کوکو مرغ | روش پخت کوکو مرغ و سبزیجات

کوکو مرغ مجلسی رو اینجوری بپز! | طرز تهیه کوکوی مرغ خوشمزه و مخصوص

کوکو مرغ یکی از انواع کوکوهای پر طرفدار ایرانی است که می توانید از آن به عنوان یک شام یا ناهار فوری استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ویکی گردی همراه باشید.

کوکو مرغ
ویکی گردی:

کوکو مرغ یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و آسان ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.در برخی دستورها ابتدا گوشت مرغ را می پزند، سپس رنده یا میکس می کنند و به مایه کوکو مرغ اضافه می کنند، اما در این دستور ما از گوشت مرغ خام در مایع کوکو استفاده می کنیم که به صورت مستقیم درون روغن سرخ می شوند و به همین دلیل این کوکوی خوشمزه و خوشرنگ با نام کوکو مرغ خام شناخته می شود.

در تهیه این کوکوی خوشمزه به سلیقه خود می توانیم از انواع مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، قارچ و .. استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت ویکی گردی همراه باشید.

رولت کوکو سبزی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی + طرز تهیه

 

کوکومرغ

دستور پخت کوکوی مرغ خام

مرحله اول

برای تهیه کوکوی مرغ خام خوشمزه و مجلسی ابتدا سینه و ران مرغ را چرخ می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به کاسه حاوی مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را هم رنده می کنیم و به همراه تخم مرغ به کاسه می افزاییم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به همراه آرد سوخاری، پودر آویشن، نمکف فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

چرا کوکو سبزی میچسبه، تلخ میشه، آب میندازه؟

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا مایه کوکو استراحت کند. پس از یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه دست هایمان را کمی چرب می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوکو بر می داریم با دست شکل می دهیم.

مرحله پنجم

مایه کوکو را به صورت گرد شکل می دهیم، سپس به آرامی درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم کوکو به خوبی سرخ شود. پس از گذشت 3 تا 5 دقیقه کوکوها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کوکوها را سرخ کردیم، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در پایان کوکوها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه خیارشور و گوجه فرنگی و نان سرو می کنیم.

کوکو گردو با رب انار | غذای خوشمزه و ارزان + طرز تهیه

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • لاله

    خیلی ممنون از دستور و روش کوکوی مرغ، البته میتونه به طرق دیگر هم با کمی اختلاف طبخ بشه

  • سارای

    ممنون 👏😍

  • نجمه شمسی ۰

    اخه کوکوی مرغ مجلسی بعد سیر داشته باشه ؟🙄

  • ماندانا

    مواد شو نداریم نان خالی خوشمزه تره