بهترین گوشی های میان رده | قیمت گوشی های مقرون به صرفه

قیمت گوشی های ارزان و با کیفیت | راهنمای خرید گوشی بین 7 تا 12 میلیون تومان

با توجه به افزایش قیمت گوشی در بازار بسیاری از افراد از گوشی های پرچمدار به میان رده ها روی آورده اند. در این گزارش بهترین گوشی های میان رده بین 7 تا 12 میلیون را به شما معرفی می کنیم.

قیمت گوشی
ویکی گردی:

با افزایش سرسام‌آور قیمت گوشی‌ های پرچمدار، میان‌رده‌ها در سرتاسر جهان و به‌ویژه در ایران با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. گوشی‌های میان‌رده بخش بزرگی از بازار موبایل را در بر می‌گیرند. با وجود اینکه قیمت  گوشی‌ های میان‌رده نسبتا پایین است، دیگر آن گوشی‌های ضعیف و فاقد امکانات چند سال قبل نیستند. در حال حاضر با قیمت گوشی حدود ۱۰ میلیون تومان می‌توانید گوشی‌هایی بخرید که از همه‌نظر نیاز شما را برآورده می‌کنند. با توجه به این‌که انتخاب بهترین گوشی میان رده در بازار کار ساده‌ای نیست، در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید گوشی میان رده بین ۷ تا ۱۲ میلوین تومان را برای شما تهیه کنیم.

گوشی میان رده ردمی نوت 11s

قیمت:۷۱۰۰۰۰۰ تومان

اولین دستگاهی که در این راهنمای خرید گوشی میان‌ رده حضور دارد، ردمی نوت 11S شیائومی است. طراحی به‌روز این گوشی در کنار وزن ١٨٠ گرمی آن سبب می‌شود تا کار کردن با آن لذت‌بخش باشد. هرچند بهتر بود که ردمی قاب پشتی از جنس شیشه را در این گوشی استفاده می‌کرد. نمایشگری که در این گوشی به کار رفته پنلی از نوع AMOLED با نرخ رفرش ٩٠ هرتزی دارد که در این بازه قیمتی بسیار خوب است. زمان زیادی از عرضه این گوشی نگذشته و انتظار می‌رفت که ردمی در این گوشی از اندروید ١٢ پیش‌فرض استفاده کند. با این وجود چینی‌ها این دستگاه را با اندروید ۱۱ و MIUI 13 روانه بازار کردند.

ردمی نوت ١١ اس از تراشه مدیاتک هلیو G96 بهره می‌برد. درست است که قابلیت اتصال به 5G در این تراشه فراهم نیست، اما قدرت مناسبی در انجام عملیات‌های مختلف دارد. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که در این گوشی به چشم می‌خورد، دوربین اصلی چهارگانه با دوربین عریض ١٠٨ مگاپیکسلی است. این دوربین ١٠٨ مگاپیکسلی عملکرد عالی نسبت به بسیاری دیگر از دستگاه‌های موجود در رنج قیمتی ٧ میلیون تومان دارد. البته نمی‌توان از عملکرد سایر دوربین‌های ردمی Note 11S رضایت داشت.

با وجود وزن کم ردمی نوت 11S شاهد تجهیز آن به باتری پرظرفیت ۵٠٠٠ میلی‌آمپر ساعتی هستیم که بازدهی خیلی خوبی دارد و با وجود استفاده سنگین هم تا مدت زمان طولانی گوشی را روشن نگه می‌دارد. برای شارژ کردن آن نیز می‌توانید از شارژر ٣٣ واتی که ردمی داخل جعبه قرار داده استفاده کنید. این شارژر ردمی نوت 11S شما را در کم‌تر از ١ ساعت شارژ خواهد کرد.

قیمت گوشی

پوکو X3 GT مدل ٨/١٢٨ گیگابایت

قیمت:۷۱۰۰۰۰۰ تومان

اگر خیلی دغدغه عکاسی ندارید و طراحی دستگاه خیلی برایتان اهمیتی ندارد، پوکو X3 GT انتخاب دیگریست که می‌توانید در این رنج قیمتی به آن نگاهی داشته باشید. مهم‌ترین شاخصه‌های این گوشی سرعت شارژ بالا و تراشه قدرتمند آن هستند. مدل ٨/١٢٨ گیگابایتی این گوشی با قیمت تنها ٧.١ میلیون تومان ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

پوکو X3 GT از تراشه پر قدرت مدیاتک دیمنسیتی ١١٠٠ با پشتیبانی از اینترنت 5G قدرت می‌گیرد. این تراشه ۶ نانومتری قادر است تا بسیاری از بازی‌های جدید و پرطرفدار را بدون لگ به اجرا در بیاورد. بنابراین اگر گیمر هستید احتمالا پوکو X3 GT می‌تواند یک انتخاب اقتصادی باشد. باتری ۵٠٠٠ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی در تامین انرژی آن توانمند ظاهر می‌شود. خبر خوب این است که پوکو X3 GT از سرعت شارژ ۶٧ واتی پشتیبانی می‌کند و یک شارژر با چنین استانداردی داخل جعبه این گوشی جا گرفته است.

این گوشی از نمایشگر ۶.۶ اینچی IPS LCD با نرخ رفرش ١٢٠ هرتز استفاده می‌کند. درست است که همه چیز روان و نرم در این نمایشگر به نمایش گذاشته می‌شود، اما با این حال از کیفیت خود نمایشگر، به‌خصوص در مقایسه با پنل‌های اولد، نمی‌توان انتظارات دست بالایی داشت. دوربین سه‌گانه ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی این گوشی نیز در حد و اندازه ردمی نوت 11S که به آن اشاره کردیم نیست اما عملکرد قابل‌قبولی دارد.

قیمت گوشی

ریلمی GT Master مدل ٨/٢۵۶ گیگابایت

قیمت:۸۰۰۰۰۰۰ تومان

گوشی‌های خاص و کمیاب جایی در راهنمای خرید گوشی دیجیاتو ندارند، اما ریلمی GT Master Edition از این قاعده مستثنی است. این گوشی در فروشگاه‌های مختلفی در دسترس قرار دارد و ارزش خرید بالای آن نیز سبب شد تا به یکی از پیشنهادهای ما برای خرید گوشی‌های میان‌رده تبدیل شود. ریلمی روی طراحی این گوشی مانور زیادی داده، به طوری که از یک طراح مشهور ژاپنی در طراحی این دستگاه کمک گرفته شده است.

ریلمی جی‌تی مستر ادیشن در رنگ‌های مشکی، سفید، شفقی و خاکستری به فروش می‌رسد و رنگ خاکستری این گوشی از بدنه چرمی بهره می‌برد. به دلیل استفاده از باتری نه چندان حجیم ۴٣٠٠ میلی‌آمپرساعتی در این گوشی، وزن آن تنها ١٧۴ گرم بوده و نسبت به اکثر گوشی‌های این بازه قیمتی سبک‌تر است. این باتری به دلیل بهینگی دستگاه و به لطف استفاده از تراشه اسنپدراگون 778G عملکرد خوبی دارد. تراشه‌ای که از آن نام بردیم، یکی از قدرتمندترین تراشه‌های میان‌رده است و از لحاظ بهینگی یکی از برترین‌های بازار است. حضور ٨ گیگابایت رم و ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را نیز به این مجموعه اضافه کنید.

قابلیتی که ریلمی جی‌تی مستر ادیشن را جذاب‌تر از قبل می‌کند. بهره‌مندی از شارژر ۶۵ واتی داخل جعبه است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شارژر مورد اشاره برای کامل شارژ کردن این میان‌رده به تنها نیم ساعت زمان احتیاج دارد. شاید تنها کاستی این دستگاه مربوط به دوربین اصلی آن باشد، جایی که دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی عملکرد عالی دارد اما سایر دوربین‌ها حرفی برای گفتن ندارند.

قیمت گوشی

 

ردمی نوت ١١ پرو 5G مدل ٨/١٢٨ گیگابایت

قیمت:۸۵۰۰۰۰۰ تومان

با یک گوشی دیگر از سری ردمی نوت ١١ شیائومی روبه‌رو هستیم. این دستگاه تفاوت‌های قابل‌توجهی با ردمی نوت 11S دارد. ردمی نوت ١١ پرو یک مدل 4G نیز در بازار دارد که از تراشه ضعیف‌تری استفاده می‌کند و اختلاف قیمتی خیلی زیادی با مدل 5G ندارد. با این حال هر دو دستگاه دارای باتری ۵٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ ۶۷ واتی هستند.

ردمی نوت 11 پرو 5G از نمایشگر ۶.۶٧ اینچی سوپر امولد ١٢٠ هرتزی استفاده می‌کند که تصاویر را به زیبایی نمایش می‌دهد. تراشه اسنپدراگون ۶٩۵ در این گوشی نسبت به نسل قبلی پیشرفته‌تر است اما هنوز نسبت به تراشه اسنپدراگون 778G موجود در ریلمی جی‌تی مستر ادیشن با اختلاف عملکرد ضعیف‌تری دارد. هرچند که با وجود ٨ گیگابایت رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی کمبودی در این گوشی احساس نمی‌شود.

ردمی چند حرکت منفی را در این گوشی تکرار کرده که ممکن است باعث دلسردی برخی کاربران شود. اول این‌که باز هم از اندروید ١١ پیش‌فرض در این گوشی استفاده شده که یک نسخه قدیمی از اندروید به حساب می‌آید. دومین مشکل این است که با وجود عملکرد خوب دوربین عریض ١٠٨ مگاپیکسلی دیگر دوربین‌های این گوشی کیفیت چندانی ندارند.

قیمت گوشی

پوکو F3 مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

قیمت:۸۸۰۰۰۰۰ تومان

پوکو F3 (بررسی دیجیاتو) یکی از گوشی‌های میان‌رده محبوب و شناخته شده است که می‌تواند لقب قدرتمندترین گوشی میان‌رده را به خود اختصاص دهد. دلیل اصلی این موضوع، برخورداری پوکو اف ٣ از چیپ قدرتمند اسنپدراگون ٨٧٠ است. مدل ۶/١٢٨ گیگابایتی این گوشی ٧.٧ میلیون تومان قیمت دارد، اما مدل ٨/٢۵۶ گیگابایتی با قیمت حدود ۸.۸ میلیون تومان انتخاب بسیار بهتری محسوب می‌شود و تا مدت طولانی تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

نمایشگر امولد این گوشی که از نرخ رفرش ١٢٠ هرتزی بهره‌مند است، یکی از بهترین نمونه‌ها در این رده قیمتی محسوب می‌شود و دست کمی از گوشی‌های رده بالای بازار ندارد. خوشبختانه جنس قاب پشتی دستگاه از شیشه است و کیفیت مناسبی دارد. وزن و ضخامت آن نیز چندان زیاد نیست. باتری پوکو F3 با وجود ظرفیت ۴۵٢٠ میلی‌آمپرساعتی که نسبت به برخی رقبا کم‌تر است، شارژدهی خوبی دارد و پشتیبانی از فناوری شارژ ٣٣ واتی نیز سبب می‌شود تا برای شارژ شدن آن خیلی معطل نشوید.

بزرگ‌ترین ضعف پوکو F3 سیستم دوربین اصلی آن است، بخشی که به قیمت بهبود عملکرد سخت‌افزاری فدا شده است. دوربین عریض ۴٨ مگاپیکسلی این دستگاه شاید بتواند در برخی سناریوها خوب ظاهر شود اما باز هم نمی‌توان از عملکرد مجموعه دوربین سه‌گانه این گوشی رضایت کامل داشت. ویدیوی بررسی پوکو اف ٣ در دیجیاتو را می‌توانید در ادامه تماشا کنید:

قیمت گوشی

گلکسی M52 5G مدل ٨/١٢٨ گیگابایت 

قیمت:۹۰۰۰۰۰۰ تومان

بالاخره نوبت به سامسونگ رسید. واقعیت این است که این شرکت محبوب کره‌ای در بازه قیمتی ۷ تا ۹ میلیون تومان نماینده شایسته‌ای ندارد تا بتواند با میان‌رده‌های متعدد شیائومی رقابت کند. بنابراین اولین گزینه‌ای که می‌تواند انتخاب مناسبی در راهنمای خرید گوشی میان رده دیجیاتو باشد، گلکسی M52 5G است.

این گوشی شباهت‌های بسیاری با گلکسی A52s دارد اما قیمت آن تقریبا یک میلیون تومان کم‌تر است. اولین وجه اشتراک این دو گوشی، بهره‌مندی از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G بوده که نسبت به تراشه جدید موجود در گلکسی A33 و A53 یعنی اگزینوس ١٢۸٠ عملکرد خیلی بهتری دارد.

نکته بعد این است که وزن و ضخامت گلکسی M52 به ترتیب برابر با ١٧٣ گرم و ٧.۴ میلی‌متر است. این در حالیست که گلکسی M52 5G باتری ۵٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی را با خود یدک می‌کشد. این باتری از سرعت شارژ ٢۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند. نمایشگر پنلی از نوع Super AMOLED Plus را داراست که نرخ رفرش 120 هرتزی یکی از مشخصه‌های آن است. در نهایت شاهد به‌کارگیری دوربین اصلی چهارگانه ۵+۵+١٢+۶۴ مگاپیکسلی هستیم که عملکرد نسبتا خوبی دارد و می‌تواند از بسیاری از سناریوها سربلند بیرون بیاید.

با وجود تمام این‌ها، خبری از استاندارد ضد آب در این گوشی نیست. همچنین اسپیکر گلکسی M52 5G به طرز عجیبی استریو نیست و تجربه صدای فراگیر را از شما می‌گیرد. جک هدفون نیز از این گوشی حذف شده تا ضخامت‌اش بیش از پیش کاهش یابد.

قیمت گوشی

شیائومی 11T مدل ۸/١٢٨ گیگابایت

قیمت: ۹۷۰۰۰۰۰ تومان

شیائومی 11T قطعا با ارزش‌ترین گوشی شیائومی است که می‌توانید با پرداخت هزینه کم‌تر از ١٠ میلیون تومان تهیه کنید. این محصول قابلیت‌های مهم و به‌روزی را در اختیار شما می‌گذارد. نمایشگر AMOLED در نظر گرفته شده برای این گوشی شیائومی، از ویژگی‌هایی مانند روشنایی بالا و قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ بهره می‌برد. این نمایشگر توسط شیشه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود که تاثیر به‌سزایی روی مقاومت آن دارد.

مغز متفکر گوشی تراشه پر قدرت مدیاتک دیمنسیتی ١٢٠٠ است که عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد و قدرت کافی برای اجرای اکثر بازی‌ها دارد. استفاده از دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین عریض ١٠٨ مگاپیکسلی با الگوریتم پردازش تصویر قدرتمند سبب شده تا عملکرد خوبی را نسبت به تمام گوشی‌های شیائومی از بازه ٧ تا ١٢ میلیون تومان شاهد باشیم. این گوشی نیز مانند برخی دیگر از محصولات شیائومی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی و شارژر ۶٧ واتی داخل جعبه استفاده می‌کند.

قیمت گوشی

ردمی K40 گیمینگ مدل ٨/٢۵۶ گیگابایت

قیمت: ۱۰۵۰۰۰۰۰ تومان

ارزان‌ترین گوشی گیمینگ که می‌توانید در بازار بیابید، ردمی K40 گیمینگ است این گوشی مخصوص بازی کردن طراحی شده و ویژگی‌هایی مخصوص کاربرانی با چنین سلایقی دارد و خاص‌ترین گوشی در این راهنمای خرید گوشی محسوب می‌شود. ردمی K40 Gaming مجهز به دکمه‌های مخصوص گیمینگ است که می‌توان با استفاده از آن‌ها حرفه‌ای‌تر بازی کرد.

طراحی این گوشی نیز به سبک گوشی‌های گیمینگ بوده و طرح‌های جذابی روی قاب پشتی آن نقش بسته‌اند. بدنه ردمی K40 گیمینگ از جنس فلز و شیشه است. وزن این گوشی با وجود تجهیزات گیمینگ و باتری ۵٠۶۵ میلی‌آمپر‌ساعتی که از شارژر ۶٧ واتی پشتیبانی می‌کند، به ٢٠۵ گرم می‌رسد که برای یک گوشی گیمینگ خیلی زیاد نیست. نمایشگر ۶.۶٧ اینچی OLED با نرخ رفرش ١٢٠ هرتزی و قابلیت نمایش ١ میلیارد رنگ می‌تواند تجربه جذابی برای بازی کردن در این گوشی را به ارمغان بیاورد. 

مدیاتک دیمنسیتی ١٢٠٠ عنوان مغز متفکر قدرتمند این گوشی گیمینگ محسوب می‌شود. همچنین سیستم خنک‌کننده مخصوص این گوشی از افزایش دمای بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. بزرگ‌ترین ضعف این گوشی دوربین اصلی سه‌گانه ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی است. البته چون ردمی K40 Gaming یک دستگاه مخصوص گیمرهاست شاید این فاکتور در آن اهمیت چندانی نداشته باشد.

قیمت گوشی

گلکسی A52s مدل ٨/٢۵۶ گیگابایت 

قیمت:۱۲۰۰۰۰۰۰ تومان

در ادامه این راهنمای خرید گوشی میان‌ رده نوبت به معرفی برترین گوشی میان‌رده سامسونگ می‌رسد. قیمت مدل ٨/٢۵۶ گیگابایتی این گوشی با افزایش قابل توجه نسبت به اواخر سال گذشته، در مرز ١٢ میلیون تومان قرار دارد اما همچنان ارزش خرید بالایی دارد. البته اگر حافظه داخلی برایتان اهمیتی ندارد، مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی را نیز می‌توانید با قیمت حدود ۱۰.۵ الی ۱۱ میلیون تومان خریداری کنید.

در ابتدا باید گفت که تراشه اسنپدراگون 778G، نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED، پشتیبانی از سرعت شارژ ٢۵ واتی و سیستم دوربین چهارگانه باکیفیت از جمله مشخصات مشترک میان این گوشی و گلکسی M52 5G هستند.  با این حال گلکسی A52s یک سری برتری مانند استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67، جک هدفون، لرزشگیر اپتیکال و اسپیکر استریو را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین سامسونگ احتمالا برنامه به‌روزرسانی طولانی‌تری را برای سری گلکسی A در نظر خواهد گرفت.

قیمت گوشی

هواوی نوا ٩ مدل ٨/١٢٨ گیگابایت 

قیمت:۱۱۶۰۰۰۰۰ تومان

هواوی نوا ٩ (بررسی دیجیاتو) بهترین میان‌رده کنونی این کمپانی در بازار کشورمان است، اما بهترین گزینه موجود در این راهنمای خرید نیست. در واقع خرید این گوشی زمانی ارزش دارد که بخواهید از اکوسیستم هواوی و دیگر محصولات این شرکت که به زیر مجموعه سیستم‌عامل هارمونی قرار می‌گیرند استفاده کنید.

نوا ٩ طراحی واقعا زیبایی دارد و نسبت به دیگر گوشی‌های بازار در این رده قیمتی بسیار زیباتر به نظر می‌رسد. باتری ۴٣٠٠ میلی‌آمپر‌ساعتی که نوا ٩ به آن مجهز شده از فناوری شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کند. رابط‌کاربری EMUI 12 پیش‌فرض با اندروید ١١ و بدون پشتیبانی از سرویس‌های گوگل در این گوشی ارائه می‌شود.

نمایشگر OLED با نرخ رفرش ١٢٠ هرتزی یکی از ویژگی‌های جذاب نوا ٩ محسوب می‌شود. همچنین از تراشه اسنپدراگون 778G 4G در این گوشی استفاده شده که قدرت بسیار بالایی دارد اما خبری از پشتیبانی 5G در این دستگاه نیست. همچنین نوا ٩ با بهره‌مندی از دوربین چهارگانه با دوربین عریض ۵٠ مگاپیکسلی می‌تواند دستگاه مناسبی برای عکاسی باشد. 

قیمت گوشی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر