دادند میکسر را خاموش کنید، اگر میکسر در دسترس نبود همه مواد را با چاقوی ریز یا رنده ریز یا درشت کاملاً خرد و ریز کنید، سپس آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۶: سرخ کردن مایه کوکو

بعد داخل یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مخلوط مواد کوکو را داخل تابه بریزید، حرارت را کم کنید، اجازه دهید تا کوکو باقالا خوب بپزد و یک طرف آن کاملا سرخ و طلایی رنگ شود.

مرحله ۷: سرخ کردن طرف دیگر کوکو باقلا

بعد از آن کوکو را برگردانید تا طرف دیگر کوکو هم سرخ شود و رنگ آن تغییر کنید، بعد از سرخ شدن تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید سپس کوکو باقلا را به طور کامل و قالبی از داخل تابه خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۸: برش دادن و تزئین کوکو

بعد از آن کوکوی باقالا را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، چند برش از کوکو را داخل ظرف مناسب بچینید سپس با مقداری زرشک تفت داده شده و چند برگ نعنا، شوید و ریحان تازه، همینطور مقداری مغز گردوی خرد شده کوکو را تزئین کنید.

مرحله ۹: خرد کردن گوجه و خیار شور و سرو کوکو باقلا

سپس یک گوجه فرنگی را تمیز بشورید به شکل حلقه‌ای خرد کنید، داخل ظرف مناسب بچینید مقداری هم خیارشور حلقه شده را در کنار گوجه‌ها قرار دهید بعد کوکو باقالا را به عنوان یک غذای ساده همراه با نان تازه، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

منبع: پانا مگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر