گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی گران قیمت | معرفی گیاهان آپارتمانی

گران قیمت ترین گیاهان آپارتمانی که زیبایی‌ شان هوش از سرتان می‌ برد!! + عکس

در این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی 4 تا از زیباترین و گران قیمت ترین گیاهان آپارتمانی می پردازیم، با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

اگر شما هم قصد دارید که میلیون‌ ها تومان صرف خرید گیاهان آپارتمانی گران قیمت کنید، قطعا باید مهارت بالایی در زنده نگه داشتن این منبع سرمایه گذاری خود داشته باشید! بسیاری از گیاهان آپارتمانی قیمت معقولی دارند و عموما “گران” نیستند.فاکتورهایی مثل نایاب بودن، زیبایی، گونه و تکثیر همگی در قیمت گذاری یک گیاه گران قیمت دخیل هستند. در دهه‌های اخیر، باغبانی و پرورش گیاهان آپارتمانی در نسل جوان بیش از پیش محبوب شده است.

1-مانسترا آدانسونی ابلق، نماد ثروت و اولین گزینه از لیست گیاهان گران قیمت

مانسترا، که امروزه به نام “برگ انجیری” شهرت دارد، اولین گیاه گران قیمت این لیست است. یک برگ انجیری سالم و زیبا می‌تواند به قیمت 5000 دلار نیز به فروش برسد، اما گران‌ترین مانسترایی که تا به امروز فروخته شده است، مانسترا آدانسونی است. این گونه بخصوص در سایت eBay به قیمت 37 هزار دلار فروخته شد! آدانسونی دارای حفرت متعددی در سطح برگ‌های خود بوده و ترکیبی از رنگ سبز و سفید است. این گیاه در بین افراد کلکسیونر گیاهان، نماد ثروت است!

محبوب‌ ترین گیاه آپارتمانی سال ۲۰۲۴ + عکس

مایکل آدانسون، گیاه شناس فقیر فرانسوی در قرن 18، فردی است که این گیاه به افتخار او نام گذاری شده است. اگر او امروز بود، بدون شک از قیمت این گیاه شگفت‌زده می‌شد.

مانسترا آدانسونی

2. فیلودندرون جویپی Philodendron joepii

بی‌درنگ و در همان نگاه اول می‌توان گفت که برگ‌های این گیاه مثل اغلب فیلودندرون‌های دیگر قلبی شکل نیست. هر برگ از این گیاه خاص انگار که گوش‌هایی به سمت بالا، گردنی باریک و یک زبان پهن دارد! فیلودندرون جویپی به افتخار طبیعت شناس هلندی نام گذاری شده است، فردی که در سال 1991این گیاه را روی لانه مورچه‌ای در “گویان فرانسه” کشف کرد. احتمالا جویپی حاصل پیوند دو گونه گیاه شناخته شده قدیمی است. به هر حال مهم نیست که اصل و نسب این گیاه به کجا باز می‌گردد، در هر صورت فیلودندرون جویپی یکی از جدیدترین گیاهان گران قیمت به شمار می‌رود. اصالت این گیاه سبب شده تا خریداران بیش‌از 2 هزار دلار را صرفا برای خرید یک قلمه ساقه آن صرف کنند!

گیاهان آپارتمانی مناسب راه پله + عکس

فیلودندرون جویپی

3. مانسترا ابلیکوا پرو Monstera obliqua Peru

باغبانان‌هایی که برگ‌هایی را دوست دارند که انگار 90 درصد آنها وجود ندارد و به نظر می‌رسد که توسط پرندگان و حشرات خورده شده است، باید مانسترا ابلیکوا پرو را تهیه کنند! قیمت این گیاه از 200 دلار (برای یک ساقه ساده با چند غده) تا 7 هزار دلار (برای یک گیاه جوان کاشته شده) متغیر است.

گیاهان آپارتمانی عطر دار که خونه رو خوشبو میکنن + مزایا

مانسترا ابلیکوا پرو

4. مانسترا برگ انجیری آلبو ابلق Monstera deliciosa albo variegata

سنت گرایانی که ظاهر کلاسیک برگ انجیری را ترجیح می‌دهند (یعنی حالتی که برگ‌ها در لبه خود چند تکه می‌شوند) احتمالا از این مانسترا با برگ‌های بزرگ و سفید رنگ نیز خوششان خواهد آمد. یک گونه بزرگ از این گیاه می‌تواند تا 8 هزار دلار قیمت داشته باشد. در نهایت، گیاه می‌تواند برگ‌هایی به پهنای بیش از 40 سانتی‌متر تولید کند، اما زمان می‌برد و مدت زیادی باید بگذرد تا گیاه به این بلوغ برسد.5. فیلودندرون بلیتی ابلق Philodendron billietiae variegata وجه تمایز این گیاه طرح‌های کم‌یاب زرد تا کرمی رنگ آن با دم برگ‌های نارنجی رنگ است.

این فیلودندرون در بین کلکسیونرهای گیاه بسیار محبوب شده است، به گونه‌ای که اغلب آن‌ها در تکاپوی خرید این گیاه هستند. فیلودندرون بلیتی ابلق می‌تواند تا ده هزار دلار قیمت داشته باشد. حتی یک ساقه ریشه دار کوچک از این گیاه نیز ممکن است برای صاحبش چند هزار دلار آب بخورد!

این گیاهان آپارتمانی برات خوش شانسی میارن!! + عکس

مانسترا برگ انجیری آلبو ابلق

 

منبع: گلستان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر